siirrättekö tällä viikolla karkkipäivän lauantaista perjantaiksi?
Meillä karkkipäivä lauantai. Nyt tässä mietin, että pitäisikö se kuitenkin siirtää jouluaattoon.
Miten te muut teette?
Kommentit (52)
Mutta jouluna relataan :) Karkkia saa syödä varsin vapaasti.
Kaikki lapset eivät syö karkista itseään ähkyyn.
Ei tarvitse ilkeillä, vaikka itse pumppaat ylipainoiset lapsesi täyteen herkkuja!
-ap
Mutta kommentoin silti että kaikki lapset ei ahmi karkkia niin paljon että lihovat. Oma lapsi söi viimeksi karkkipäivänään 4 vaahtokarkkia. jos se nyt syö niitä pe ja la, on se kuitenkin aika vähän. Lapsi on miinuskäyrillä painon suhteen.
Ei tarvitse ilkeillä, vaikka itse pumppaat ylipainoiset lapsesi täyteen herkkuja! -ap
lapset SAA SYÖDÄ KARKKIA JOULUNA! En ymmärrä, kuinka voidaan vetää tiukkaa linjaa JOULUNA? Meillä lapset saa muutenkin välillä SUURIAKIN MÄÄRIÄ KARKKIA tuliaisina. Syövät sitten näitä omaan tahtiinsa, karkkipäivä heillä on lauantaina, mutta usein jopa unohtavat sen. Meillä lapset ovat jopa alipainoisia, joten älä murehdi heidän painostaan. Ollaan jopa käyty pojan kanssa sairaalassa kun paino oli ekalla luokalla - 18 käyrällä.
Meillä ei syödä karkkia sen takia, että on joku tietty viikonpäivä. Karkkia syödään, kun on juhla, ja jouluna sitä syödään useampana päivänä varmaankin. Tammikuussa tuskin syödään lainkaan paitsi yksillä synttäreillä.
Miten joku sai ongelman kehitettyä tästäkin. Siis ei voi olla totta!!!:DDD
Mutta kyllä meillä on karkkipäivä ihan koko joulun :). Kilokaupalla karkkia..nam! Ja hui sentään, meillä on suklaakalenteritkin ;)..eli joka päivä karkkia.
Jouluksi on namia mutta ei osteta erikseen karkkipäivää ajatellen.
ikinen päivä jotain herkkua (suklaata, jätskiä, keksiä tai sitä karkkia) eikä karkkipäivää ole. Eikä myöskään tarvetta ahmia karkkia, kun se ei ole mitään ihmeellistä ja harvinaista herkkua. Karkki tosin on useimmiten suklaata.
Mutta kyllä meillä on karkkipäivä ihan koko joulun :). Kilokaupalla karkkia..nam! Ja hui sentään, meillä on suklaakalenteritkin ;)..eli joka päivä karkkia.
Muistelkaapas vain sitä ketjua, missä ap valitti, kun anoppi osti suklaakalenterin lapselle.
Siinä anoppi oli pahis ja ap hyvin, kun ymmärsi lapsen terveyden päälle!
Mutta nyt a tämän ketjun ap onkin se pahis!!
Meillä syödään makeaa joka päivä tyyliin 1 suklaapala ruuan jälkeen, viikonloppuna muutama irtokarkki. Hei, kerran täällä vaan eletään enkä enkä nipottamista jolloin lasten syntymäpäivänäkin tarkotaan porkkanatikkuja ja selleriä. Meillä ei kukaan edes hinkua karkkia kun sitä saa joka päivä eikä lapset koskaan syö karkkipussillista tai askia kerralla.
Joo ylilihavuus on ongelma, mutta kohtuus kaikessa. Omat lapseni ja minä ollaan erittäin hoikkia siksi että liikutaan paljon silloin on ihan sallittua herkutella.
Joidenkin pitäisi oikeasti miettiä onko elämä pelkkiä sääntöjä ja kurimusta. On oikeasti ihan sallittua nauttia eikä herkut ole syntiä.
Hyvää sellerijoulua.
