oikeastiko joku saa joulumieltä SIIVOAMISESTA??
että se on niin tärkeää, että kaikki muu voidaan unohtaa ja siirtää ja jättää tekemättä?? Kunhan vaan koti on nuohottu ja kuurattu hammasharjan kanssa?
en tajua, selittäkää tyhmälle!!
Kommentit (13)
minäkää en ymmärrä että miks pitää kaikki kaapit ja ihme jutut siivota ja nimenomaan käytetään sanaa kuurata?! Meillä aina siivotaan jouluksi ihan tavallinen viikkosiivous.
Meillä muutenkaan pysy siistinä, kiitos lapsen ja miehen, jotka eivät yksinkertaisesti osaa laittaa tavaroita paikalleen tai syödä jossakin muualla kuin olohuoneessa. Aatonaattona imuroin ja luuttuan lattiat, siinä se.
normaali viikkosiivous meillä ehkä torstaina tai keskiviikkona, kun on kuusi tuotu sisälle
päälle, jos saan aatonaattona tai aatonaatonaattona siivota sellaisen ympäripyöreän päivän, ulkoiluttaa kaikki irti lähtevä kodintekstiili jne. jne. Ja lopuksi laittaa koristeet paikoilleen. Nyt vähän mietin, tuleeko kunnon joulumieltä, kun tällä kertaa minulla ei ole mahdollisuutta tuota tehdä, ehdin siivota vain vähän päällisin puolin.
Tulee siivottua keittiönkaapit ymsyms. + saunan kuuraan. En tiedä mistä tapa on tullut, mutta tapa mikä tapa :) Siivoanhan minä täällä muutenkin, mutta on kiva tehdä kunnon kunnon siivous ennen joulua, joulun jälkeen saa sitten löhöillä hyvillä mielillä :) Ja tietenkin joulunajan.
jouluun kuuluu se, että ensin siivotaan ja sitten laitetaan koristeet. Mutta mikään perusteellinen joulusiivoaja en ole. Eikös se marttojen hokemakin ole, että siivoa komero jouluksi, jos aiot viettää joulun siellä ;) Toinen mua aina naurattava on se Pirkan niksi, jossa joku tekee joulukalenterin, jossa jokaisesta luukusta tulee jokin siivoustehtävä tyyliin siivoa siivouskomero... Ei paljon huvittaisi luukkuja aukoa!
siististä kodista. En tosin itse puunaa pätkääkään, keskityn joulun viettoon. Meillä käy siivooja.
hammasharjalla mutta sotkuisessa kodissa on kyllä aika vaikea saada juhlavaa tunnelmaa aikaiseksi.
kyllä tulee. ei meillä silti muut tärkeät asiat jää tekemättä vaikka siivotaankin kunnolla. Ei koskaan olla kyllä hammasharjaa tarvittu siihen tarkoitukseen :D
Ei todellakaan siivous tuo itsessään iloa, mutta pidän lopputuloksesta. Joulussa tärkeintä itse joulu, ei tunnelma ainakaan minulle tule huhkimisesta, vieraista tai väsyneestä olosta ryytymisen myötä.
Meillä siivotaan muutenkin ihan normaalisti ja kuitenkin kaikki käyvät koulussa ja töissä, tekevät ruokaa, juttelevat, ovat ystävien kanssa, harrastavat ja nukkuvat.
Tosin en mä mitään kattoa pese tms. eikä se tärkein asia ole, mutta haluan että koti on jouluna siisti. En muutenkaan viihdy sotkussa, miksi joulu olisi poikkeus? Ja esim. jotkut joulukoristeet ei näytä miltään jos ne hukkuvat rojun ja lian sekaan.
Vähän tavallista perusteellisempi siivous meillä jouluisin, se riittää.
minäkää en ymmärrä että miks pitää kaikki kaapit ja ihme jutut siivota ja nimenomaan käytetään sanaa kuurata?! Meillä aina siivotaan jouluksi ihan tavallinen viikkosiivous.
Joten mielellään siivotaan.