Mitä ajattelisit, jos lapsen kaverin eteisessä olisi uskonnollinen "huoneentaulu"?
Eivät ole koskaan puhuneet sanallakaan mitään uskonasioita, mutta ovat ilmeisesti hyvinkin aktiivisia uskovaisia. Ihan luterilaisia, ei mitään lestadiolaisia tms.
Päästäisitkö lapsesi leikkimään, jos seinillä olisi tyyliin "Tässä kodissa asuu Jeesus" tai "Jeesus on Herra" tai "Joh. 3:16 ..ja sitten lukisi raamatunjakeet" -tauluja?
Kommentit (29)
Itse arvostaisin eli mielestäni tuollainen ystävä saattaa olla piktän päälle se paras vaihtoehto. jos siellä olisi jotain Allah tms kamaa niin sitten katsoisin hieman tilannetta.
mielelläni päästäisi lastani mihinkään jossa aivopestään lapsia kertomalla satuja totena.
Hihhulit jotenkin vaan kuvottavat.
kunhan lasta ei alettais käännyttämään (mitä taas kukaan normaali ihminen ei tee). Olen itse ateisti.
oman tyttäreni hyvistä kavereista moni on lestadiolaisia, me emme itse ole uskossa (paitsi tyttö sanoo olevansa).
Minua ei vaivaa, uskontoa ei voi iskeä kenenkään päähän väkisin. Jos on normaali kasvatustapa eikä vieraille pidetä palopuheita tullen-mennen-palatessa, niin siitä vaan. Vaikka krusifiksilla lättytaikinaa vatkaamaan.
kuin joku hakaristilippu tai "live hard, die young" -tyyppinen pääkallohässäkkä;)
Toivoisin kuitenkin tietäväni, mitä suuntaa usko kodissa edustaa, ja että niitä asioita ei lapselleni tuputettaisi. Tällaisesta on huonoja kokemuksia.
Mutta muuten se on ihan ok, ja jos nyt jonkin kuvan antaa, on se ensikuva kuitenkin positiivinen; kunnollinen, vastuullinen. Yksi taulu ei kuitenkaan kerro juuri mitään.
tai ehkä mielessäni toteaisin kyseessä olevan uskova perhe.
Aivan varmasti lapseni saisi mennä leikkimään, vaikka emme mihinkään uskontokuntaan kuulukaan. Eikä se kanssaihmisten uskon arjessa näkyminen muutenkaan haittaa meidän eloa. Välillä toki lapsi (nyt jo 8v) kyselee jotain ja vastaan parhaani mukaan ja kerron myös, että isompana valitsee sitten itse, äiti ei usko noin jne.
Mutta että kaverit ja leikkipaikatkin pitäisi alkaa valikoimaan perheen uskon mukaan?! Vaikeaksi menisi niitä selvittää. Voi tietysti olla, että kaikkein uskovimmat perheet eivät lastani edes kutsu leikkimään, kun on luokassa toinen kahdesta et-oppilaasta ja ei siis uskonnottomuus ole mitenkään salaisuus kellekään.
ihan luterilaisia. sivistymätön ainakin olet, lastani en päästäisi teille leikkimään.
onkohnas monikin lastenkaverien vanhempi miettinyt uskaltaako meille päästää. niin ja isä vielä seurakunnan työntekijä.
Ei ole tullut edes meileen,e ttä joku ei voisi meille tulla leikkimään. Ei todellakaan paukuteta Raamatulla päähän edes omia lapsia. Tietävät mihin vanhemmat uskovat aj tekevät aikanaan oamt ratkaisunsa.
kuin joku hakaristilippu tai "live hard, die young" -tyyppinen pääkallohässäkkä;)
.
taas ihan päinvastoin. Uskovaiset ovat pirun tylsiä tiukkapipoja joiden kanssa en tule toimeen.
Ei mua haittaa, kunhan lasta ei alettais käännyttämään (mitä taas kukaan normaali ihminen ei tee). Olen itse ateisti.
enkelitaulu tytön huoneesta ja ikoni saunan seinältä.
Mitäpä mahtaa väki siitä aatella? Tai paskaaks sillä oikeestaan on väliäkään.
Mun kaveri on buddhalainen ja heidän olohuoneessaan on alttari, siellä haisee myös aina suitsukkeille, mua ei haittaa mitenkään.
mielelläni päästäisi lastani mihinkään jossa aivopestään lapsia kertomalla satuja totena. Hihhulit jotenkin vaan kuvottavat.
ei lastasi meille kutsuttaisikaan.
kunhan lasta ei alettais käännyttämään (mitä taas kukaan normaali ihminen ei tee). Olen itse ateisti.
oman uskontomme mukaisia. Lapsilla myös omansa, jotka ovat itse rakentaneet. ei mitään tekstejä. Kiva kun kavereita on käynyt kylässä, eivät ainakaan minun kuullen ole mitään kysyneet. Olisi aika hurjaa, jos joku ei enää pääsisi. Kivat leikit on lapsilla keskenään. Syrjintäähän se olisi ja kyllä tekisi surulliseksi, sillä lasten keskenhän se ei ole keskeistä, vaan ne leikkikalut ja muu millä he puuhaavat. Ihmisillä on erilaisia näkemyksiä ja eri tavoin tai eri syvyyksin uskomista.
Mitä lapsesi oppisivat jos kieltäisit heitä menemästä sinne? Mietipä sitä.
Musta on ihan hyvä että Jeesus asuu lapsen kaverinkin kotona. :)
t. vl