Muistelkaapas vain sitä ketjua, missä ap valitti, kun anoppi osti suklaakalenterin lapselle. Siinä anoppi oli pahis ja ap hyvin, kun ymmärsi lapsen terveyden päälle! Mutta nyt a tämän ketjun ap onkin se pahis!!
on se nyt kumma, jos ei edes joulukalenteri saa olla suklaata :D!! Minä olisin ikikiitollinen, jos joku sukulainen ostaisi minun muksuille suklaakalenterit. En ymmärrä tuommoista nipottamista, en kertakaikkiaan. Se on jotain omaa vanhemmuuden epävarmuuden sietämistä...lapsi ei kärsi, jos kerran vuodessa saakin suklaata ihan 24 pvänä. Mutta kun itsellä on tiukat ohjakset, niin voi taputtaa itseään olkapäälle ja todeta olevansa hieno vanhempi. Sori, siltä se vain tuntuu. Anteeksi, meni ohi aiheen..
"pitäisikö karkkipäivä siirtää " jne
Jos ette lapsellenne kerran vuodessa suo jotain erivapauksia - edes jouluna - niin säälin teidän lapsia.
Voiko tällaisia vanhempia edes olla olemassa ????
Ei ole kyllä ollut suuria karkin himojakaan kellään lapsista. Neljä lasta meillä on, vanhin jo 17 vuotias, joten kokemusta on.
Kellään ei ole koskaan ollut yhtään reikää hampaissa eikä liikapainoa.
itse hieman ylipainoinen, päällä marimekon tasaraitaa, kampaajalla käyty viimeksi 8 vuotta sitten, ei meikkiä, ei koulutusta
Elää vain lapsen kautta ja lapselle. Seuraa jokaikistä kouhotusta : karkkipäivä, joka päivä pitää ulkoilla vähintään 2 tuntia, ei saa syödä sitä, eikä tätä, päivä on jaksotettu minuutin tarkkuudella rutiineihin jne jne
Ei tajua, että kaikki eivät ole lihavia, vaikka syövät enemmän kuin hän. Ei voi tajuta, että jollain on lapsen lisäksi myös oma elämä ja työ.
Säälin syvästi lapsiasi " mietin tässä voisinko siirtää karkkipäivän jouluaatoksi " *kirjoittaa kysymyksen av palstalle sitä viikon mietittyään*
Ei ole kyllä ollut suuria karkin himojakaan kellään lapsista. Neljä lasta meillä on, vanhin jo 17 vuotias, joten kokemusta on. Kellään ei ole koskaan ollut yhtään reikää hampaissa eikä liikapainoa.
Karkista tehdään jotain saavuttamatonta ja jännittävää kun sitä säännöstellään. . . teet vain hallaa lapsillesi jos syötöt heidät sokerihumalaan joka lauantai. meillä saa syödä aina karkkia, kun haluaa. . käytännössä varmaan teidän launatain karkit jakaantuu meillä koko viikolle. Miksi tunkea yhtenä päivänä kaikki
Muistelkaapas vain sitä ketjua, missä ap valitti, kun anoppi osti suklaakalenterin lapselle.
Siinä anoppi oli pahis ja ap hyvin, kun ymmärsi lapsen terveyden päälle!
Mutta nyt a tämän ketjun ap onkin se pahis!!
Minä olin ainakin se, joka ymmärsi ettei haluttu suklaakalenteria. Siihen meidän perhe vetää rajan.
Jouluna saa syödä karkkia vapaammin (ei holtittomasti, mutta lapsi ei niin teekään), mutta se ei tarkoita sitä että koko joulukuu syödään päivittäin makeaa.
Siis että jos on karkkipäivä -> hillitön ja holtiton karkinhimo.
Meillä ei ole niin. Lapsi säännöstelee itse paljonko karkkia syö karkkipäivänäkin. Se tuntuu olevan fiilispohjaista. Toisinaan halutaan enemmän namia, toisinaan ei.
Miehellä on muksuna ollut sama, eikä nytkään ole erityisesti karkin perään.
vai avaako luukut vaan kerran viikossa ja ahmii sitten itsensä sokerihumalaan :)
Meillä on karkkia kulhoissa tarjolla koko joulun ja ei lapset ahmi itseään täyteen kun tietävät, että sitä on vielä huomennakin tarjolla.
ihan oikeestiko kyselet??