Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, joilla järkyttävästi hommia jäljellä pariksi päiväksi?!

Vierailija
21.12.2010 |

Töissä on ollut niin kiireistä, etten ole juuri mitään saanut tehtyä jouluksi. Nyt on kaksi päivää lomaa ennen aattoa, ja pitäisi käydä ruokakaupassa tekemässä isot ostokset, leipoa+koristella piparit ja joulukakut, ostaa vielä muutama lahja ja paketoida kaikki lahjat sekä SIIVOTA KOKO TALO! Oli tarkoitus tehdä kunnon suursiivous, mutta ei taida tunnit vuorokaudessa riittää :/

Pelkään jo etukäteen sitä, että olen jouluna ihan naatti enkä pysty nauttimaan yhtään, kun oon rankan työrupeaman jälkeen höyrynnyt vielä jouluvalmisteluissa päivät ja yöt. :/ Lapset haluais varmaan iloisen äidin eikä nääntynyttä äitiä jouluna, mutta minkäs teet, eihän se joulutunnelma tule ilman niitä pipareita ja muita puhtaassa kodissa.

Onko kohtalotovereita?!

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lanttulooran ja kaloja hain sunnuntaina myyjäisistä. Porkkanalooran tein tänään, kun se oli myyjäisistä jo loppunut.

Kakkuja olen leiponut aina kun olen ehtinyt, englantilaisesta hedelmäkakusta tosin luovuin, kun olin ainoa joka sitä söi. Pullat tein pari viikkoa sitten pakkaseen. Tortut teen valmistaikinasta syöntinopeudella.

piparit tein pari viikkoa sitten, piparitalon väänsin valmistaikinasta, lapset koristeli sen, kasasin sen tänään.

Loput kalat haetaan aatonaattona kaupasta, salaatteja varten pitää keitellä juureksia aatonaattona.

Siivooja tulee huomenna, sitten vasta jouluvalot ja koristeet. kuusen mies haki tänään sulamaan.

Jättikauppareissu oli eilen, vähän täydennystä sitten aatonaattona.

Lahjat hommasin marraskuussa, vähän pitää vielä paketoida.

Aiemmin olen tehnyt kaiken itse, siivouksen, joulukalat, laatikot jne.

Nyt kuopuksen syntymän takia lahjat oli pakko hankkia ajoissa. Lisäksi sairaalareissu venyi kolmeen viikkoon, joten koko jouluvarustelu alkoi tuntua toissijaiselta. nyt ollaan tehty se mikä on huvittanut ja olen jopa oppinut delegoimaan.

Ja varmasti tulee ihana joulu, kun saadaan olla yhdessä kotona :-)

Vierailija
22/30 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta kuulostaa ihan kauheelta, jos joku ei saa joulumieltä, jos ei oo ovet, karmit ja ikkunatkin pesty! Kokeilkaapa jonain vuonna, että jätätte ne ovenkarmit pesemättä ja vietätte sen ajan lasten kanssa tai ihan vaikka elokuvaa katsellen tai joululauluja kuunnellen, voitte yllättyä!

Mulla ainakin on jäänyt omasta lapsuudesta pieni trauma kun on pitäny kaikki lipastot ja komerotkin siivota, ja se joulu tosiaan kesti vaan sen aattoillan kun kaikki ehti suunnilleen pari tuntia istuun rauhassa yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla silmät ristissä lahja paketin kanssa. Lapset nauraakin ,että laitetaan 7- lehteen. on äiti laittanut ,kystä kyllä.

Vierailija
24/30 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, minä lupaan sulle että nautit joulusta vaikka et siivoaisikaan. Ne tekemättömät työt unohtuu pian ja huomaatkin heti miettiväsi miten turhaa se vouhkaaminen onkaan. Tee oikein hyvää ruokaa ja oikein kahiita pipareita, siivoa vain pakolliset, vessa ja keittiö, imuroi ja laita tuoksukynttilät.

Tee se vaikka lapsiesi takia, ei ne välitä onko teillä puhdas ja kiiltävä koti vaan siitä että sinä olet iloinen ja pirteä, läsnä.

