Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lahjamääristä... Hemmetin ukko

Vierailija
18.12.2010 |

Eli mies menee aina joulun alla ihan sekaisin ja ostelee lahjoja minulle ja lapsille.

Lahjoja saattaa olla 4-10 /hlö. Lapset on 14v, 4v, ja 2x3v. Eli lahjoja piisaa kuusen alla jo ilman isovanhempien ja kummien lahjoja.

Muuten en valittaisi mutta kun olemme molemmat tällä hetkellä työttöminä niin ei rahat oikein riitä tuollaiseen. Ja vaikka olsikin rahaa niin liikaa tuo lahjamäärä silti on mielestäni.

Mies oli tänään ostoksilla ja melkein kaikki ylimääräinen raha meni meidän perheen lahjoihin, mä nyt sitten ihmettelen, että milläs rahalla ostan kummilapsille yms lahjat. Mies ei ollut tuollaista ajatellut ollenkaan, sanoi vain jotta mene torstaina kun tulee lapsilisät....Voisin mennäkin mutta kun sitä ylimääräistä ei ole paljoa mitään ja mulla ei ole sitten enää aikaa viedä niitä lahjoja :/

Ketuttaa ja mies murjottaa koska kehtasin mainita hälle asiasta.... Sanoi jotta hän ei sitten enää ikinä osta kenellekään mitään lahjoja kun siitä tulee kerta sanomista....

Joka joulu on ollut ihan samanlaista lahjoen kanssa ja mä aina sanon jotta otan ukolta rahat ja kortin pois ja annan hälle 10 €/pv rahaa joulukuussa.

Ensi vuonna ihan taatusti toteutan tuon, ja hankin itse kaikki lahjat. Laitan kalenteriin muistiin tuon homman ensi joulukuun 1.pv jotta en vaan unohda lupaustani.....

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin jouluaattona aina kääräissyt pakettiin itselleni kaapista jotain, ettei lapsille tule paha mieli siitä ettei joulupukki tuo äidille mitään. Mies kyllä saa paketteja, koska vaikka kuinka päätän et nyt en hälle mitään osta, niin sorrun sit kuitenkin. Etenkin kun se aina toivoo vaikka mitä. :) Täytyy kyllä myöntää että joka joulu sitä erehtyy toivomaan et nyt se muistais muakin jotenkin.... Äkkiä siitä sitte maan pinnalle putoaa ;).

Meillä näin, mutta kiva kuulla et toisten miehet ihanasti huomioi vaimosiaan.

Vierailija
22/32 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin kummilapsille tai sitten palautat osan ja ostat heille lahjan. En ainakaan itse mitään muuta järkevää ratkaisua keksisi.

Ukko on jo paketoinut nuo lahjat joten mä en edes tiedä mitä missäkin paketissa on.

Enkä viitsi/haluaisi aukaista paketteja.

Onneksi ei ole kuin 2 kummilasta, iältään 11v ja 2v, poikia molemmat joten voi olla ettei meidän lasten paketeista löydy heille edes mitään "järkevää".

Sen tiedän, että meidän teini saa Pleikka 3 ja pari peliä ei muuta(nämä on hankittu jo aikaisemmin yhdessä), eli ei tuosta ainakaan tuolle 11v:lle mitään irtoa. Noista muista lahjoista en osaa tosiaan sanoa mitään....

Tuolle 2v pojalle en haluaisi antaa mitään Hello Kitty juttuja joita varmaan on meidän tyttöjen paketeissa. Ja 4v paketeissa on taatusti Lego Star Warseja joten ei nekään paljoa lohduta

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes osaa lahjoista ei voi palauttaa koska ukko ei ollut säästänyt kuitteja!!!!

:jumalaton määrä kirosanoja tähän:

Mä varmaan menen sitten torstaina, kun lapsilisät tulee, kauppoihin ja ukko saa siivota ja valmistellla ruuat aatolle.....

Ja kummilapset saa lahjat vasta joulun jälkeen. Kummilapset kun ei vietä jouluaan tällä suunnalla.

ketuttaa edelleen

AP

Vierailija
24/32 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tässä maassa on enemmän miehiä jotka eivät osta yhtään lahjaa kun miehiä jotka ostavat liikaa.

Jos 18.12 heräät ettei ole kummilapsille lahjoja suosittelen sinua katsomaan peilistä.

Ole tyytyväinen että miehesi haluaa teitä hemmotella ja ensi vuonna hoida kummilapsen lahja vaikka kesän alennusmyynneistä.

Vierailija
25/32 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilisät jo torstaina, mä luulin et pe.

Vierailija
26/32 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tässä maassa on enemmän miehiä jotka eivät osta yhtään lahjaa kun miehiä jotka ostavat liikaa.

