G: Laita joululaatikot omaan paremmuusjärjestykseen =)
1. Imelletty perunalaatikko
2. Maksalaatikko
3. Lanttulaatikko
4. Porkkanalaatikko
Kaikki Saarioisten laatikoita!
Kommentit (17)
sitten porkkanalaatikko,makaronilaatikko ja viimeksi maksalaatikko. imelletyä perunalaatikkoa en juurikaan syö.
1. bataattilaatikko
2. porkkanalaatikko
3. lanttulaatikko
4. imelletty perunalaatikko
1. Imelletty perunalaatikko 2. Bataattilaatikko 3. Lantulaatikko Kakkosen ja kolmosen tila on vaikea. Molemmat painii niin samassa. Ilman muuta meillä kaikki laatikot itsetehtyä.
Mut Saarioisten valmistamana. Maistoin muutama vko sitten ekaa kertaa bataattilaatikkoa ja se vei sydämeni :))! Mutta imellettyä pottulaatikkoa voittanuttahan ei ole.
2) Imelletty perunalaatikko
Maksalaatikkoakin voin syödä, mutten miellä sitä kovin jouluiseksi.
Lanttulaatikkoa en laske mukaan ollenkaan, koska se sulaa niin huonosti.
1)Lahjalaatikko
2)Konvehtilaatikko
3)Olutlaatikko
1. lanttulaatikko
2. imelletty perunalaatikko
3. makea makaronilaatikko
muita joululaatikoita ei mulle ole.
1) Bataattilaatikko
2) Punajuurilaatikko
3) Imelletty perunalaatikko
4) Lanttulaatikko
Kaikki itse tehtyjä
Ja näitä ei mielestäni tarvita ollenkaan:
5) Porkkanalaatikko
6) Makaronilaatikko
7) maksalaatikko
se on ainoa, jonka myös teen itse. Valmiina ostetaan sitten mitä viititään.
1. Imelletty perunalaatikko
2. Bataattilaatikko
3. Lantulaatikko
Kakkosen ja kolmosen tila on vaikea. Molemmat painii niin samassa.
Ilman muuta meillä kaikki laatikot itsetehtyä.
1. Lanttulaatikko
2. Makea makaroonilaatikko (ilman jauhelihaa)
3. Porkkanalaatikko
4. Imelletty perunalaatikko.
Ja siis itsetehtyinä.
öhöm, siis itsetehtynä- kommentteja. Huoh!
1.isin lanttulaatikko
2.Saarioisten porkkanalaatikko
3.Mikä vaan perunalaatikko
Loput ei mun mielestä "kuulu" joulupöytään.
No en minä ainakaan ole (tietoisest) koskaan syönyt Saarioisten laatikoita. Enkä kyllä ole joululaatikoira tehnyt koskaan itsekään, kun emme ole kotona jouluna.
Järjestys siis on: lanttu, peruna, porkkana. Joulupöydässä ei ole maksalaatikkoa, teen kyllä ITSE mainiota maksalaatikkoa muutaman kerran vuodessa.
Valitettavasti kaupan valmiit laatikot on pahoja. Ei niistä saa syötävää edes tuunaamalla.
Nautn, kun saan tehdä jouluruokia. Meidän perheessä kukaan ei syö einespöperöitä.
Meillä itse tekeminen lähti siitä, kun kaupan valmislaatikoita ei saanut täysin laktoosittomina. Sitten huomattiin, että itse tekeminen on sekä todella helppoa, että maku huomattavasti parempi. Joten miksi ostaa kaupasta?
Ihmisillä on jotenkin kummallinen kuva siitä, että laatikot olisivat jotenkin vaikeatekoisia tai työläitä. Oikeasti ne ovat yksi yksinkertaisimmista ruoista valmistaa! Itse teen soseet valmiiksi jo syksyllä pakastimeen ja laatikoiden tekeminen tarkoittaa sitä, että sekoitetaan ainekset ja laitetaan uuniin. Ja kun sen tekee vasta aattona, niin ei tarvitse edes lämmittää erikseen vaan valmiit laatikot voi nostaa suoraan uunista pöytään. Ainoastaan perunalaatikon perunat pitää keittää edellisenä päivänä ja laittaa yön yli imeltymään.