Mitä hyötyä miehestä on elämässäsi?
Mitä hyötyä miehestäsi on sinun elämässäsi? Mitä iloa mies tuo siihen? Miehestä on niin paljon vaivaa ja haittaa, että vaakakupissa täytyy olla myös jotain iloa? Jos et haluaisi lapsia, haluaisitko silti miehen elämääsi, vai onko lapset tärkein syy?
Kommentit (29)
kolaa lumet ja kesällä leikkaa nurmikon.
Muuta hyötyä hänestä ei ole.
Hän tuo iloa elämääni: on keskusteluseuraa, seksikumppani, pelikaveri.
Hyötypuolellakin olen saajana: mieheni maksaa puolet vuokrasta ja n. puolet juoksevista muista kuluista. Hän imuroi ja tekee ruokaa.
MIehestäni ei ole lainkaan vaivaa, päinvastoin. Lapsia meillä ei ole, joten ne eivät ole yhdessäolon motiivi.
Hän tuo iloa elämääni: on keskusteluseuraa, seksikumppani, pelikaveri.
Hyötypuolellakin olen saajana: mieheni maksaa puolet vuokrasta ja n. puolet juoksevista muista kuluista. Hän imuroi ja tekee ruokaa.
MIehestäni ei ole lainkaan vaivaa, päinvastoin. Lapsia meillä ei ole, joten ne eivät ole yhdessäolon motiivi.
Auttaa lapsen hoidossa, hoitaa lääkärijutut(koska hänellä ajokortti ja minulla ei), huolehtii muutenkin kodista, minusta ja on rakastava aviomies ja isä.
mutta rakastan aivan mielettömästi, jakaa ilot ja surut kanssani, läheisyyttä ja lämpöä. (: Onhan se muutenkin aika kätevä käsistään. :D
eikä mun tarvitse mennä pihatöihin huhkimaan : ) ja hän on myös hauskaa juttuseuraa ja pystyy keskustelemaan mistä hyvänsä. Eikä hänestä niin paljoa vaivaa ole. Lastenhoidossakin hän on tehnyt ihan kaikkea muuta paitsi imettänyt.
että miehestäni olisi vaivaa, päinvastoin! Auttaa lasten kanssa, laittaa ruokaa, auttaa siivoamisessa, hoitaa autoon liittyvät jutut, ulkoiluttaa koiraamme. On ihana isä lapsillemme
että miehestäni olisi vaivaa, päinvastoin! Auttaa lasten kanssa, laittaa ruokaa, auttaa siivoamisessa, hoitaa autoon liittyvät jutut, ulkoiluttaa koiraamme. On ihana isä lapsillemme
no empä ole kertaakaan kokenut että miehestä olis haittaa tai vaivaa.. Parisuhde ja mies on yksi parhaista asioista elämässä, saa jakaa kaiken toisen kanssa, ymmärretään toisiamme, tuetaan toisiamme ja rakkaus antaa iloa joka päivään. Meidän ei pitänyt saada lapsia, joten parisuhde oli se pointti olla yhdessä (ei lasten saaminen), mutta sitten kun yllättäen saatiinkiin lapsia niin se vaan on sitä extra bonusta meidän yhteiseen elämään.
Jotenkin jännä ajatella, että miehestä olisi jotakin "vaivaa", vähän niin kuin harkitsisi lemmikin ottamisen hyviä ja huonoja puolia. :D Miehestä on tosin paljon hyötyä, koska hoitaa arjessa monia sellaisia asioita, joissa en ole hyvä tai joista en pidä.
Olen aina halunnut lapsia, mutta vaikka en olisi lapsia koskaan saanut, haluaisin silti olla mieheni kanssa.
Lapsistakaan en ole enää varma. Taidan kallistua uran puolelle.
Miehestä on joskus iloa. On ihan kiva käydä ulkona, jutella, syödä yhdessä. Mutta en kaipaa mitään kumppanuutta, hellyyttä, rakkautta. Ajanvietettä se on lähinnä.
Muuta hyötyä ei ole, haittaa enemminkin.
Osaa korjata asioita
Putsaa tukkiintuneet putket
Tekee useimmiten ns. likaiset työt
Osaa remontoida ja rakentaa
Tekee hyvää ruokaa
Vaihtaa auton renkaat, hoitaa huollot yms.
Noista asioista itsekin osaisin huollattaa auton, avata putket, tehdä likaisia töitä, mutta on mukavaa ettei tarvitse. Kyllä mä miehen pitäisin ilman lapsiakin. Monesti tuntuu, että mies olisi helpompikin pitää ilman lapsia, ei olisi niin paljon ristiriitoja esim. siivoamisesta.
jos hyötypuolta miettii, niin miinuksella oon. Joten ei kannata miettiä.
Ihanat lapset meillä on, eikä mies ole pihi, että onhan niitä hyviäkin asioita.
