Mikä on mielestäsi sopiva määrä joululahjoja 7-vuotiaalle?
Ajatellaan että yksi lahja on hieman kalliimpi, muut peruskamaa tyyliin cd, kirja, villasukat, peli jne.
Kuinka monta pakettia on sopivasti? Nyt ei siis ole kyse rahasummasta vaan pakettien määrästä.
Kommentit (12)
minun 8-vuotias poika saa miniläppärin sekä
-hupparin
-kirjan
-lautapelin
-kassalippaan + vähän rahaa
-dvd:n
meidän 2-vuotiaalle tähän mennessä hankittu 15 lahjaa plus sitten kummeilta, sukulaisilta, ystäviltä ja isovanhemmilta jokunen :)
Meiltä 5, joista kaksi on toivomiaan leluja, yksi karkkia, yksi CD ja yksi BodyShopin pieni lahjapakkaus.
6 tai 7 sukulaista/sukulaisperhettä antaa yhden paketin kukin, kummaltakin mummolta saa 1-2 pakettia.
Lisäksi saa kaksi pakettia yhteiseksi veljensä kanssa, koska pelejä kuitenkin pelaavat yhdessä.
Tai näin ainakin tässä vaiheessa lasken, totuus paljastuu sitten vasta aattona. :-)
minun 8-vuotias poika saa miniläppärin sekä -hupparin -kirjan -lautapelin -kassalippaan + vähän rahaa -dvd:n
Meillä 2v sai viime jouluna varman 30-40 pakettia, joista ehkä 20 oli vanhemmilta ja loput sukulaisilta. Eihän niitä voi antamattakaan jättää.
suurin osa ns helvempaa mut joukossa pari vähän arvokkaampaa. Saavat näidenlisäklsi yhteiseksi lahjaksi Wiin ja pari peliä.Minusta ihan sopivasti kun muuten eivät juuri mitään ole saaneetkaan.
Itse en ole koskaan määrää niinkään ajatellut vaan sitä mitä ostetaan. On kyllä sitten ihan hauska jälkeenpäin laskea, että montakos niitä sitten tulikaan ;) Yleensä olemme ostaneet kaikille aina yhden kalliimman ja sitten muita paketteja. Viime vuonna se oli iso lego paketti 109e ja tänä vuonna hyvien veronpalautusten ansiosta pitkään toivottu ps 3 konsoli. Ensivuonna on varmaan sitten laskettelusukset toivelistalla. Tänä vuonna muita paketteja on cd-levy, ennätystenkirja, Harry Potteria, disney trivial pursuit-peli, kylpytakki, bakugan juttuja, nameja, leffoja, pienempi lego pkt, ps 3 peli ja muutama muu pieni :) Ihanaa Joulua ja lasten iloa!
määrä mikä sinusta ap tuntuu hyvälle! Ihmisillä on niin erilainen käsitys lahjojen oikeasta määrästä ettei siinä voi kyllä kuunnela kuin omaa mielipidettään. Jotkut täällä kauhistelee jo 10 pakettia, meillä taas lapset saavat jotain 40 pakettia (en ole muuten ikinä laskenut!).
aika paljon lahjoja jotkut lapset saa :O No meillä saavat 5-6 pkt jokainen - siinäkin jo liikaa.....
Ne on sitten toteutettu. Siellä oli tyyliin ystäväkirjaa ja lyijykynää, pari vähän kalliinpaa. Mutta meilläkin paketteja tulee sukulaisilta ja paljon. Olenkin yrittänyt, että vaikka kimpassa ostaisivat noita toivelahjoja, mutta kyllä niitä ylimääräisiäkin väkisin tulee. Meilläkin se menee sinne 20 paketin paremmalle puolelle. Ja kun on sitten pikkusisko ja -veli, niin voi sitä tavaran määrää...
että meille tulee serkkuperhe nyt ekaa kertaa aatoksi ja lahjat jaetaan yhdessä. Minä antaisin 50 lahjaa per naama jos se olisi poliittisesti korrektia ;-) , mut mietin et kuinka monta kehtaan paketoida ettei käly pahastu. Taidan tähdätä kahteenkymmeneen.
Kertokaa vaikka että kuinka monta pakettia teidän lapset saavat?