G: Isla, Kaisla, Alisa vai Siiri
Kommentit (23)
Sitten tulee Siiri ja Kaisla ja vasta jossain kaukana perässä (ei edes kiinni saa) Isla. Se ei nappaa, en kummallinen, tykkään suomalaisista nimistä.
Alisan tai Kaislan. Siirejä tunnen liian monta ja Isla on minun makuuni liian moderni.
Siiri Alisa.
Isla tylsä, keksitty nimi ja Kaisla niitä hölmöjä luontonimiä.
Isla ei oikein suomalaiseen äännemaailmaan sovi.
1. Isla
2. Kaisla
3. Alisa
4. Siiri
Siiri Alisa on ollut pitkään mielestä. Jostain bongasin nuo Islan ja Kaislan ja toisaalta pidän niitä kauniina, mutta toisaalta itsekin pähkäillyt, onko liian erikoisia/keinotekoisia.
Jos päätyisimme kuitenkin Alisaan kutsumanimenä, mikä sille toiseksi nimeksi?
Aliisa on mukava. Naapurin suomenruotsalaisessa perheessä on Alisa. Siiri on myös mukava, mutta aika suosittu.
Alisa Elisabeth
Alisa Elliida
Alisa Isabel/ Isabella
Alisa Helmiina/Wilhelmiina
Alisa Vivian/ Vivianna
Alisa Lyydia
Alisa Eveliina
Alisa Elviira
Alisa Emmiina
Alisa Anniina
Alisa Ilona
Alisa Mianna/Rianna
Alisa Auroora
minusta ehdottomasti kaunein. Mutta minä tykkäänkin luontonimistä, vaikken niitä voikaan omille lapsilleni antaa (emme asu Suomessa ja haluan nimet jotka toimii sekä täällä että Suomessa).
Jos päädytte Alisaan, toiseksi nimeksi sopii tosi moni kolmitavuinen nimi (jollette halua kolmea nimeä).
Alisa Elviira
Alisa Linnea (ei ole kaksitavuinen kirjoitusasussaan mutta äännettäessä kyllä)
Alisa Aurora
Alisa Mirjami
...
Mielestäni tosi kaunis nimi.
Toki myös Alisa on kaunis.
Siiri on sellainen perinteinen. Ei mun makuun mutta ihan kiva.
Kaisla olisi mielettömän hieno nimi, jos ei tulisi mielleyhtymää Kaisaan, jota nimeä taas inhoan.
Mun mielestä Kaisla ei tarkemmin ajateltuna oo kovin kiva, tulee mieleen mökin edessä rehottava kaislikko. Siiriä taas pidän liian yleisenä ja siten mielikuvituksettomana. Isla on tosi kaunis, tosin tuntuisi olevan vähän muotinimi ja tosiaan englanniksi "Aila". Alisa ja Aliisa on mun mielestä kauniita, eikä tule mitään ikäviä mielleyhtymiä, eikä varmaan joka toisella kaverilla tule vastaan. Entäs Alina?
Hänelle toisia nimiä:
Alisa Sinikka
Alisa Esteri
Alisa Elviira
Alisa Johanna
Alisa Olivia
Alisa Emilia
Alisa Minea
Alisa Susanna
Alisa Marikki
Alisa Lumikki
ALisa Melissa
Alisa Ellen
Alisa Rosanna/Rosalia
Alisa Matleena/Marleena
Alisa Matilda
Sointuu paremmin. Sopii suomalaiseen intonaatioon paremmin.
Minä jo pienenä päätin että tyttärelle nimeksi tulee muumien noitatytön mukaan Aliisa. Ja pikkainen noitatyttö meillä kotona onkin, Aliisa tosin 3 nimenä. :)
Islaa mietin silloin etunimeksi, mutta jäi sitten.
Kauniita nimiä tosin kaikki.
Myös Isla kiva, miinusta yleistymisestä,mutta vähänhän niitä vielä on nimetty.
Yleisyydet tyttöjen nimissä:
Alisa yhteensä 6192, tänä vuonna 296
Siiri yhteensä 16707, tänä vuonna 345
Isla yhteensä alle 567, tänä vuonna 104
Kaisla yhteensä 1093, tänä vuonna 63
Siirikin on kiva, Isla keinotekoisin.