Mistä tiedätte miten perin vauva on mahassa?
En vaan mitenkään tiedä, vaikka kuinka tunnustelen. Eikä tiennyt th:kaan viimeksi. Tunnen kyllä missä on "iso kova", mutta mistä sen tietää onko se pää vai peppu? Häiritsee kun en tiedä onko vauva oikein perin. rv 35
Kommentit (6)
Mutta ei sitä aina tiedäkään. Mä en ole ylipainoinen ja silti loppuraskaudessa ei terkkarikaan ollut ihan varma. Ultrattiin, jotta saatiin varmuus siihen, miten päin vauva on. Epäilin itse sen olevan pää alaspäin, mutta en osannut sanoa asiaa ihan 100% varmasti. No niin päinhän se sitten oli, kun ultralla katsottiin.
ja selkä mun sydämen puolella.
Potkuista,muista liikkeistä, pepusta jne.
Sen vaan tunsi.
"pienet osat", mutta en vain osaa päätellä miten vauva on. Vauva on jo niin iso ja väkisinkin ihan kyttyrässä että jalathan voivat mennä suunnilleen olan yli eli olla ihan pään vieressä, tai sitten ei.
ja kuten totesin tiedän missä on jalat mutta en silti kumpi on pää ja kumpi on peppu.
tiennyt oikein edes synnytyssalissa. Enkä ole ylipainoinen. Lapsi painoi niin, etten voinut virtsata. Epäili, että sivulla oli lapsen peppu, , vats aoli oudon muotoinen, mutta katetroinnin jälkeen arvelikin sen olleen mun virtsarakon:-)
Pyly jos on toisella sivulla ylhäällä, niin jalat löyyy sitten toisesta sivusta ylhäälät. Ja kantapääthän ihan tuntuu noilla viikoilla vatsanahan läpi.
Tietysti jos olet kovin ylipainoinen tämä voi olla vaikeampaa.