Monta kiloa uskot saavasi painoosi lisää tämän joulun myötä?
Monta kiloa olet saanut yleensä lisää syödessäsi paljon kaiken maailman jouluherkkuja ja tuleeko tänä jouluna niitä taas?
Karistatko tulleet kilot joulun jälkeen pois, lähteekö ne itsekseen vai jääkö roikkumaan?
Kommentit (12)
ja ne häipyy, kun palaa normaaliin rytmiin ja syömiseen.
En ymmärrä miten joku pystyy syömään niin että tulisi... eihän siinä ole kuin kaksi päivää, eikä jollain lanttulaatikolla ja rosollilla nyt kauheasti itseään lihota.
Etupäässä turvotusta. Melko lailla itsestään nuo ovat yleensä lähteneet, ja pääsee välipäivinä taas ulkoilemaan koirien ja lasten enemmän kuin ilmat vähän lämpenee, sekin auttaa asiaa.
painoa 7kg (normaalipainon sisällä). Herkutella aion vain jouluaattona ja pyhinä. Uskoisin, että paino nousee kilon tai kaksi hetkellisesti turvotuksesta. Välipäivinä laskee taas normaaliksi.
Aikaisempina jouluina painoa tullut 2-3kg joulukuun aikana jatkuvan syöpötytelyn seurauksena, joista eroon olen päässyt vasta tammikuun loppupuolella ja todellisella työllä.
Tämä joulu tulee siis olemaan erilainen. Joulun aluskin on ollut.
mutta se lähtee, kun palaan joulun jälkeen normaaliin ruokavalioon. Ei minulle ole ikinä kertynyt kiloja joulusyömisistä.
En ymmärrä miten joku pystyy syömään niin että tulisi... eihän siinä ole kuin kaksi päivää, eikä jollain lanttulaatikolla ja rosollilla nyt kauheasti itseään lihota.
Joulukuun aikana on ollut kahdet pikkujoulut, kolmet synttärit, useampi kyläreissu herkkuja notkuvine kahvipöytineen... Toki omatkin tortut, piparit ja muut leivonnaiset on täytynyt tarkastaa. ;) Joulunpyhinä syön suklaata ja vaikka mitä.
Liikun ihan samalla tavalla kuin muutenkin, mutta täytyyhän jouluna herkutella. Ongelma ei ole ruoka vaan ne herkut, joita en muulloin juurikaan edes syö.
Eli pari-kolme kiloa tulee (osa tullut jo), mutta ihan itsekseen ne tammikuun aikana putoaa kun palaan normaaleihin tapoihini.
ja kun kinkkua jää vielä niin voisi herätä toisena yönä ja kolmantena...
Jos edellisten vuosien mallilla jatketaan, niin ei yhtään. En edes pysty ymmärtämään, miten joku voi näinä parina joulunajan päivänä mässäämään niin, että paino nousee useita kiloja. Toki sitä tulee varmasti itsekin enemmän syötyä (ei tietenkään määräänsä enempää) ja herkuteltua, joka sitten näkyy pienenä turvotuksena ja nesteen kerääntymisenä, mutta joka sitten arkirytmiin palattua häviää.
Yleensä jouluna tulee 1-2 kiloa painoa, jotka lähtevät itsekseen kun neste poistuu elimistöstä. Nyt olen raskaana ja minulla on koko ajan nälkä. Olen lapsuuspaikkakunnallani viettämässä joulua, ja takana on jo kahdet synttärit, joissa kunnolliset tarjoilut päivällisineen ja kakkuineen, ja lisäksi olen jo kaksi päivää leiponut makeita ja suolaisia leivonnaisia jouluvieraille. En ole ikinä syönyt näin paljon; sekä normaalin, terveellisen ruokarytmin mukaan, kasviksia ym. ja sen lisäksi napostellut yhtä ja toista. Ikinä ei ruoka ole maistunut näin hyvältä, ja mä voisin jäljittää tän talon konvehtirasiat pelkästään seuraamalla niistä lähtevää jumalaista tuoksua.
Mä oletan että kilot jää tohon vyötärölle - mihin ne nyt siitä heti häviäis kun joulun jälkeen ei voi laihduttaakaan.
mulla on muutakin tekemistä jouluna kun ravata vaalla
noin 2 kiloa. Lähtee itsestään pois parissa kuukaudessa..
mässäillä kuin jouluaattona, ei muina joulunpyhinä. Painoa saattaa tulla 2-3kg mutta noista suurin osa nesteitä ja lähtee itsekseen muutamassa päivässä. Sitten takaisin ruotuun. Mulla on muutenkin tapana pitää yksi mässäilypäivä viikossa joten joulu ei tuo mitään poikkeusta tähän.