Jotenkin jännä ajatella, että miehestä olisi jotakin "vaivaa", vähän niin kuin harkitsisi lemmikin ottamisen hyviä ja huonoja puolia. :D Miehestä on tosin paljon hyötyä, koska hoitaa arjessa monia sellaisia asioita, joissa en ole hyvä tai joista en pidä.
Olen aina halunnut lapsia, mutta vaikka en olisi lapsia koskaan saanut, haluaisin silti olla mieheni kanssa.
vaikka lapsia ei olisi, haluaisin olla mieheni kanssa, koska rakastan häntä aidosti ja intohimoisesti. Edelleen hänen ajatteleminenkin saa minut kiihottumaan ja perhoset vatsanpohjaan.
Olen onnekas ja tiedän sen :)
Tiedän kyllä millaista on elää parisuhteessa, jossa moiset kysymykset tulevat mieleen. Niiden muutaman suhteen aikana olen tullut tulokseen, että niitä miehiä en todella tarvinnut mihinkään ja siihen ne suhteet päättyivätkin.
Ilman rakkautta, väärän kumppanin kanssa mies nimenomaan saattaa tuntua ylimääräiseltä riesalta. Huonosti valitulta lemmikiltä :D
Miehestä on paljon hyötyä ja iloa, ja jos meille ei olisi lasta suotu niin siitä huolimmatta haluaisin ehottomasti miehen - ja juuri tämän miehen - elämääni. :)
Halusin lapsia, mutta en kenen tahansa kanssa, vaan juuri tämän miehen. Vaikutuin, kun oltiin seurusteltu muutama kuukausi ja näin hänet kummityttärensä kanssa. Oli niin luonteva, että olin varma, että hänestä tulisi hyvä isä. Ja niin tulikin.
Lapsia on kaksi, enkä ikinä tulisi toimeen yksinhuoltajana. Tai ehkä tulisin jos olisi pakko, mutta siinä perheessä ei kukaan olisi onnellinen.
Mitäs muuta hyötyä miehestä on?
- rakkautta, hellyyttä ja lämpöä
- ei tarvitse elää selibaatissa eikä irtosuhteissa, hyvää seksiä saa tarpeeksi
- on joku, jonka kanssa jakaa lasten sattumukset (jotka eivät kuitenkaan ketään muuta kiinnosta)
- osaa korjata mm. joitakin sähkölaitteita
- on taloudellisempi kuin minä, säästetään ruokalaskuissa
- käy mielellään kaupassa, itse en siitä nauti
- laittaa parempaa ruokaa kuin minä
- ajaa paremmin autoa kuin minä, eli esim. kotimaanmatkoille on kivempi lähteä kun on pätevä kuski (en pidä ajamisesta)
- on hauska, ainakin ajoittain, saa mut usein nauramaan
- tunnistaa mun kompastuskivet melkein paremmin kuin minä itse ja osaa tukea mua niissä (esim. työstressistä selviää paremmin kuin on joku jolle purkaa)
Aika hyvä elämänkumppani siis. Mut siitä en ole ihan varma, olisinko nykyisen miehen kanssa naimisissa, jos lapsia ei olisi tullut suht varhaisessa vaiheessa. Meidän kiinnostukset ja harrastukset on tosi erilaisia noin muuten, voi olla että lapsettomana viihtyisin sinkkuna paremmin.
(ei missään järjestyksessä):
- miehenmalli lapselleni
- itselle keskustelu-, seksi- ja lautapeliseuraa
- avaa purkit ja tekee muitakin "miesten töitä"
- saa itse rakastaa ja tulla rakastetuksi
- ehkä apua siivoukseen ym.
Haittoja olisi mm.
- itsenäisyyden puute
- enemmän sotkua
- kaikkien asioiden jakaminen
- molempien työpaikat otettava huomioon esim. muuttaessa
- ym. huolia.
Niin, miksipä yleensä ihmiset pariutuvat?
Ilman miestä minulla ei olisi ihania lapsia, seuraa iltaisin, ihmistä vierellä. Pärjäisin, mutta olisin yksinäinen.
se jakaa kanssani lastenhoidon, tuo taloon kaikesta rahasta yli puolet työnteollaan, on saatavilla jos tarvitsen apua vaikka tietokoneen kanssa. Menee puolestani hakemaan halkoja kolmenkymmenen asteen pakkaseen tai ottaa syliin jos palelen kuumeessa eikä mikään peitto riitä.
Hyvinä aikoina on parasta juttuseuraa, paras ystäväni, maailman paras isä lapsille, ihana vuodekumppani jonka kanssa ei tarvitse koskaan olla puutteessa, ihminne jonka kanssa saan nauraa. Joka palvoo minua niin paljon, että laittaa minun tarpeeni aina itsensä edelle. Saan harrastaa mitä haluan.
ja vaihtaa satunnaisesti korkealla sijaitsevat lamput.