Mun ystäväni 46 v aloittaa lähihoitajakoulutuksen.
Valitettavasti arvelen, ettei tuosta seuraa mitään hyvää.
Ensinnäkin hänellä on ihan väärät mielikuvat tuosta työstä. Olen neuvonut häntä googlettamaan eri työskentelymahodllisuuksia ja töiden kuvauksia, lisäksi kertonut itse (tunnen hoitoalaa).
Toisekseen ystävälläni on paha alkoholiongelma. En usko hänen suoriutuvan opiskelusta, tulee varmasti liian paljon poissaoloja: ryyppy- ja krapulapäviä. Tämä on jo nähty.
Yritin ehdottaa, että menisi välinehuoltajakoulutukseen, johon hän olisi myös päässyt, se olisi mielestäni sopinut hänelle paljon paremmin, mutta hän nyt sitten valitsi toisin.
Mikä minä häntä enää neuvomaan, mutta odotan vain pelolla päivää, kun hänet potkaistaan koulutuksesta pellolle ja joutuu tyhjän päälle.
Kommentit (3)
niin miten hän sen paremmin selviytyisi välinehuoltajakoulutuksestakaan? Eihän mistään koulutuksesta saa olla pois kännäyksen ja krapulan takia.
Millä tavalla väärät luulot työstä? Jos hänellä on alko-ongelma hän a.) hän ei pääse kouluun b.) hän pääsee kouluun, mutta lentää sieltä ulos viinan takia tai c.) kaveri haluaa tehdä elämänmuutoksen, johon kuuluu uusi ammatti.
Oletko itse lh vai mistä tiedät mitä se työ on? Ei netistä pidä kaikkea uskoa, mitä lähihoitajan työstä kerrotaan.
Hän valitsee, hän päättää. Miksi siihen puutut. Oikein pahasti alkoholiongelmaiset eivät edes hakeudu koulutukseen. Kokeilkoon, hyvä hänelle.