Lähtisitkö tänään pitkälle lentomatkalle kuumeisen, pahoinvoivan leikki-ikäisen kanssa?
Korvaakohan matkavakuutus, jos matka jää tekemättä?
Kiitos!
Kommentit (37)
jos kyseessä tavallinen flunssa, johon korkeahkon kuumeen takia liittyy oksentamista. Jos muut perheenjäsenet ovat hyvässä kunnossa, kyllä tilanteesta selvitään. Tosiaan kuumelääke ennen koneeseen menoa, vaikka panadol ja pronaxan rinnakkain. Kaksi viikkoa on sitten aikaa levätä perillä. Kyllähän pienet lapset aika paljon sairastaa, ja olisi kurjaa muille lapsille, jos matka jäisi tekemättä. Jos taas olisi sellainen raju norovirus tai rota, harkitsisin pidempään. Vaarana olisi se, että muu perhekin sairastuu .ja vieläpä koneessa.
Siis meillä kokemusta tällaisesta aiemmin, tosin silloin ei ollut kipeä, kun lähdettiin.
ap
sun viesteissä on sulle vastaus. Haet ilmeisesti vahvistusta kannallesi täältä.
Viesteistäsi kuultaa selvästi läpi, ettet halua lähteä matkalle. Ala sitten toimimaan - selvitä korvaako vakuutus, käy lääkärissä jne. äläkä täällä köki kirjoittelemassa.
eihän se tauti nyt päiväkausia kestä ja jos koneessa oksentaa niin so what?
sun viesteissä on sulle vastaus. Haet ilmeisesti vahvistusta kannallesi täältä. Viesteistäsi kuultaa selvästi läpi, ettet halua lähteä matkalle. Ala sitten toimimaan - selvitä korvaako vakuutus, käy lääkärissä jne. äläkä täällä köki kirjoittelemassa.
Miksi olette varanneet matkan joululle, jos et ap millään kuitenkaan haluaisi lähteä? Ja tämä ei nyt ole vinoilua, mutta ihmetyttää :o
kyseessä on selkeästi flunssa. Kuume lääkityksellä alhaalle koko lentomatkaksi, niin ei pahoinvointiakaan pitäisi tulla.
jäädä kotiin, koska lapsi sairas:-(
ap
ja pahoinvoinninestolääkettä, vaikka Primperan peräpuikkona tai pillerinä.
Niillä jaksaa istuksia ja pötkötellä sylissä pää koko matkan.
Jos siis ei mahatauti, silloin ei kandee lähtä, tartuttaa muutkin matkalla, esilla sit matka pilalla.
Nyt norovirusta liikkeellä, kestää 12-72 tuntia.
Minkäs ikäinen lapsi?
kohteessa, jos sairaus on alkanut ennen matkaa? Noin pitkän lennon päässä oleva kohde ei ole EU:ssa, eli aika kalliiksi voi mahdollinen hoito tulla, jos tila heikkenee.
En siis itse muutenkaan lähtisi kovasti sairaan kanssa lennolle muita tartuttamaan kuin pakon edessä. Lentokoneessa kaikki tartuntataudit leviävät erittäin helposti. Lisäksi matkan rasitus voi tietysti vaikuttaa lapsen vointiinkin.
Jos kuumetta ei ole hurjasti, yleistila on hyva, ja tiedosssa on etta kyseessa on tavallinen, viruksen aiheuttama vatsatauti, niin ma varmaan laakitsisin lapsen ja lahtisin reissuun, etenkin jos kohde on sellainen etta sielta loytyy myos riittavan hyvaa sairaanhoitoa.
Me ollaan lähdössä ja mä en todellakaan halua että kukaan koneessa tartuttaa mun 4 lapselle mitään JOulu ylläriä. Sairaat kuuluu kotihoitoon ja terveet lomailee. Mukavaa JOulua
Meillä oli kerran sama tilanne, keskellä yötä lääkäri (yksityisellä) kirjoitti todistuksen, että korvatulehdus (vaikkei ollutkaan selkeästi kuulemma tulehtunut) ja lentokielto. Kuume oli tosi korkea. Hyvä kun ei lähdetty, koska lapsi meni vielä huonompaan kuntoon.
Matkavakuutus korvasi koko perheen matkat, siirsimme siis pari kuukautta eteenpäin samaan kohteeseen. Työpaikalla lomia saatiin siirrettyä saman lääkärintodistuksen avulla.
Ei oikeasti kannata lähteä sairaan lapsen kanssa, siitä ei nauti kukaan! Ja flunssa menee helposti korviin, paine voi olla aika kova, kipu valtava ja korvat voivat jopa puhjeta koneessa.
Mutta pitkällä lennolla ahtaassa koneessa jo lapsen pahoinvoinnin pelkääminen on rankkaa...... Me ollaan reissattu kerran takaisin Suomeen siten että lapsi oli lähtöä edeltävänä yönä kuumessa ja oksensi kertaalleen mutta lääkkeillä päästii takaisin Suomeen ( yli vrk lentämistä, joka liikahduksen mukana olin pussi valmiina mutta koneessa ei oksentanut....)
Toisella reissulla aivan yllättäen lapsi alkoi voida pahoin ja oksensi koneesta ulos kävellessä; ei ollut sekään kivaa; lentokentillä on pakko siirtyä koko ajan eteenpäin eikä 6-v mahdu mihinkään rattaisiin.
Eli jos päätätte lähteä niin varaudu monilla vaihtovaatteilla- ja kengillä, oksennuspussit KOKO ajan käden ulottuvilla ja pitkällä pinnalla.
ois lähteä tartuttamaan koneellinen ihmisiä TIETEN TAHTOEN johonkin vatsatautiin, kiva että teidän loma onnistuu, muiden sitten meneekin pilalle.
AP ei ole lähdössä, se jo selvis, MUTTA mun mielestä on käsittämätöntä miten paljon itsekkäitä kusipäitä tällä palstalla pyörii..
Minnekkään kipeän lapsen kanssa. Nykyään kantapään kautta tiedän miten pienikin tarttuva tauti voi olla toiselle vakava enkä halua sellaista edes pahimmalle viholliselle
Meillä on yksi lapsista just sairastanut vesirokon, nyt on rupivaiheen loppupuolella. Kaksi muuta eivät ole sairastaneet, mutta saivat tuon yhden ensioireiden ilmestyttyä rokotukset.
Ja lähtö myös parin viikon reissulle keskiviikkona. Että jännää on, kovin jännää...
ja matkaan. Tulee muuten tosi kurja joulu varmaan koko porukalle.. Jos siis tuo pahoinvointi liittyy varmasti vain kuumeeseen.
Me lähdimme pitkälle reissulle niin että minä olin kuumeessa ja tosi kipeä, lapset myös räkäisiä ja hyvin selvittiin 12h reissu kaikkineen.. joo, kamalaa se oli, mutta hengissä oltiin ja ollaan edelleen :)