Wc-pytyn harjalla ei tee mitään kun hankkii...
...Domestos Thick-ainetta.
Olen aivan äimistynyt, mutta harjaa ei ole sen jälk meidän taloudessa tarvittu!!
Sitä pruutataan pöntön seinämiin ja annettaan vaikuttaa ehkä n.½h-1h ja a´vot, kaikki jäljet yms on hävinneet ja ilman että yhtään kuurataan!
Kommentit (51)
Mutta ihan oikeasti, ei todellakaan tarvitse harjalla puunata tuon jälkeen.
Ja lisäksi jäljelle jää mukavan raikas tuoksu.
Toki pyyhin ihan käsivoimin istuimet yms mutta tuo pytyn sisäosa mihin sitä voi pruutata valumaan, se ei tarvitse harjaa.
Ja ihan rehellisiä p*skaraitoja sieltä on irti lähtenyt ilman harjaa;)
ap
mutta itse liputan ekologisuuden puolesta. Mielummin käytän harjaa ja mietoa pesuainetta (jos pesuainetta lainkaan) kuin lotraan voimakkailla kemikaaleilla.
mutta itse liputan ekologisuuden puolesta. Mielummin käytän harjaa ja mietoa pesuainetta (jos pesuainetta lainkaan) kuin lotraan voimakkailla kemikaaleilla.
Sitä paitsi, mekaanibn puhdistus on aina mekaanista puhdistusta. Kyllä mä kattilatkin tiskaan, vaikka saisin näkyvän lian pois huuhtomalla.
Saastuta sä vaan kemikaaleilla omat lapsesi ja lapsenlapsesi jne.....
Tätä yhtä tujua kemikaalia käyttämällä teen juuri niin, muilla teoillani ja tavoillani ei ole painoarvoa.
Sorry että vinkkasin "löydöstäni", jatka toki sillä ekoaineella ja harjalla hinkkaamista ettei ainakaan oma kakkaamiskokemuksesi mene epätasapainoon :D
ap
En voi käsittää, että jollakulla on näkyvää paskaa pöntössä muulloin kuin juuri käytön jälkeen. Olisi varmaan helpompi siivota ne rannut joka kerta pois wc-harjalla ja vaikka fairytipalla, kuin ruikkia tuollaisia ilmeisesti syövyttäviä myrkkyjä vesistöön.
että wc-pönttöjen pesuaineet tehoaa MYÖS kalkkisaostumiin eikä vain paskaan..
ap
Olen niin jämähtänyt näihin pesuaineisiin, joita ostan aina uudelleen ja uudelleen, kun uuden ostaminen pelottaa :D. Ja minä käytän kaikkia mahdollisia myrkkyjä ja paljon ;)! Teen omat ekotekoni muutoin, mutta rakastan pesuaineiden tuoksuja ja käytän niitä surutta. Aivan se ja sama mitä joku viherpiipittäjä siitä tykkää ;).Ja ps. lapset ovat ihan terveitä, ei allergioita tai astmaa.
ei huomaa kalkkia tippaakaan kummassakaan pytyssään ja mainitsemaani ainetta käyttänyt nyt 1kk ajan.
Ja minä säälimätön luonnontuhoaja laitoin kys ainetta suihkeploon veden sekaan ja kas, lähti iloisesti kalkkisaostumat mm hanoista ja kh suihkuseinämästä jne.
ap*vanha plo meni roskiin aiemmin tänään ja mies tuo kaupasta uuden kohtapuoliin, tsekkaan plon ulkonäön sitten* ;)
vinkistä. Kyllä nuo myrkytkin on paikallaan, vaikkapa 2-4x vuodessa. Mutta jokaviikoisessa siivouksessa ne on vähän liian tujuja, ekologisuuttakin pitää ajatella.
Minä en pidä ykköskriteerinä ekologisuutta kun kyseessä rehellinen paska ja sen puhdistus.
ap
ekologisella aineella ja harjalla. Ei se harjan käyttö mulle ainakaan niin vaikeaa ole. Tavallisella miedolla puhdistusaineella (esim. meillä Ecover) peseminen riittää ja on takuulla terveellisempi myös vessan käyttäjien kannalta.
Tämä plo on vihreä missä hieman punaista ja teksti "Domestos ultra thick" ja mountain fresh.
ap*ja kiiltävät pytyt*
Mä en kyllä harjaa pelkää, mutta meillä on hdessä vessan pöntössä edellisten asukkaiden jäljiltä kamalaa ruskeaa mössöä syvällä putken uumenissa niin, ettei sinne harjalla ylety. Pitäis varmaan ostaa tuota ja kokeilla, lähtiskö se sillä puhtaaksi. Tietysi se menee sinne veteen liuenneena, niin ettei se ehkä auta.
Ilmeisesti sä et tarvitse hammasharjaakaan, kun sen voi korvata suuvedellä ja ksylitolipurkalla?