Ja juuri nyt voit ottaa uuden perinteen käyttöön, teillä tehdään suursiivous keväällä! Mieti kun aurinko alkaa taas paistamaan niin kaikki lika ja pöly näkyy vaikka olisit jouluksi siivonnut vaikka kuinka. Ja senkin voi jakaa kahteen osaan, keväällä siivoat seinät ja laipiot yms ja syksyllä on kaappien ja varastojen vuoro.

Mutta nyt jätät ne siivousjutut mielestäsi, oikeasti. Olen ollut samassa tilanteessa kuin sinäkin mutta nyt pari joulua on mennyt eritavalla, en siivoa sen enempää kuin muutoinkaan. Lupaan sulle käsi sydämmellä että kun aatto koittaa ja syötte jouluruokia, ne siivot unohtuu ihan oikeasti. Tajuat että joulussa on muuta tärkeää kuin kliininen koti. Joulu on hyvää ruokaa, yhdessä oloa, lasten naurua, pakettien rapinaa, pukin jännittämistä.

Ei siihen kuvaan kuulu väsynyt äiti jonka ainut ilo on puhdas koti ja joka murehtii jo uutta sotkua.

Anna itsellesi lupa rentoutua. Tiedät että puunaaminen ei sitä joulua tee kenellekkään.

Vierailija
25/30 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita, joilla järkyttävästi hommia jäljellä pariksi päiväksi?!

Mut sit mä tänään otin lootan ja kippasin kaiken ajelehtivan roinan sinne, lykkäsin lootan vaatehuoneeseen ja laittelin isommat elementit paikoilleen.

Ajattelin ostaa kaupasta valmiina sen mitä ei oo vielä tehty (No okei, keitän mä perunat, puuron ja kastikkeet aattona, mut noin muuten..) ja luuttuan keittiön lattian, mutta aikaisintaan torstaina. Muuten saan tehdä sen kuitenkin uudestaan. Sitten laitan kahvinporoja j akardemummaa imuriin ja aattoaamuna imuroin isommat koirankarvat nurkista. Ja petaan sängyt. Eiköhän tämä tästä... Pistetään sit valoja pienemmälle ja tunnelmavalaistusta kehiin, niin kukaan ei huomaa, ettei kirjahyllyn päältä ole pölyjä pöllytetty :) Kaappiin mä en vieraita päästä. Tai eihän meille tuu kun mun sisarukset puoliskoineen ja äiti. Ei ne varmaan meidän ovenpäällisiä sillä silmällä syynää. Mummo oliskin sit toinen juttu XD

Vierailija
26/30 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on pipareita leivottu ja koristeltu pitkin joulukuuta. Niitä jää ehkä vähän jouluksikin. Aatonaattona ajattelin, että voisi torttuja tekaista sen verran, että kerralla menevät myös parempiin suihin. Aaton ruokalistaa on karsittu kovalla kädellä, koska esim erillistä jälkiruokaa tai taatelikakku/torttukahveja ei kukaan jaksa syödä. Huomenna kauppareissu, to siivous (vapaata mulla ja miehellä) ja sitten koetetaan ottaa rennosti ;)

Vierailija
27/30 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulukuuta. (enää ei maistuisikaan) Muistona on enää upea lasten koristelema piparkakkutalo. Tykkäämme niin paljon mädeistä ja kaloista perunan kanssa sekä tietenkin kinkku + laatikot. Rosolli jää suosista pois,. kun sitä ei kukaan kuitenkaan syö - samoin jälkkärit. Kaikki on niin ähkyssä, että vihreitä kuulia maistellaan ehkä myöhemmin illalla.

Siivouksen teki hyvä ystäväni tänään 120 eurolla (kerää rahaa Thaimaan-matkaa varten), lahjat tilasin suurimman osan netistä (monilla liikkeillä postikuluton -kampanja).

Kuusi ei mahdu tänä vuonna sisään, joten haen vain pari oksaa maljakkoon tuoksua antamaan.

Torstaina on vapaapv ja tehdään miehen kanssa yhdessä lanttu- ja porkkanalaatikot. Saarioisen äiti tekee imelletyn perunalaatikon :-) Mies paistaa kinkun ja mä teen sienisalaatin.

