Onko liian "aikaista" kun ostin 12v. kummitytölle joululahjaksi meikkejä?
Ostin siis pienen meikkipussin ja sinne pari kynsilakkaa, kynsitarroja, huulikiiltoa ja ihan vaaleansävyistä luomiväriä.
Kommentit (19)
itse pahastuisin, jos minun lapsilleni osteltaisiin meikkejä 12-vuotiaana ilman minun suostumustani.
t. tiukkapipo
mitä parin vuoden kuluttua on hyllyt täynnä, mutta ei niitä kukaan käytä!
Huonolaatuisia, mutta niin kivan näköisiä purkkeja.
mutta minäkin kysyisin äidin mielipidettä ennen lahjan antamista.
että ostin, mutta uskoisin että asia on hänelle ok kun näistä meikkiasioista on ollut joskus aikaisemmin puhetta. Lapsi on siis siskoni lapsi. Nuo kynsijutut nyt sopii mun mielestä jo hyvin tuon ikäiselle ja huulikiiltokin oli sellaista valeaa ja läpikuultavaa, eli ei mitään räikeää. Ostin sitten luomivärinkin kun ajattelin että tyttö voi opetella sitä laittamaan kaikessa rauhassa, ettei ole sitten mitään sotamaalausta naamassa kun alkaa säännöllisesti käyttää meikkiä. Ja enhän tietenkään ole edes varma pitääkö tyttö itse noista jutuista ja sekin on sitten ihan ok jos ei niitä halua vielä (tai koskaan) käyttää.
Kiitos vastauksista, mukava kuulla muiden mielipiteitä!
mitä parin vuoden kuluttua on hyllyt täynnä, mutta ei niitä kukaan käytä!
jotka ostin ei kyllä olleet mitään huonolaatuisia vaan ihan laadukkaita. Ja jos ei käytä niin voihan ne aina heittää roskiin ettei hyllyt täyty. :) -ap
joo, tuo on just sitä kamaa mitä parin vuoden kuluttua on hyllyt täynnä, mutta ei niitä kukaan käytä!
pahentuvat muuten. Ei koskaan, kenenkään pidä säilyttää meikkejä kahta vuotta ja olisi ihan toivottavaa opettaa tämä nimenomaan murrosikäisille, muutenkin ihonsa kanssa tappeleville teineille!
Tänä päivänä aika iso osa 12 vuotiaista tytöistä käyttää meikkiä.
aloin meikkaamaan 13 v. ja olin luokkani viimeinen tyttö, joka alkoi meikata. Että on sitä ennenkin meikattu...Mutta ap kysy siis äidin mielipidettä. Minusta nuo kaikki ok, paitsi luomiväri...huulikiilto ihan jees, ja kynsilakkakin, esim. kynsiä voi mielestäni lakata jo ala-asteella, en näe siinä pahaa.
luomiväri. Huulikiilto on yleensä aika heleän sävyistä ja kynsilakkaakaan en pidä meikkinä sinänsä.
Tänä päivänä aika iso osa 12 vuotiaista tytöistä käyttää meikkiä.
mun mielestä noi lapset aloittaa liian aikasin tollaset :( Ihan hirveetä kattoo, ku pienet lapset on muka niin cooleja, ku meikkaavat ja sit viel pukeutuvat sellasiin vaatteisin, että huh huh. Järkyttävää! Itse sain joskus 8 luokalla vasta ostaa ensimmäisen ripsivärin. Meidän typy saa odottaa yhtä pitkään meikkien kanssa.
Mulla just 12-ja 14-vuotiaat ja taatusti ilhtuisivat noista. Itse saivat varmaan nuorempana meikkejä lahjaksi, joilla sai sitten kotona leikkiä, vaikkei vielä julkisesti saaneet käyttää. EIKÄ meidän lapset pukeudu/meikkaa sopimattomasti vaan ihan naturelleja on. Ei kaikesta tarvii niuhottaa turhan takia. Paljon on asioita, jotka on ehdoton Ei, kuten meillä ei katsota salkkareita. Te paheksujat, katsotaanko teillä salkkareita? Mielestäni se on paljon pahempaa. NAuti siis mukavasta mielestä, jonka tyttö saa avatessaan lahjansa:)
70-luvun lapsi ja en todellakaan vielä meikannut tuossa iässä yhtään minnekään. Yläasteella muistaakseni meikkasin johonkin diskoon ensimmäistä kertaa, mutta niitäkin kertoja oli tosi harvoin. Arkisin aloin meikkaamaan vasta lukiossa. Enkä todellakaan ollut ainoa luokallani, todella moni muukaan ei vielä meikannut tuossa vaiheessa.
En mä lahjaa sinänsä paheksu, mutta mulle ja monelle tytölle varmaan nykypäivänäkin se olisi vaan aika turhan tuntuinen lahja.
vähän ajattelinkin että onkohan se liikaa. Mutta ajattelin tosiaan että voisi kotona harjoitella laittamaan luomiväriä vaikka ei vielä ihmisten ilmoilla käyttäisikään. Ja luomivärin sävy oli todella vaalea, eli ei mitenkään huomiota herättävästi edes näy jos sitä luomilleen sutii.:) -ap
Luomiväri ilman ripsiväriä näyttää kylläö ehkä vähän oudolta, ainakaan itse en laittaisi :-)
Mutta varmasti tuon ikäisen mieleen.
ja itse ostin hänelle meikkejä. Ei missään sotamaalauksissa meiltä ulos lähdetä, mutta kotona saa opetella. Kouluun ei saa laittaa edes kynsilakkaa.
Ja hän on ihan vielä nukeilla leikkivä lapsi, eikä mikään esiteini. Se meikkikin on leikkiä.
mulla on itselläni 12v tytär ja ostin hänelle myös meikkejä. Kyllä saa jo vähän meikata, ei mitään meikkivoiteita tai poskipunia, mutta hillittyä luomiväriä ja huulikiiltoa (ja ripsariakin) saa kyllä käyttää. Itsekin olen meikannut ihan nuoresta pitäen, ei siinä mitään pahaa ole. En silti kulkenut missään "aikuisten" vaatteissa eikä kulje tyttönikään. Meikkaaminen on vaan kivaa !
En ole ikinä tajunnut noita "vasta 8 luokalla eka ripsari ja huulikiilto" - tyyppejä. Mäkin olin 70-luvun lapsi ja kyllä silloin meikattiin 13 vuotiaana. Se oli sitäpaitsi hauskaa eikä tarkoita että lapset siirtyvät aikuisten maailmaan. Ihan yhtä lailla voisi sanoa, että jos lastenkutsuilla soittaa hauskaa lapsille sopivaa musiikkia ja lapset hyppivät ja tanssivat niin seon suoraan helvetistä koska sehän on lasten aikuistamista kun mekin käymme baarissa tanssimassa musiikin tahtiin. Meikkaaminen on lapsille (12v) LEIKKI, seon hauskaa ja jännää ja tulee positiivinen minäkuva kun saa panostaa ja koetella kotona äidin kanssa vaikka saunan jälkeen uusia kynsilakkoja
mistä mä en tykkää. Lapsista tehdään aikuisia liian aikaisin. Kynsilakka ja tarrat ok, muita ei mun mielestä vielä tarvi.
Kamalan näköstä kun jo 10v. värjää hiuksiaan ja meikkaa.