Jos 18.12 heräät ettei ole kummilapsille lahjoja suosittelen sinua katsomaan peilistä.

Ole tyytyväinen että miehesi haluaa teitä hemmotella ja ensi vuonna hoida kummilapsen lahja vaikka kesän alennusmyynneistä.

Ihan rauhassa syyttää minua siitä että herään kummilasten lahjoihin VASTA 18.12., mutta tosi asia on se että mieheni edelleenkin teki väärin ostaessaan liikaa lahjoja VAIN meidän omalle perheelle.

Ja olisin kyllä ne kummilasten lahjat hankkinut joa aiemmin, mutta kun ei työttömänä ole pahemmin rahaa edes kesäkuussa....

AP

Vierailija
27/32 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mä tein. Eikä tartte kaupoissa juosta ja hikoilla.

Vierailija
28/32 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan rauhassa syyttää minua siitä että herään kummilasten lahjoihin VASTA 18.12., mutta tosi asia on se että mieheni edelleenkin teki väärin ostaessaan liikaa lahjoja VAIN meidän omalle perheelle.

Ja olisin kyllä ne kummilasten lahjat hankkinut joa aiemmin, mutta kun ei työttömänä ole pahemmin rahaa edes kesäkuussa....

AP

Vierailija
29/32 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mullehan ei tietenkään mitään "osaa" ostaa. Käsittämätöntä vaikka aina ilmoitan mainoksista yms. että tuo olis kiva jne. niin siltikään ei muka yhtään tiedä mitä tarvitsisin ja mitä mulle ostais :( Lapselle tulee taas monta yli 100€:n pakettia. Ei siinä muuten mitään, ei niitä ole yli varojen ostettu, mutta kun tämä lapsiluku on lisääntymässä niin on selvää ettei kuitenkaan tulevina vuosina enää tuollainen lahjaröykkiö ole mahdollista (toivottavasti), niin kurjaa tuottaa lapselle pettymys ettei jatkossa tulekaan saamaan noin paljon lahjoja kuin mihin on nyt tottunut.

Vierailija
30/32 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin meillä ei ihan noin tiukkaa, anteeksi tuo kommentti...

Meillä mies sekoaa täysin joulun tullen. Meillä myös neljä lasta. Ostaa meille kaikille tosi kivoja ja kalliita lahjoja. Lisäksi osti esim. veljelleen navigattorin!

Hankalinta tässä on se, että miehen suku on tosi nuivasti sopinut, että aikuisille ei osteta lahjoja. Eli hän saa vain oikeastaan minun ostamani lahjat. Olen nyt hoitovapaalla, joten hankalaa vähän on... Harmittaa joka joulu kun mies ostaa kaikille vaikka mitä ja itse ei saa juuri mitään. Nyt olenkin koittanut puhua isommille lapsille, että isälle pitää ostaa lahjoja.

Tää on jotenkin niin hassu jouluongelma, mutta kyllä se on ihan oikea ongelma!

Hänen lapsuudenperheessään ei ole juuri mitään koskaan juhlittu tai muistettu, niin jotenkin hänellä on mennyt tää joulu ihan överiks. :)

Vierailija
31/32 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lullen että ei mun miehelläkään ole koskaan oiken kunnolla vietetty joulua ja siksi varmaan tekee näin....

Mä sanoin hänelle viimeksi perjantaina että ei kauheasti ostaisi lahjoja kun laskujakin pitäisi maksaa. Eipä pysynyt tuo juttu päässä edes yön yli :/

Ja kerroin, että minulle ei todellakaan tarvitse ostaa mitään, toissa kesänä hän osti minulle auton hääpäivälahjaksi :O Joten siinä on lahjaa kerrakseen jo monelle vuodelle.

Ja tuosta autosta en silloin todellakaan tiennyt etukäteen mitään....

AP

ps. tuntuu välillä vähän hölmöltä valittaa tälläisestä, kun tiedän, että monella muulla on asiat huonosti muutenkin kuin vaan jouluna.....

Vierailija
32/32 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan myös liian kalliita lahjoja. Viime vuonna tuli hirveesti pelejä ja onneksi tajusin, että siinä oli aivan liikaa.

Vieläkin haaveilen kuopukselle käsikonsolia, vaikka meillä on wii, pleikkari 2 ja esikoisella käsikonsoli.

Kysyisit mieheltäsi voiko jotain palauttaa ja lahjat vaan auki reunoista.

Hyvän lahjan saa teidän esikoinen.

Itse ostin itselleni lahjat, että saan mieleiset.

Mun mies on ostanut yhden lahjan esikoiselle, kun käskin käydä sen hakemassa. Mieheni inhoaa kauppoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme