Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SPR teki miljoonan voiton veripalvelulla

Vierailija
19.12.2010 |

Sinä luovutat, Suomen-ruotsalaisen eliitin verimonopoli käärii rahat ja sairaat maksavat.

Onko ihme jos olen verenluovutus-lakossa?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viela etta mista tiedat tehneen tuollaisen voiton ja lisaksi etta mihin ne rahat menevat. Luulisin ennemminkin, etta SPR:n kaltainen jarjesto laittaa voitot takaisin toimintaansa pyorittamaan (eli siis auttamaan apua tarvitsevia ihmisia Suomessa ja ulkomailla), mutta en ole asiantuntija joten varmaksi en osaa sanoa. Eli hiukan todistusaineistoa noille rankahkoille syytoksille, kiitos.

Vierailija
2/30 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on yksi SPR:n liiketoimintamuoto. Mistä luulet että rahat tulee SPR:n katastofilahjoituksiin, pelkistä lahjoituksistako? Ei todellakaan.

Vierailija
4/30 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href="http://www.hs.fi/tulosta/1135262485339" alt="http://www.hs.fi/tulosta/1135262485339">http://www.hs.fi/tulosta/1135262485339</a&gt;

Luin uutisen enka tajua mika ap:ta risoo? Jos haluat perustaa kilpailevan yrityksen, se onnistuu. Tahan saakka vaan kukaan ei ole halunnut tai osannut. Ja "voitot" pitavat Veripalvelun toimintaa ylla. Olisiko sinusta parempi ettei Suomessa saisi suomalaista verta ollenkaan (koska se olisi tilanne jos ei Veripalvelua olisi) ja veri jouduttaisiin tuomaan ulkomailta?

Vierailija
5/30 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta on moraalitonta ja kuvottavaa, että veripalvelu on sellaisen ulkopuolisen tahon hoidettavana, joka mm. myy suomalaista verta netissä!! Sairaaloiden tulisi organisoida veripalvelua vastaavat keräykset, varmasti useampi luovuttaisi jos tietäisi että veri menee varmasti käyttöön. Nykytilanteessa kukaan ei osaa sanoa, ostaako sinun veresi budjetin kanssa tuskaileva sairaala...vaiko huumeparoni ulkomailla.

Vierailija
6/30 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne voitot menee suoraan turvapaikanhakijoiden merkkivaatteisiin, Nike, Adidas jne.

Toiminnan kehittämisen ja voiton tavoittelun välillä ei ole yhteyttä

Vierailija
7/30 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta on moraalitonta ja kuvottavaa, että veripalvelu on sellaisen ulkopuolisen tahon hoidettavana, joka mm. myy suomalaista verta netissä!! Sairaaloiden tulisi organisoida veripalvelua vastaavat keräykset, varmasti useampi luovuttaisi jos tietäisi että veri menee varmasti käyttöön. Nykytilanteessa kukaan ei osaa sanoa, ostaako sinun veresi budjetin kanssa tuskaileva sairaala...vaiko huumeparoni ulkomailla.

niin on aika asiallista etta se myydaan sen sijaan etta heitetaan roskiin vanhentuneena, ja rahat kaytetaan veripalvelutoiminnan yllapitamiseen.

Jos jokainen sairaala joutuisi organisoimaan oman veripalvelunsa, tulisi siita paljon suuremmat kulut yhteiskunnalle, koska jokainen joutuisi rakentamaan samat struktuurit jotka Veripalvelulla on nyt keskitetysti. Lisaksi on vaikea kuvitella etta jokaiseen sairaalaan riittaisi ammattitaitoista vakea veripalveluun, niin ettei veren turvallisuus ja laatu huononisi...

Ja mihinkohan se huumeparoni sita suomalaista verta kayttaa? ;-) Vetaisit nyt hatusta mahdollisimman dramaattista kielta.

Vierailija
8/30 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne voitot menee suoraan turvapaikanhakijoiden merkkivaatteisiin, Nike, Adidas jne. Toiminnan kehittämisen ja voiton tavoittelun välillä ei ole yhteyttä

Onpa taalla varsinainen SPR ajojahti kaynnissa. :-) Kylla kaiken toiminnan taytyy jostain saada lisa-arvoa (=voittoa) etta sita voitaisiin kehittaa, tuo on ihan perustaloustiedetta.

Vierailija
9/30 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jokainen sairaala joutuisi organisoimaan oman veripalvelunsa, tulisi siita paljon suuremmat kulut yhteiskunnalle, koska jokainen joutuisi rakentamaan samat struktuurit jotka Veripalvelulla on nyt keskitetysti. Lisaksi on vaikea kuvitella etta jokaiseen sairaalaan riittaisi ammattitaitoista vakea veripalveluun, niin ettei veren turvallisuus ja laatu huononisi...

Pointti on se, että Veripalvelu ei ole oikea taho harjoittamaan tätä toimintaa. SPR Veripalvelu on ajettava alas ja rakennettava uusi voittoa tavoittelematon veripalvelu

Vierailija
10/30 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti on se, että Veripalvelu ei ole oikea taho harjoittamaan tätä toimintaa. SPR Veripalvelu on ajettava alas ja rakennettava uusi voittoa tavoittelematon veripalvelu

ja miten toimintaa voi kehittaa jos ei synny mitaan lisa-arvoa? Eli vaan junnattaisiin siina samassa jossa oltiin vaikka 50 v. sitten? Selita nyt, musta tuntuu etta sulla on pointti hukassa (ja lisaksi, etta juttelen tassa yhden ainoan ihmisen kanssa jolla on jotain hampaankolossa SPR:aa vastaan henkilokohtaisella tasolla).

