Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä asiassa olet "holisti"?

Vierailija
19.12.2010 |

Jännää että vaikka jossain asiassa on hyvä itsekuri eikä mitään vaikeuksia, jossain toisessa asiassa ei pysty hillitsemään itseään laisinkaan. Vai onko täällä joku, joka pystyy hillitsemään itsensä ihan kaikessa?

Mulle on aina ollut tosi helppoa esimerkiksi rahankäyttö. Tai siis se, että käytän rahani viisaasti, en sorru juuri koskaan heräteostoksiin, en ostele turhia, pystyn säästämään pienistäkin rahoista.

Helppoa minulle on myöskin kodin siistinä pitäminen, meillä on aina paikat lähestulkoon tiptop, komeroita myöten.

Tupakoin nuorempana parin vuoden ajan, mutta kun päätin lopettaa, pystyin lopettamaan tosi helposti, ei tullut edes mitään henkisiä eikä fyysisiä vieroitusoireita.

Alkoholikaan ei ole minulle koskaan ollut ongelma, en sylje lasiin, mutta käytännössä juon alkoholia ehkä 2-3 kertaa vuodessa ja silloinkin kohtuudella. Muuten en juo edes saunakaljoja/siidereitä, ei vaan tee yhtään mieli, otan mielummin vettä.

Mutta sitten se minulle vaikea asia.. joka onkin sitten tosi vaikea.. olen jonkinsortin ruokaholisti. Ruoka ja syöminen ovat sellaisia asioita, joiden kanssa olen aivan voimaton ja vietävissä, itsehillintä ei toimi laisinkaan, hyvät päätökset kohtuusyömisestä haihtuvat taivaan tuuliin, jos vaan kaapissa on jotain hyvää. Kadehdin hoikkia ihmisiä.

Mites teillä näiden asioiden kanssa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noiden yllämainitsemiesi asioiden kanssa myös minkäänlaisia ongelmia, ei myöskään ruoan....

Mutta vaateholisti olen selvästi. Minulla on itselläni vaatekaappi pullollaan, muttei siltikään ikinä mitään päällepantavaa omasta mielestäni. Rakastan vaatteita yli kaiken. Myös lapsellani on vaatteita, liikaakin. Sekä tulokkaalle olen hamstrannut jo vaikka millä mitalla vaatetta. Melkeen voin jo sanoa etten varmana ehdi hänellä kaikkia edes pitämään.

Ja en kuitenkaan ole mikään huipputuloinen ihminen, ja todellisuudessa välillä on tehnyt tiukkaa saada laskut maksetuksi vaateostosteni takia. (onneksi tämä vaateostosten tekeminen on jo niistä ajoista hieman laantunu)

Vierailija
2/4 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei saisi ollenkaan päästää lankakauppoihin. Langat on niin ihania, että on pakko ostaa, vaikken tiedä mitä niistä neuloisin. Mulla on täyteen sullottu 150 cm korkea elfa-korihylly täynnä lankaa ja silti ostan lisää. Toki mä neulonkin, mutta en samaa tahtia kuin ostan lankaa. Myyn välillä lankaa halvalla kirpputorilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen ruokaholisti. Enkä edes syö välttämättä mitään epäterveellistä ruokaa vaan ihan laadukasta perusruokaa liikaa.

Vierailija
4/4 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen kaiken suhteen holisti! Tupakan, alkoholin, hauskanpitämisen, miesten, shoppailun, ruuan...lista loputon...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi