Voi ketun pässit, se on suomeksi SAMPPANJA, ei SHAMPPANJA!
Kommentit (71)
mä kirjoitin shampanja. Koetan muistaa ensi kerralla että se on sampanja!
Saanko anteeksi?
monissa virallisissa yhteyksissäkin käytetty termi. mutta ei mikään shamppanja tai samppanja.
monissa virallisissa yhteyksissäkin käytetty termi. mutta ei mikään shamppanja tai samppanja.
Saanko anteeksi?
Et saa anteeksi, koska kirjoitat edelleen väärin. Se ei ole sampanja, vaan samppanja!
Suomeksi oikea kirjoitusasu tuolle juomalle on samppanja. Piste.
mutta mä sanon
shampanja
shampoo¨
shortsit
shekki
shaali
shakki
shamaani
Suomalaiset eivät osaa lausua kuin yhden ässän. Sen kuulee, kun he puhuvat vaikka englantia. ei osata sanoa g:tä eikä b:tä eikä soinnillisia tai suhuässiä.
Saanko anteeksi?
Et saa anteeksi, koska kirjoitat edelleen väärin. Se ei ole sampanja, vaan samppanja!
Saanko jo anteeksi?
mutta mä sanon
shampanja
shampoo¨
shortsit
shekki
shaali
shakki
shamaaniSuomalaiset eivät osaa lausua kuin yhden ässän. Sen kuulee, kun he puhuvat vaikka englantia. ei osata sanoa g:tä eikä b:tä eikä soinnillisia tai suhuässiä.
Mutta noi pitäisi kirjoittaa ilman h:ta.
Suomalaiset eivät osaa lausua kuin yhden ässän. Sen kuulee, kun he puhuvat vaikka englantia. ei osata sanoa g:tä eikä b:tä eikä soinnillisia tai suhuässiä.
Aika monet osaa, jotkut ei.
Ei.
Käytän silti muotoja shampanja.
Kuten myös siis shampoo, shekki, sheikki.
Lukeeko shampoo-pullojen kyljessä samppoo?
Ja lukeeko muuten Alkon hyllyn reunassa samppanja??
No jopa on juntin kuuloista - samppanja...
niin mikset sitten sano champagne?
mutta mulle se on shampanja, shampoo ja jogurtti eikä samppanja, sampoo ja jugurtti.
En myöskään käytä pyörö(deodoranttia) vaan se on roll-on.
mutta mulle se on shampanja, shampoo ja jogurtti eikä samppanja, sampoo ja jugurtti.
En myöskään käytä pyörö(deodoranttia) vaan se on roll-on.
Shampanja ei ole suomea, ei tosin mitään muutakaan kieltä. Roll-onia ja jogurttia sen sijaan voi käyttää. Mutta siitä vaan: oppimattomuudesta se vain kertoo.
te ihan miten vaan -tyypit etten vain käsitä, että annatte itsestänne idiootin kuvan viljelemällä kirjoitusvirheitänne...
Mutta ihan miten vaan, hih!
ihan totta, kyllä shampanja on ollut hyväksyttävä asu joskus. Kuten yoghurt joskus, nykyään taitaa "oikein" kirjoitusasu olla jukurtti (voi hyvää päivää, siihen en taivu millään).
Lieneekö sushi taipuvan muotoon susi, saa nähdä.
Ja kirjoitus oppini olen saanut 80 ja 90 luvuilla ala asteella, ylä-asteella ja lukiossakin.
Kirjoitusasut muuttuvat, tuliko yllätyksenä?
mutta mulle se on shampanja, shampoo ja jogurtti eikä samppanja, sampoo ja jugurtti. En myöskään käytä pyörö(deodoranttia) vaan se on roll-on.
Shampanja ei ole suomea, ei tosin mitään muutakaan kieltä. Roll-onia ja jogurttia sen sijaan voi käyttää. Mutta siitä vaan: oppimattomuudesta se vain kertoo.
Sh-kirjoitusmuoto on poistunut käytöstä, vielä minun nuoruudessani se oli käytössä.
Nykyään suositellaan JOKO muotoa sekki tai sellainen hattu-ässä, jota en löydä tästä tietokoneesta, mutta siis täältä näette:
http://www.kotus.fi/?i=492&s=2611#faq_492
Ja kirjoitus oppini olen saanut 80 ja 90 luvuilla ala asteella, ylä-asteella ja lukiossakin.
Kirjoitusasut muuttuvat, tuliko yllätyksenä?
mutta mulle se on shampanja, shampoo ja jogurtti eikä samppanja, sampoo ja jugurtti. En myöskään käytä pyörö(deodoranttia) vaan se on roll-on.
Kerros talo ja omakoti talo ovat tässä tapauskessa yksi ja sama, jos et sitä sattunut hoksaamaan ;)
Ja sakki eikä shakki!