Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen on hyvä perhepäivähoitaja, mielestäsi? :)

Vierailija
19.12.2010 |

Kyselee alalle joskus aikova...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheita nämä "En niistä lapsen nenää, jos ei omat nenäliinat mukana".

"Hoitopäivä päättyy ulkoiluun". Vaikka ulkona olis -15 astetta, hakija myöhästyy lumimyrskyn takia, niin lapsi odottaa hakijaa ulkona, vaikka olis kuolla kylmään. Sisälle ei voi viedä, kun ilta on perheaikaa kotona.

Vierailija
2/10 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheaa! :(

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervejärkinen huolehtija. Ei ota itseensä pikkulasten oikkuja. Kommunikoiva. Sopivan aktiivinen ja ei ahdistu siitä, että "kotiin tulee vieraita lapsia outoine tapoineen", vaan osaa toivottaa tervetulleeksi.

Jos omia lapsia, ei näe heitä aina hyvinä eikä koeta heitä suojella "niiltä toisilta, kummajaisilta". Olisi kiva, jos hoitolapsillakin olisi mahdollisuus esim. saada piirustuksia/askarteluita kotiin, ettei talon omat lapset mustasukkaisuuttaan revi ja tuhoa hoitolasten tekeleitä, kun silmä välttää.

Vierailija
4/10 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat usein näitä periaatteen ihmisiä. Hoitavat kyllä hyvin, mutta tippaakaan ei voi joustaa.

Vierailija
5/10 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

erilaisissa tilanteissa. Lempeä, mutta tiukka kasvatusasioissa. Toisaalta rehellinen ja avoin kun kommunikoidaan perheen kanssa lasten asioissa.

Vierailija
6/10 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihtyy yksin. Nimittäin ilman aikuisseuraa. Pph:n työ on yksinäistä, lapsia tulee aamulla, et voi viettää aikaa ystäviesi kanssa/luona kuten jos olet kotiäitinä vaan huolehdit lapsista omassa kodissasi. Ulkoilutat, nukutat, syötät, kokkaat...Huono palkka niin tärkeästä työstä!

Minusta kauheaa on katsella meidän paikallisia pph:ita kun seisovat vaan ringissä puistossa ja juttelevat keskenään. Eivät keinuta lapsia keinussa, minä joskus keinutan kun en henno kieltää kun keinutan omaani niin nostan hoitolapsen viereiseen keinuun. Hakevat lapsille hiekkalelut ja siinä se vuorovaikutuksellinen osuus sitten olikin. Lapset touhuavat keskenään ja tädit huutavat väliin jotain jos tappelevat.

Mun mielestä pph:n pitää olla lasten kanssa, touhuta ja osallistua. Päiväkodin tädeillä on helpompaa kun ovat siellä työyhteisön jäseniä ja keittäjä tekee ruuan ja siivooja siivoaa. Pph joutuu olemaan kaikkea mahdollista yhtä aikaa.

Onnea urallesi jos jaksat moiseen ryhtyä!

Vierailija
7/10 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omia lapsia, ei näe heitä aina hyvinä eikä koeta heitä suojella "niiltä toisilta, kummajaisilta". Olisi kiva, jos hoitolapsillakin olisi mahdollisuus esim. saada piirustuksia/askarteluita kotiin, ettei talon omat lapset mustasukkaisuuttaan revi ja tuhoa hoitolasten tekeleitä, kun silmä välttää.

ja olen paljon tiukempi ja tarkempi omien kuin hoitomuksujen kanssa. Tai siis vaadin omilta ehkä hiukan liikaakin ja näin olen kuullut muiltakin joilla on omia lapsia ryhmässään. Vielä ei ole tullut sellaista pph:ta vastaan, joka suojelee omia lapsiaan "vierailta" lapsilta.

Ja miksi ne hoitolapset eivät saisi omia tekeleitään kotiin? Kyllä meiltä lähtee viikottain lasten koteihin erilaisia tuotoksia niin askerteluja kuin leipomisiakin.

Vierailija
8/10 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut 70-luvulla kolmella pph:lla, joilla ei kellään koulutusta ja pph "ura" mahis olla kotona omien lasten kanssa.

Siellä ei juuri koskaan askarreltu, piirrettiin kyllä ja vesiväreillä maalattiin. Mutta ei mitään töitä saanut kotiin, kun ne "hukkuivat" seuraavaan päivään mennessä.

Yhden pph:n omat lapset leikki usein kaksin ja mut komennettiin "ceepparin" kanssa (pph:n mielestä kaikki vammaiset oli cp-vammaisia, ko lapsella oli kyllä down).

Oma äiti sanoi myöhemmin et oli joskus niin surullista hakea mut hoidosta, kun selitin että käytiin jätskikioskilla ja muut lapset sai jäätelöä, mutta sit ei ollu enää rahaa mulle.

Vierailija
9/10 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

reilu, oikeudenmukainen, jämpti ja lapsirakas.

Meillä on tällainen hoitaja, ja olen siitä älyttömän onnellinen! :)

Vierailija
10/10 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myönnän, että osittain olen siitä syystä kotona, että voin ottaa vastaan ekaluokkalaisen sekä hoitaa itse 2-vuotiaan poikani, jolla on pahoja ongelmia puheen kanssa.

Tykkään kuitenkin työstäni ja hoitomuksut ovat ihania ja pidän heistä valtavasti.

70-luvulla meno on varmasti ollut erilaista kuin nyt. Itse olen syntynytkin vasta 80-luvulla :D