Rokotefanaatikot...
... voi jestas taas näitä suu vaahdossa rokotteista kieltäytyviä parjaavia - kuinka moni teistä "kaikkien-on-pakko-ottaa-kaikki-rokotteet-koska-meidänkin-nico-jessica-ne-ottaa" on koskaan lukenut yhtään ainutta dokumenttia rokotusten historiasta ja siitä kuinka vähän niillä on saatu aikaan? Kuinka moni tuntee esimerkiksi isorokko-rokotteen historian? Siis sen oikean.
Jälleen kerran nousee esille termi rokotuskattavuus - kuitenkin jopa 100% rokotuskattavuudella tuhkarokkoa vastaan tuhkarokkoepidemioita tulee. Näin esimerkiksi on käynyt viime vuosina Englannissa. Ja tulee vastakin.
Kannattaisi ehkä pitää suunsa kiinni ja mennä tuikkauttamaan niitä piikkejä takalistoonsa/käsivarteensa/mihin kukin niitä nyt ottaa - oma tyhmyys jos haluaa lapseensa tai itseensä tuupattavan
a) alumiinia, jonka turvallisuutta rokotteissa ei ole koskaan kertaakaan tässä maailmassa tutkittu yhdenkään tutkijan taholta
b) elohopeaa (jossakin muodossa), jonka "turvallisuus" perustuu siihen että sitä voidaan "turvallisesti" nauttia suun kautta kun se poistuu elimistöstä suoliston kautta - elimistöön jäävät määrät ovat kuitenkin moninkertaiset kun suoliston tuoma puskuri puuttuu ja elohopea joutuu elimistöön piikin kautta.
Sekä alumiinista että elohopeasta tiedetään, etteivät ole turvallisia - laskekaapas, rokotefanaatikot, kuinka paljon elohopeaa tai alumiinia lapsesi saa kun noudattaa rokotusohjelmaa. Joka sekin on vain lääkefirmojen testialusta suomalaisille, joita viedään kuin pässiä narussa...
Voi teitä, olkaa rauhassa piikkeinenne ja antakaa muidenkin olla!
Kommentit (22)
...että kirjoittelet näitä fanaattisia avauksia tänne palstalle?
Jätä ihan rauhassa jäykkäkouristus-, polio-, hinkuyskä- ja kurkkumätärokotukset sun muut sellaiset turhat pikkujutut ottamatta lapsillesi. Kun ei niistä mitään hyötyä ole kenellekään ollut koskaan. Voinemme luottaa siihen, ettet sitten turhaan kuormita verovaroilla tuettua julkista terveydenhoitoa, jos nyt sattuisikin niin, että joku läheisistäsi sairastuisi?
... ratsastaa muiden kustannuksella, kun eivät saa rokotetta. Niinpä ne yleiset taudit ovat ehkäisty, että rokotuskattavuus on mahdollisimman suuri, joten hieno loiseläjä olet sä ja sun lapses. Tuskin käyt töissäkään, vaan nostelet muiden veronmaksajien maksamia yhteiskunnan avustuksia. Milloin meinasit tehdä itse jotain yhteiskunnan hyväksi, muuta kuin loisia ja opettaa lapses samaan?!?!?
Älä tule itkemään sitten, kun oma pikku Nico-Petteri makaa teholla äidin kaikkitietäväisyyden takia :). Kiitos ja hei. Peace!
Voi teitä hölmöt ihmiset! :D Täällä nousee aina keskusteluketju kun THL julistaa epidemiaa ja kuolemia...
Kukin taaplaa tavallaan, mutta jostakin syystä rokoteohjelmaa noudattavat julistavat aina rokotevastaiset loisiksi jotka elävät tukirahoilla ja juuri heidän maksamillaan verovaroilla - äitiyspäivärahasta perityillä verovaroilla ei kamalasti kustanneta! :-D
Kiitokset päivän nauruista, oi te ihanat palstalaiset, tää keskustelu on aina yhtä huvittavaa...
Tämä kertoo kyllä jo paljon... otapa Lancetin viimeinen numero käteesi ja tule kirjoittamaan sitten kun olet sen lukaissut.
Kaikki eivät ole sosiaalipummeina eläviä kotiäitejä, jotka vievät lapsensa tarhaan saamaan virikkeitä vain siksi, etteivät jaksa itse lastansa hoitaa. Vaikka olisitkin itse juuri tällainen keinoemo, ei se tarkoita että kaikki muutkin ovat. Muut saavat elää ihan sellaista elämää kuin haluavat, kaikkien ei tarvitse olla kuten sinä.
100% rokotuskattavuudella tuhkarokkoa vastaan tuhkarokkoepidemioita tulee.
Niille rokotetuille, vai? Vai oliskohan niin, että se rokotuskattavuus ei olekaan ihan 100 %?
Mulle ei mene läpi se, että tuhkarokko ja sikotauti olisivat hävinneet hygienian takia. Ei se sen kummemmin muuttunut minun lapsuudesta siihen, kun alettiin rokottaa ja noita tauteja ei tullut. Suhtaudun kylläkin nykyään rokotteisiin kriittisesti eli en mitä tahansa halua lapsiini pistettävän ja olen aidosti kiinnostunut, jos haluat kertoa isorokosta.
100% rokotuskattavuudella tuhkarokkoa vastaan tuhkarokkoepidemioita tulee.
Niille rokotetuille, vai? Vai oliskohan niin, että se rokotuskattavuus ei olekaan ihan 100 %?
Juurikin näin, eli kaikki lapset olivat saaneet jo pienempänä tuhkarokkorokotuksen (edellytys yksityiskoulun sisäänpääsylle) mutta sairastuivat silti tuhkarokkoon. Kyse on samasta muuntautumisesta kuin tuon possuflunssankin kanssa pelätään. Siinä ei rokotteet sitten auta.
sen turvallisuus tule tutkittua siinä samassa kun muutenkin sen rokotteen turvallisuutta tutkitaan?
ja lastensakin niin kauan, kunnes lapsi itse pystyy esittämään perustellun mielipiteensä asiasta? Jos ei halua rokotetta, niin sitten ei ota. Jos haluaa, niin ottaa. Jokainen päättää itse ja kantaa päätöksensä seuraukset: voi kuolla/sairastua rokotteesta, mutta voi kuolla/sairastua ilmankin sitä. Miten vain.
Meidän perhe on seurannut normaalia rokoteohjelmaa, koska olemme sen ihan ok:ksi todenneet eikä siitä ole ollut meille koskaan mitään jälkiseurauksia (ja tämä ei nyt tietenkään tarkoita, etteikö niitä ole tai ei voisi tulla muille).
Poikkeuksellisesti ollaan kahtena vuonna otettu kausi-influenssapiikitkin, se on myönnytys läheiselle tuttavaperheelle, jossa on syöpää sairastava nuori jonka kanssa omat lapsemme runsaasti hengailevat. Voivat toki olla pöpöjen kantajia, mutta sitä riskiä voi omilla toimenpiteillä vähentää ja rokote ainakin jossain määrin suojaa heitä tartunnalta ja levittämästä tautia mahdollisesti tähän syöpäsairaaseen. Ei ole meille iso asia, ja osoittaa sen, että päätöksiä voidaan tehdä tilanteen mukaan.
Piikikästä tai piikitöntä joulua kaikille!
Msitäköhän se johtuu että esim tuhkarokkoa vielä esiintyy. siitä ku on näitä ääliöitä jotka rokotuksia eivät ota ja pelkäävät jotain salaliittoteorioita! Jos KAIKKI ottaisivat rokotteet niin pääsisimme eroon taudeista! Oletteko miettineet että jos rokotuksia ei olisi olisi hinkuyskät ym. arkipäivää!!! Rokotuksien ja rokotusohjelmien ansiosta tällaisia tauteja harvemin esiintyy!!!!!!!!!!
minkäänlaisesta isosta ja vaarallisesta tuhkarokkoepidemiasta Brittein saarilta.
