Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ällö kysymys synnytyksestä..

Vierailija
18.12.2010 |

mua mietityttää paljon se kakkaaminen, että tyhjentääkö ne mun vatsan siellä sairaalassa ja kuitenkin kakkaa tulee ulos samalla kun puserran vauvaa?

en halua mieheni näkevän kakkaamistani :/ ja onko sitten synnytyksen jälkeen vatsa kovalla?

vauva syntyy näinä hetkinä ja kaikki mietityttää synnytyksessä..

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoli tyhjeni jo edellisenä iltana kun synnytys alkoi yöllä. siis ihan ripulina tuli kaik ulos.

Ei siinä synnyttäessä ehtinyt edes ajatella moista, mutta ymmärrän että sitä voi hävetä, ja miestäkin ällötää jos on herkempi tapaus. En kyllä itekään haluis että mies näkis kun läjät tulis synnytyssängylle vaikka vauvaa tultiin pungertamaan..!

Ite en ole todellakaan herkkä kakan suhteen, olen lehmien ja kissojen kakkaa siivonnut lapsesta asti, joten ei tunnu missään. Mies on herkempi, joten ei olis varmaan kivaa. Mutta synnytys nyt ei ole pelkästään kivaa ja kaunista!

Vierailija
22/29 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli osastolla luumuja koko ajan tarjolla, jotk auttoi pehmentämään kakan...Mut mulla kuukauden ajan synnytyksestä kakkaaminen teki kipeää. Luumuja vaan söin joka päivä, niin selvisin pahemmalta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai minultakin ponnistaessa jotain tuli, en ole varma. Mutta kätilöt siivoavat pois ja homma jatkuu. Ei lasta ei paskaa... Turhaan kainostelet.

ei sekään ole kiva jos saat pruutan suoleen ja istut ulostamassa suoli krampissa supistusten kanssa pöntöllä.

Vierailija
24/29 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tyhjennettiin suoli kahdessa ekassa synnytyksessä, taysissa se tehdään rutiinisti kaikille. Kuopus syntyi naikkarilla hesassa, siellä ei tyhjennetty. Tajusin itsekin vasta ponnistusvaiheessa että sitä ei nyt tehty :) Ehkä ällö ajatus mutta mulla ainakin helpotti synnytystä kun se "työnnä kuin kakatessa" piti paikkaansa eikä tarvinnut vain kuvitella. Enpä ajatellut miltä se miehestä tuntuu tai näyttää.

Vierailija
25/29 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ottanut suolihuuhtelua kertaakaan. Kahdessa synnytyksessä ponnistusvaiheessa kakkasin ja kahdessa en.

Kätilöt on tottuneet siihen ja mieheskin kestää kyllä. Elä hermoile. Tai jos hermostuttaa niin pyydä suolihuuhtelu.

Mulla on vatsa ollut synnytyksien jälkeen aina löysällä. Toisaalta hyvä niin, kun paikat kipeenä.

Vierailija
26/29 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin mietin kaikenlaista "hassua" ennen ensimmäistä synnytystäni. Sairaalassa kätilö kysyi ennen synnytyksen käynnistystä haluanko peräruiskeen ja otin sen mielelläni, koska kärsin loppuraskaudesta ummetuksesta.

Vauvan synnyttyä sain sellasta veteen/mehuun sekoitettavaa jauhetta, joka pehmittää ulostetta. Lisäksi sairaalassa oli tarjolla luumuja. Silti jännitin kyllä ensimmäistä isomman hädän kertaa. Luumuja kannattaa varata myös kotiin!

Vierailija
27/29 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika tyhmältähän se kuulostaa koska ollaan puhuttu miehen kanssa aina kotonakin että "pitää mennä kakalle" ym ja nyt kun vatsa ollut kovalla olen myös siitä puhunut, mutta en silti halua että mies näkee kun puserran kakkapötköä ulos :D naurattaa jo ajatuskin :D

no tulee mitä tulee niin mies pysyy mun vierellä synnytyksessä.

toinen mikä mietityttää on istukan "synnyttäminen" kuinka kauan siinä kestää ennenkuin se tulee ulos? ja pitääkö se ponnistaa?

Vierailija
28/29 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja synnytystä edeltävänä päivänä annettiin peräruiske. Vauva syntyi vasta seuraavana iltana, mutta ei tullut kakkaa, kätilö oikein mainitsi kun kävi seuraavana päivänä jutustelemassa :)

Kakkosta synnyttäessä tuli tarve käydä kakalla ihan itse kun synnytys käynnistyi, eikä tietääkseni tullut mitään synnytyksessä.

Vierailija
29/29 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli salissa kaikkea muuta paitsi oksennus, ja kyllä hieman nolotti sekä siellä että jälkeen päin. Oli kyllä maailman ihanin kätilö, nopeasti ja tahdikkaasti hoiti senkin homman. Oli varmaan liian helppo synnytys kun ehti tuommoista miettiä, mutta mä kuulun siihen ilmeisesti vähemmistöön, joka hiukan nolostelee tuota ja todellakin synnytyksestä huolimatta tajuaa asian laadun.

Istukan syntymisestä en muista yhtään mitään. Ei tainnut pitää mitenkään ponnistaa, kai se muljahti ihan itsekseen muutaman minuutin kuluttua. En halunnut katsoa, riitti kun kätilö kertoi sen olevan "oikein hieno".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän