Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Köyhyyslasten määrä on samalla tasolla nyt kuin 70-luvulla, sitten tajusin, että

Vierailija
17.12.2010 |

minähän kuuluin itse 70-luvulla noihin köyhyysrajan alapuolella oleviin lapsiin. Kerroin asian miehellenikin. Hän totesi, että asia saattaa ollakin näin.

Huomasiko joku muu samoin?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen kuulunut lapsena noihin köyhiin lapsiin.

Vierailija
2/6 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä näin. Kotina oli varsinainen luukku vinttikomerossa, yhteisvessa jne... Alivuokralaisasunto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti oli yksinhuoltaja, faijalta perittiin elarit sit ulosoton kautta, kun mä olin jo 17v... Että ei meillä varmaan liikaa sitä rahaa ollut...

Vierailija
4/6 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

TOsin köyhyys lasketaan aina suhteellisena, siis keskitulosta. Tämän päivän köyhä on keskimäärin paljon paremin toimeentuleva kuin 70-luvun köyhä.

Meilläkään ei ollut rahaa tuhlattavaksi, kun isä kävi töissä (opettaja) ja äiti oli kotona 8 vuotta. Kyllä siinä tehtiin itse mehut ja sämpylät, enkä muista meidän käyneen koskaan esim. ravintolassa syömässä. Mutta ei me varmaan köyhiä varsinaisesti oltu sen ajan standardeilla, nykymaailmassa tulotaso olisi surkea.

Vierailija
5/6 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä sairaseläkkeellä, äiti kotona, ei säännöllisiä tuloja. Myytiin pääomaa, että saatiin lapset koulutettua. Mutta ei meitä kukaan pitänyt köyhänä niin kuin nyt pidetään 200 neliön omakotitaloissa asuvia lapsiperheitä.

Vierailija
6/6 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaettiin jotain tukea tarvitseville. Yksi tyttö sai saappaat. Minä sain talvitakin. Siitä takista tykkäsin se oli nätti punainen villakankainen, vähän a-mallinen. Kuvia ei ole, mutta muistan elävästi tuon takin.