Juurikin näin, eli kaikki lapset olivat saaneet jo pienempänä tuhkarokkorokotuksen (edellytys yksityiskoulun sisäänpääsylle) mutta sairastuivat silti tuhkarokkoon. Kyse on samasta muuntautumisesta kuin tuon possuflunssankin kanssa pelätään. Siinä ei rokotteet sitten auta.
HPA:n raportista: "Due to almost 10 years of sub-optimal MMR vaccination coverage across the UK, the number of children susceptible to measles is now sufficient to support the continuous spread of measles"
Ja vielä: "Vaccination rates against MMR vary widely across the country and are especially low in London. In the last quarter of 2007, the rate stood at 71 per cent for children at age two (first dose) and 50 per cent at age five (second dose) compared with the 95 per cent coverage needed to maintain herd immunity and prevent endemic spread.
Nationally, vaccination rates against MMR fell from 92 per cent a decade ago to 79 per cent in 2004, at the height of the scare over the vaccine's supposed link with autism. They have since recovered to 84 per cent at age two (75 per cent at age five) but are still well below the target level of 95 per cent."
Lancet sai paljon pahaa aikaan. Niinpä tuhkarokko on nykyisin Britanniassa jo endeeminen sairaus.
Mulle ei mene läpi se, että tuhkarokko ja sikotauti olisivat hävinneet hygienian takia. Ei se sen kummemmin muuttunut minun lapsuudesta siihen, kun alettiin rokottaa ja noita tauteja ei tullut. Suhtaudun kylläkin nykyään rokotteisiin kriittisesti eli en mitä tahansa halua lapsiini pistettävän ja olen aidosti kiinnostunut, jos haluat kertoa isorokosta.
Isorokko tappoi pahimmillaan 25% siihen sairastuneista ja oli yleisin kuolinsyy 1600-luvun Euroopassa. Kun ensimmäinen rokote saatiin kehiteltyä, vuonna 1853 päätettiin aloittaa lasten pakkorokotukset Englannissa ja Walesissa. Jos vanhemmat kieltäytyivät, seurauksena oli sakkoja ja vankilaa kunnes rokotuslupa heltyi.
Rokote ei kuitenkaan tehonnut, vaan rokotetutkin sairastuivat isorokkoon. Pahimmillaan Middlesbroughissa vuonna 1897 98% rokotuskattavuudella noin 1400 ihmistä sai isorokon, näistä 86% oli jo rokotettu.
Isorokkoon kuolleiden määrä alkoi pudota jyrkästi 1800-luvun lopulla ja myös pysyi alhaalla riippumatta siitä, että rokotteen ottaneiden määrä väheni myös jyrkästi. Rokotteen sivuvaikutukset alkoivat olla vaarallisemmat kuin itse tauti. Pakkorokotukset kumottiinkin lailla 1898. Vielä esimerkiksi Englannissa ja Walesissa vuosina 1948-1957 26 ihmistä kuoli isorokkoon, 34 itse rokotteeseen. 1950-1960 aikana 21 kuoli rokotteeseen, 1 itse tautiin. Vuonna 1971 rokotuksista luovuttiin kokonaan, koska rokote oli selvästi vaarallisempi kuin rokko itsessään. Sivuvaikutuksiin kuului mm. aivokalvon tulehdus.
Isorokkotapaukset (ja kuolemat niistä johtuen) vähenivät yhtä jyrkästi myös sellaisissa maissa joissa (massa)rokotuksia ei tehty, kuten Australiassa ja Uudessa-Seelannissa. Siitä huolimatta WHO aloitti isorokon hävityskampanjan vuonna 1967, tavoitteenaan saada 100% rokotekattavuus jotta tauti saataisiin kitkettyä maailmasta. Pian WHO kuitenkin huomasi että massarokotus oli sekä tarpeetonta että vaarallista - paljon tehokkaampaa oli eristää tartunnan saanut ja rokottaa vain ja ainoastaan lähipiiri. Isorokko tarttuu siis lähikontaktissa.
