Millainen mies käyttää sanontaa "tästä ei tule nyt kyllä lasta eikä paskaa"? Ev
Kommentit (33)
kun ei kovsta yrittämisestä huolimatta tule mitään.
Eikä tietenkään kuulosta korvaani erityisen karkealta.
Kyllä tuosta sellaine olo tulee, että miksi käyttää noin pitkää, jokseenkin epämääräistä ja turhaa lausahdusta, joka on kulunut, ja yrittää vaikuttaa jotenkin vitsikkäältä tai näppärältä tai korostaa, että on kokemusta lapsista tai lasten tekemisestä tms., kun voisi antaa muiden olla rauhassa moisilta mölyiltä ja keskittyä itse tekemiseen.
Kovin moni yhdistää sen vähän mihin sattuu, joten ei ole oikein järkevä lausahdus käyttää.
Ei ole hyvän, huolellisen maun mukainen lausahdus.
fiksujenkin ihmisten sanonta. Liekö kiinni murteesta..
- Filosofian tohtori, joka käyttää ko. sanontaa
MINÄ käytän tuota joskus, ja olen nainen, ja vieläpä äidinkielenopettaja! Oppilaille en tietenkään noin sano.
lyhyttä ja ytimekästä joka paikkaan sopivaa !VITTU!
Tämä niille joiden mielestä siis lyhestä virsi kaunis......
tai jos aikuinen, niin aika karkea ja sivistymaton...
on sivistymättömyyden merkki, niin huh, huh...
vanhempi, kohtelias ihminen ei tuollaista käytä.
Iän myötä ihminen oppii hillitsemään tunteitaan.
Noin pitkä rimpsu ei kuitenkaan tule vahingossa, se on tietoista karkeaa käytöstä. Sellaista kieltä käyttävä ei ota huomioon muita.
Nykykoulutustitteli ei ole sama kuin toiset huomioon ottava käytös.
olen maisterisihminen ja nyt sain tietää että en käyttäydykkään huolellisen maun mukaisesti, en ota huomioon kanssaihmisiäni, olen sivistymätön, moukka, maalainen, käyttäydyn tietoisesti karkeasti... joulurauha meni. Miten kultivoituisin ja oppisin hillittyjä käytöstapoja.
Vaikka toisaalta, ihan rentouttavaa olla juntti ja onneksi työympäristöni ja lähipiirini koostuu samanlaisista junteista joten antaa palaa vaan; pieru, paska, tissi, pylly...täältä pesee.
Puolustuksekseni voin sanoa että osaan tarpeen tullen käyttäytyäkkin, en sanoisi noin esimerkiksi presidentin vastaanotolla (jos se ei sopisi tilanteeseen:).
Millainen mies käyttää sanontaa "tästä ei tule nyt kyllä lasta eikä paskaa"?
käyttäytyäkkin, korjaan: käyttäytyäkin.
tuosta sanonnasta, kuten joku kysyi, mutta kylla se aika karkealta kuulostaa minun korvaani. En ainakaan tyopaikalla viljelisi, ehka joskus suuttuessani kotioloissa voisi paasta vastaavaa, vaikka juuri tuota sanontaa en kylla kaytakaan. Mielikuvaharjoitteluna eteen plajahtaa kuva karvaisesta, isomahaisesta miehesta (?) aheltamassa pontolla... Ei niin mieltaylentavaa.;-)
tästä ei tule lasta eikä lumiukkoa. On jotenkin lievempi versio. En kyllä tiedä mistä tulee.