Viidesluokkalaisen kaikkien annettujen numeroiden
keskiarvo on 7,5.
Lukuaineet parempia, taiteet, liikka ja enkku hunompia.
Onkohan tää keskitasoa, melko ok vai riman alta?
Kommentit (8)
arvosanoissakin? Tai siis perustuuko arvosanojen anto siihen, että niitä annetaan käyrän mukaisesti, esim. matikan numeroita tulis luokkaan
4, 4, 5, 5, 5, 6, 6, 6, 6, 7, 7, 7, 7, 7, 8, 8, 8, 8, 9, 9, 9, 10, 10
Mä luulen, että ei, jotain tämäntapaista voisin kuvitella:
5, 5, 6, 6, 6, 6, 7, 7, 7, 7, 7, 8, 8, 8, 8, 8, 9, 9, 9, 9, 10, 10, 10
Niin ei tähän kyl Gaussi natsaa.
-ap-
Melko ok on mun mielestä keskitasoa vähän parempi, mutta ei mikään kehuttava. Keskitaso taasen on keskitasoa, mutta mikä se taso sit keskellä on?
-ap-
Lapseni on ylisosiaalinen hölöttäjä, joka unohtais joka päivä repun kotiin, jos sitä ei muistuttais.
Koulussa se tykkää käydä siksi, kun siellä on kavereita ja hyvää ruokaa.
Läksyistä se yrittää luistaa joka ikinen kerta, ja kokeisiin lukemisesta ei tuu mitään, ellen vahdi ja kysele.
Sen elämä olis täydellistä, jos oppivelvollisuutta ei olisi.
toi on melko hyvä. Yleisesti ottaen kai keskitasoa :)
Kyllä sen lapsen on johonkin pystyttävä keskittymään, jos lukuaineet on sieltä paremmasta päästä. Ihan hyvillä mielin voitte siis olla, molemmat!
tosin kannattanee laskea erikseen lukuaineiden keskiarvo. Vitosen todistuksen keskiarvolla ei kyllä varmaan ole ennusteellista arvoa tulevaisuuden kannalta.
Yksi ope yritti saada Gaussin käyrää sopimaan yhteen luokkapahaseen, mutta ei oikein tainnut onnistua. Lähti sitten kiertämään koko maata tutkiakseen asiaa...No, mä en nyt muista miten se juttu ihan meni.
Jotkut sanovat että tämän päivän 10 on vaan entisaikojen 8, joten mitä olisikaan sitten 7,5...
Jos piirrät Gaussin käyrän välille 4-10 saat vastauksen kysymykseesi.