Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä on junttijoulu mutta tykätään siitä.

Vierailija
19.12.2010 |

Ei alkuruokia vaan yhdellä kertaa syödään kaikkea. Kaloja ei ole, riittää kinkku, potut, kastike ja laatikot. Rosollia ja sienisalaattia. Ruisleipää ja maksapateeta.

Tämän jälkeen onkin jo ähky.

Vähän myöhemmin sitten jälkiruuaksi kahvia, glögiä, pullaa ja torttuja.

Siinäpä se - ei jakseta montaa tuntia istua pöydässä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en ole koskaan ymmärtänyt koko joulumässäystä. Jos olisin yksin kotona joulun, meillä ei olisi kuin kinkkua, sinappia ja riisipuuroa...

Vierailija
2/15 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarjottavaa, mutta niitä otetaan siinä järjestyksessä kuin haluaa ottaa. Ei siis ole mitään alkuruokia tms.

Ja pisimmillään me ollaan ruokapöydässä vietetty kolme varttia =D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut mä tykkään laittaa kaiken nätisti esille...

Vierailija
4/15 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuullukka että joulu vois olla juntti! :D

Vierailija
5/15 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko joulu on ihan junttia, mutta mitä siitä.. kaiken juntein on se joka luulee olevansa kaikista fiinein :D Eli aivan sama, kukin tyylillään. Hauskaa joulua kaikille!

Vierailija
6/15 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan hitsi! Mä oon siis lapsesta asti viettäny junttijoulua enkä oo ees tienny sitä! Noh, onpas tullu sama junttitouhu opetettua jo omillekki lapsille.

Vierailija
7/15 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkosuomalaisena VAADIN saada viettää Suomessa ollessani perinteistä junttijoulua kaikkine kliseineen. Siitä tulee hyvä mieli. : )

Vierailija
8/15 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lahjat ovat dödöjä, villasukkia ja alushousuja. Niin junttia ja ihanaa!!

Vierailija
9/15 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miehen perheellä on ollut alkupalat ja pääruoka erikseen.

Nyt olen kutsunut kaikki meille viettämään junttijoulua. Saa nähdä, mitä mieltä ovat...

Vierailija
10/15 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pukeutuvat juhla-asuihin, siis oikein tosi juhlaviin, miehillä tumma puku jne. Ei mekään verkkareissa olla, mutta ei nyt missään pönötyspuvuissakaan. Miten iltapuku ja lanttuloora sopii yhteen, haloo!

Vierailija
11/15 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti useammalla menee overiksi jouluna! Se on kuulkaa laatu eika maara!

Vierailija
12/15 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko joulu on ihan junttia, mutta mitä siitä.. kaiken juntein on se joka luulee olevansa kaikista fiinein :D Eli aivan sama, kukin tyylillään. Hauskaa joulua kaikille!

Perinteethän ovat junteista junteimpia ja ne kuuluvat jouluun. Aamulla syödään junttiaamiaiseksi riisipuurot ja katsellaan tv:stä lumiukkoa ja joulupukin kuumaa linjaa. Mennään juntteina hikoamaan saunaan. Saunan jälkeen puen rennon kotimekon ja naama saunasta punoittavana juhlalook on valmis. :) Pihalle sytytellään jäälyhtyjä ja valmistellaan ruokaa. Ruokapöydässä ruokia saa syödä ihan siinä järjestyksessä kuin haluaa, minun suosikkiyhdistelmäni on niin juntti kuin lanttulaatikko ja graavisiika. :) Juomana pöyristyttävän juntti kotikalja.

Lahjat ovat superjuntteja, saan yleensä ainakin villasukat, tänä jouluna toivoin lapasia. Järkyttävän mauton hittilahja voi löytyä paketista, viime jouluna piikkimatto. Illalla lueskellaan ja pelataan, omaan tahtiin voi käydä veistelemässä kinkkua suoraan jääkaapilla. Suklaat ovat todella juntteja, tänäkään vuonna kukaan ei taida muistaa käsintehdyillä konvehdeilla.

Vierailija
13/15 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä meillä ole hienostelujoulu vaikka syödäänkin paljon kalaa jouluna. Ja nimenomaan se auttaakin siihen, ettei tule niin ähky olo. Kala on kevyttä mutta kuitenkin täyttävää. Kun niitä on syönyt riittävästi, ei jaksakaan syödä paljon laatikoita ja kinkkua. Ja niistä laatikoista se ähky tulee, jos niitä mättää ison kasan. Meilläkin syötiin lapsuudessani pääasiassa laatikoita ja kinkkua ja muistan sen ähkyn...

Vierailija
14/15 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- aamulla riisipuuroa

- sitten joulusauna

- pukeudutaan siistiti, EI pönötysvaatteita vaan farkut ja joku paita ( ei kaulus)

- joulukuusenkoristelu ja lastenohjelmia

- jouluruoka

* mätiä

* graavisiikaa

* perunalaatikkoa

* kinkkua

* rosollia, herneitä, valkosipulipikkelssiä

- pukki jakaa lahjat ja lahjoina voi olla mitä vaan junttia

- punaviintä ja glögiä maltillisesti koko illan

- anoppi tulee iltakahville syömään graavisiiat (kun ei itse malta ostaa9

Vierailija
15/15 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samanlainen joulu.

Ostin itselleni lahjaksi kipukoukun ja lammasniskatyynyn.

Ah ihana joulu ja meidän juntti perhe.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi