SPR teki miljoonan voiton veripalvelulla
Sinä luovutat, Suomen-ruotsalaisen eliitin verimonopoli käärii rahat ja sairaat maksavat.
Onko ihme jos olen verenluovutus-lakossa?
Kommentit (30)
Veripalvelu on ainoa veren kerääjä ja tukkukauppias Suomessa, vaikka laki sallii myös muiden, esimerkiksi kuntien tai yhdistysten, hakea toimilupaa. Hakijoita ei ole ollut Suomesta eikä ulkomailta.
Viime vuonna Veripalvelu teki voittoa noin miljoona euroa.
"Se käytetään toiminnan ylläpitämiseen ja kehittämiseen. Pelkästään laitekanta on niin kovalla käytöllä, että se kerta kaikkiaan vanhenee", sanoo johtaja Marja Sihvola Veripalvelusta. HSn muan laitteistoja uusitaan sadoilla tuhansilla.
jos Suomi ei aio rikkoa tekemiaan kansainvalisia sopimuksia. Turvapaikkahakemukset on pakko tutkia (vaikka lopputuloksena olisikin hylkaava paatos), ja se vie jonkin verran aikaa, jonka aikana ko. ihmista ei voi jattaa asunnotta ja vaatteetta. Se raha tulee joko valtion budjetista tai sitten esim. SPR:n kaltaisten vapaa-ehtoisuuten perustuvien jarjestojen kautta. Vai mita itse ehdotat vaihtoehdoksi?
Ilmiselvät tapaukset voi paluattaa saman tien, Eurooppalainen oleskelulupa taskussa tänne on turha tulla norkoilemaan.
Asunto, ruoka ja jokin vaateparsi olisi hyväksyttävää, mutta asunto, ruoka, merkkkivaatteet ja huvitteluraha ei ole hyväksyttävää. Ei ainakaan verenluovuttajia hyväksikäyttäen
leikkauksissa sitä verta?
Kyllä käytetään, mutta haluaako luovuttaja että hänen verellään tehdään bisnestä?
koska jos ei tehda, kun tulee seuraava uusi veren kautta tarttuva tauti (vrt. HIV, hullu lehma) niin ei enaa olekaan mahdollista kehittaa uusia testeja veren turvallisena pitamiseksi, rahanpuutteen takia.
Miten se auttaa uusien testien kehittämistä, jos veripalvelu avustaa SPR:ää, joka jakaa rahaa rikollisille?
Ongelma on se, että tietääkö kaikki hyväuskoiset luovuttajat minne heidän rahansa käytetään = rikollisten hyysäykseen
leikkauksissa sitä verta?
Kyllä käytetään, mutta haluaako luovuttaja että hänen verellään tehdään bisnestä?
Mä ainakin sanoin, että ihan sama kunhan homma toimii ja saan sairaalassa puhdasta turvallista verta jos sitä tarvin. Siksi käyn luovuttamassa.
t. se aikaisempi
Vai on niillä niin paljon ylimääräistä verta, että pakko myydä loput ulkomaille ettei vanhene?
Ja niinkuin ne _aina_ mainostaa radiossa että veritilanne on hälyttävä, apuasi tarvitaan heti.
Ei koskaan mitään muuta. Ei ikinä kiitosta, ei tietoa että "veritilanne on nyt hyvä kiitos lahjoittajien.." plaa plaa pla vaan aina on sama kestokriisi olemassa. Niin varmaan.
Mua on alkanut ärsyttää kyseinen kestomainos niin paljon, että periaatteestakaan en mene luovuttamaan verta. Saati sitten jos niillä ei mitään kriisiä siellä edes ole (kuten olen epäillytkin). Ainoa kriisi tuntuu olevan se, ettei rahaa tule tarpeeksi omistajien taskuihin.
Mitään ei voida tehdä muiden auttamiseksi, kun aina epäillään jonkun sikakapitalistin rikastuvan. Ei rahaa unicefille tai muille hyväntekeväisyys järjestöille (ei ne rahat mene sinne pitäisi) ja jopa verenluovus, joka ei ketään köyhdytä, on pannassa, etteivät "omistajat" rikastu.
Huoh, miten surullista luettavaa.
Onko se ihan hirveää, jos joku turvapaikanhakija saisi täällä asiallista kohtelua ja ok vaatteet? Tämän sakin mielestä pitäisi varmaan tatuoida otsaan b-luokan ihmisen leima?
...Ainoa kriisi tuntuu olevan se, ettei rahaa tule tarpeeksi omistajien taskuihin.
jos Suomi ei aio rikkoa tekemiaan kansainvalisia sopimuksia. Turvapaikkahakemukset on pakko tutkia (vaikka lopputuloksena olisikin hylkaava paatos), ja se vie jonkin verran aikaa, jonka aikana ko. ihmista ei voi jattaa asunnotta ja vaatteetta. Se raha tulee joko valtion budjetista tai sitten esim. SPR:n kaltaisten vapaa-ehtoisuuten perustuvien jarjestojen kautta. Vai mita itse ehdotat vaihtoehdoksi?
Ilmiselvät tapaukset voi paluattaa saman tien, Eurooppalainen oleskelulupa taskussa tänne on turha tulla norkoilemaan.
Asunto, ruoka ja jokin vaateparsi olisi hyväksyttävää, mutta asunto, ruoka, merkkkivaatteet ja huvitteluraha ei ole hyväksyttävää. Ei ainakaan verenluovuttajia hyväksikäyttäen
Ilmeisesti ihmiset tietävät tämän ja eivät enää kesällä halunneet luovuttaa
koska jos ei tehda, kun tulee seuraava uusi veren kautta tarttuva tauti (vrt. HIV, hullu lehma) niin ei enaa olekaan mahdollista kehittaa uusia testeja veren turvallisena pitamiseksi, rahanpuutteen takia.