Vierailija
11/30 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mieluusti luovutan verta aina välillä kun olen sitä joskus sairaalassa tarvinnutkin. Ihan sama kunhan homma toimii.

Vierailija
12/30 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne voitot menee suoraan turvapaikanhakijoiden merkkivaatteisiin, Nike, Adidas jne. Toiminnan kehittämisen ja voiton tavoittelun välillä ei ole yhteyttä

Onpa taalla varsinainen SPR ajojahti kaynnissa. :-) Kylla kaiken toiminnan taytyy jostain saada lisa-arvoa (=voittoa) etta sita voitaisiin kehittaa, tuo on ihan perustaloustiedetta.

Oletko kuullut kuntien tekevän voittoa? Minun sanastossa se on ylijäämä, jos yleishyödyllisestä toiminnasta jotain jää yli.

Tiesitkö, että Veripalvelu maksaa SPR:lle vuosittain määräosan 'voitostaan'? Ja SPR todellakin käyttää nämä rahat ostamalla turvapaikanhakijoille (50% rikollisia) merkkivaatteita, Nike, Adidas jne.

Vierailija
13/30 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mieluusti luovutan verta aina välillä kun olen sitä joskus sairaalassa tarvinnutkin. Ihan sama kunhan homma toimii.

Hyvää tarkoittavien luovuttajien kehosta imetty veri menee rikollisille

Vierailija
14/30 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole ihmeellisempää kuin Diakonissalaitoksen tuloskaan, kun ottavat Romanian romaneja hätämajoitukseen.

Jutussahan sanottiin että useilla sadoilla tuhansilla Veripalvelu uusii nyt laitteitaan.

Vierailija
15/30 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut kuntien tekevän voittoa? Minun sanastossa se on ylijäämä, jos yleishyödyllisestä toiminnasta jotain jää yli. Tiesitkö, että Veripalvelu maksaa SPR:lle vuosittain määräosan 'voitostaan'? Ja SPR todellakin käyttää nämä rahat ostamalla turvapaikanhakijoille (50% rikollisia) merkkivaatteita, Nike, Adidas jne.

Nyt menet semantiikan puolelle. Ylijaama, voitto tai lisa-arvo, samantekevaa mita sanaa kaytetaan, yhteista on joka tapauksessa se etta toiminnan kehittamiseen vaaditaan lisa-arvoa, ja kaikki vaihtoehdot SPR:n Veripalvelullekin sita vaativat.

Ja siis nyt paljastuu etta Veripalvelusta viis, itse asiassa oletkin ns. "mamu-kriitikko" joka pitaa tarpeettomana SPR:n tyota turvapaikanhakijoiden kanssa. Se olkoon oikeutesi, en tieda minkalaisia vaatteita vastaanottokeskuksiin hankitaan (vaikka sen olen huomannut, etta kahdehtimiasia merkkeja Nike ja Adidas saa halvalla markettien vaateosastoilta...).

Vierailija
16/30 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut kuntien tekevän voittoa? Minun sanastossa se on ylijäämä, jos yleishyödyllisestä toiminnasta jotain jää yli. Tiesitkö, että Veripalvelu maksaa SPR:lle vuosittain määräosan 'voitostaan'? Ja SPR todellakin käyttää nämä rahat ostamalla turvapaikanhakijoille (50% rikollisia) merkkivaatteita, Nike, Adidas jne.

Nyt menet semantiikan puolelle. Ylijaama, voitto tai lisa-arvo, samantekevaa mita sanaa kaytetaan, yhteista on joka tapauksessa se etta toiminnan kehittamiseen vaaditaan lisa-arvoa, ja kaikki vaihtoehdot SPR:n Veripalvelullekin sita vaativat.

Ja siis nyt paljastuu etta Veripalvelusta viis, itse asiassa oletkin ns. "mamu-kriitikko" joka pitaa tarpeettomana SPR:n tyota turvapaikanhakijoiden kanssa. Se olkoon oikeutesi, en tieda minkalaisia vaatteita vastaanottokeskuksiin hankitaan (vaikka sen olen huomannut, etta kahdehtimiasia merkkeja Nike ja Adidas saa halvalla markettien vaateosastoilta...).

Entisenä verenluovuttajana ei voi hyväksyä, että sairaiden pelastmiseen luovutettu arvokas veri käytetään rikollisten hyysäämiseen. Olet sairas jos itse tämän hyväksyt.

Vierailija
17/30 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkauksissa sitä verta?

Vierailija
18/30 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(vaikka sen olen huomannut, etta kahdehtimiasia merkkeja Nike ja Adidas saa halvalla markettien vaateosastoilta...).

Saiskohan tavallisia vaatteita kuitenkin vielä halvemalla?

Vierailija
19/30 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkauksissa sitä verta?

Kyllä käytetään, mutta haluaako luovuttaja että hänen verellään tehdään bisnestä?

Vierailija
20/30 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos Suomi ei aio rikkoa tekemiaan kansainvalisia sopimuksia. Turvapaikkahakemukset on pakko tutkia (vaikka lopputuloksena olisikin hylkaava paatos), ja se vie jonkin verran aikaa, jonka aikana ko. ihmista ei voi jattaa asunnotta ja vaatteetta. Se raha tulee joko valtion budjetista tai sitten esim. SPR:n kaltaisten vapaa-ehtoisuuten perustuvien jarjestojen kautta. Vai mita itse ehdotat vaihtoehdoksi?