Rokkoja ja ruttoja on aina ollut, tullut ja mennyt, rokotteista riippumatta. Yksikään tutkijoista ei osaa selittää mihin ne katoavat, ja miksi ne katoavat vaikkei rokotettaisi - tämän valossa esimerkiksi sikainfluenssarokote on käsittämättömän turha rokote, sillä kuolleisuus siihen on edelleen pienempi kuin tavalliseen kausi-influenssaan. Ja täysin mitätön esimerkiksi isorokkoon verrattuna. Kukin tietysti on vapaa valitsemaan rokottaako vaiko eikö.
TAI ROKOTTAMATTAFANAATTISUUS palstalla juontaa juurensa palstalaisten valtavasta kontrollinhallusta. Heille on täysin käsittämätöntä, että joku muu voi toimia täysin eri tavalla kuin he itse tai tehdä jopa toisenlaisia valintoja. HUIIIII!
Palstalaiset kokevat suunnatonta angstia kaikkia niitä kohtaan jotka eivät toimi heidän tahtonsa mukaan. Keskustelupalstalla pakkomielle muiden taivuttamisesta oman tahdon mukaiseen toimintaan johtaa loputtomaan jankkaamiseen, turhanpäiväisiin raivareihin ja joutavien linkkien maaniseen etsintään, josta ei hyödy kukaan.
Niin ja rokotteet ovat vain pakkomielteen yksi ilmenemismuoto. Imettäminen on yksi, työssäkäynti toinen, päivähoito kolmas.... Noita on satoja.
varauksella rokotevastaisten levittämään "informaatioon". Olen monta kertaa lähtenyt katsomaan että mitä siinä on takana, ja sieltä paljastuu aivan järkyttävän surkeita ja tarkoitushakuisia lähteitä ja sellaisia toimijoita, joitten kontolle en uskoisi edes mummoni koiraa. En usko että juuri missään asiassa pelataan niin hurjalla potaskalla kuin rokotusvastaisessa (new age) -leirissä. Ja on ihan turha kuvitella, etteikö rokotusvastaisuudella tehtäisi rahaa hyväuskoisten ihmisten kustannuksella.
TAI ROKOTTAMATTAFANAATTISUUS palstalla juontaa juurensa palstalaisten valtavasta kontrollinhallusta. Heille on täysin käsittämätöntä, että joku muu voi toimia täysin eri tavalla kuin he itse tai tehdä jopa toisenlaisia valintoja. HUIIIII!
Palstalaiset kokevat suunnatonta angstia kaikkia niitä kohtaan jotka eivät toimi heidän tahtonsa mukaan. Keskustelupalstalla pakkomielle muiden taivuttamisesta oman tahdon mukaiseen toimintaan johtaa loputtomaan jankkaamiseen, turhanpäiväisiin raivareihin ja joutavien linkkien maaniseen etsintään, josta ei hyödy kukaan.
Niin ja rokotteet ovat vain pakkomielteen yksi ilmenemismuoto. Imettäminen on yksi, työssäkäynti toinen, päivähoito kolmas.... Noita on satoja.
Osui ja uppos!
varauksella rokotevastaisten levittämään "informaatioon". Olen monta kertaa lähtenyt katsomaan että mitä siinä on takana, ja sieltä paljastuu aivan järkyttävän surkeita ja tarkoitushakuisia lähteitä ja sellaisia toimijoita, joitten kontolle en uskoisi edes mummoni koiraa. En usko että juuri missään asiassa pelataan niin hurjalla potaskalla kuin rokotusvastaisessa (new age) -leirissä. Ja on ihan turha kuvitella, etteikö rokotusvastaisuudella tehtäisi rahaa hyväuskoisten ihmisten kustannuksella.
... mutta todennäköisemmin kyllä toisin päin. Mummon koira on varmasti tosi rakas, joten harkintaa kannattaa ja pitääkin käyttää. Onneksi tutkijoiden materiaali on kenen tahansa lukutaitoisen ihmisen saatavilla, samasta materiaalista voi vetää omat johtopäätöksensä. Historia on onneksi hyvin ylös kirjattu :-)
Ottakaa rokotukset tai olkaa ottamatta, mutta antakaan mun olla rauhassa! Haluun lukea AV-palstaa rauhassa!