Aattoaamuna käydään haudoilla, syödään riisipuuroa ja mennään saunaan. Illansuussa laitellaan ruoat ja kokoonnutaan pöydän ääreen seitsenhenkisen perheen kanssa :-) Ja sitten avataan lahjat.

Muistan kyllä, että ekat joulut olivat aikamoista suorittamista ja pinna kireällä heilumista, mutta ikä (42v) on antanut mukavasti rentoutta joulutunnelmiin :-) Aattoiltana on ihanaa yhdessäoloa eikä vituta mikään :-D Suosittelen tätä olotilaa!

Vierailija
28/30 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee se joulu vähemmälläkin. Aiemmin minäkin halusin saada jouluksi sitä, tätä ja tota tehdyksi. Sitten tuli useampi sairaana vietetty joulu, yksi ihan sairaalassa (kotilomalle sentään pääsin pariksi päiväksi), toinen petipotilaana keuhkokuumeessa jne. Ja kummasti siihen joulufiilikseen silti pääsi, kun ne tärkeimmät oli, eli läheisiä ihmisiä, jouluista musiikkia, ei kiirettä minnekään, kynttilänvaloa, jotakin hyvää ruokaa (ei niin nöpönnukaa mitä on), suklaata ja kauniisti katettu pöytä. Siinä ei jotkut ovenkarmit huolettaneet sitten pätkääkään, eikä edes joululahjahankinnat (silloin ei vielä ollut lapsia, eli aikuisille vain olisin hankkinut).

Vähän suhteellisuudentajua! Kun on läheiset elossa, katto pään päällä ja ruokaa pöytään, niin kaikki on ihan OK. Ne sisustuslehtien joulut on lavastettu, niin sanottiin ihan Kodin Kuvalehden joulunumerossakin toimituksen suusta :-) Riittää, kun on "maassa rauha ja ihmisillä hyvä tahto".

Vierailija
29/30 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokalistaa mietin huomenna ja mies käy ostamassa tarvikkeet. Yritän tehdä nopeita ja/tai helppoja ruokia, kinkkua ei tule ja laatikot varmaan kaupasta valmiina kuten kalat. Lahjoista puuttuu pari helppoa, miehen kanssa emme vaihda lahjoja, vaan ostamme toisillemme mieleisiä juttuja pitkin vuotta jos kohdalle tulee sopivaan hintaab, just nyt ei ole millekään akuuttia tarvetta. Hyvin maltan saada jotain myöhemminkin, pääasia että lapselle on mieleiset paketit. Niitä on hankittu pitkin vuotta.

SIivouksi tuli jo vähän tehtyä, vessa ja pesuhuone enää siivoamatta ja pari keittiön kaappia ja tasoa. Siivoan ne jos ehdin. Koko syksyn heivasin turhia tavaroita pois nurkista ja kaappeja joutuu siivoamaan pitkin vuotta.

Ihan hyvässä vaiheessa hommat, vaikka ruoista vasta piparit leivottu ja jo syötykin:) Torstaina laittelen jotain (tuorejuustokakku, kuivakakku, pipareita valmistaikinasta sekä jotain oikeita ruokia ja eiköhän se siinä sitten olekin.

Huomenna käyn katsomassa muutaman joulukoristeen lisää. Ajattelin tehdä niitä myös itse sitten välipäivinä aikani kuluksi samalla kun katselen telkkaria.

Vierailija
30/30 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän ja paiskoin astioita, sitten mykkäkoulua n 1/2 päivää. Tuon touhun aikana mies imuroi koko talon tosi tarkasti. Nyt ei ole jäljellä kuin pikkutehtäviä ja parin lahjan osto.

...hyvin joten säilynee siistinä. Itse ajattelin ehkä leipoa koiralle hyviä sokerittomia/suolattomia keksejä jouluksi, itse en vielä tiedä mitä söisi, jouluillallinen syödään todennäköisesti muualla. Nyt kun vielä jaksaisi hakea lehtitaikinaa joulutorttuja varten niin hyvä tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi