Avokki ei ole vaimo eikä puoliso
Avo on avo, avioliitto tekee vaimon ja puolison.
Kommentit (54)
Tai ainakin minun avopuolisoni on tiedoissani kohdassa puoliso. Hän ei myöskään voi olla vaimo, koska on miespuolinen.
mieheni vaimo, olemmehan toisillemme avomies ja avovaimo. Ei kai naimisissa olevatkaan puhu itsestään aviomiehinä tai aviovaimoina arkikielessä? Miksi vain heillä olisi oikeus noihin "vaimo" ja "mies" -lyhenteisiin?
T. Miehensä vaimo
Näin minä heitä puheessa nimitän.
Mikä lie salarakas ja kämppis olinkaan edeltävät kymmenen vuotta, voi voi. Ja entäs lapset sitten(yhteiset siis), nehän oli siis au-lapsia. Mitenhän tästä nyt selviäis...
mutta elämänkumppaninsa kanssa on menossa jo 35 yhteinen vuosi.
avoliitossa silloin kun tarkoitus on jakaa koko elämä toisen kanssa. Siinä ei vaan ole mitään järkeä taloudellisista, käytännöllisistä tms. näkökohdista... Elämä on niin epävarmaa. Minä tahansa päivänä toinen voi kuolla ja sitten on surun keskellä jäljellä kahden erillisen ihmisen omaisuudet ja muu sotku.
eläneeltä. On yhteiset lapset, talot, autot, mökit ja muut. Käykö kateeksi? :D
edes tiedä ovatko ihmiset naimissa vai eivät. Itse olen, mutta en ole katsonut sitä tarpeelliseksi kenellekään kertoa. Kukaan jonka mielipiteellä on mitään merkitystä, ei tee eroa.
Sitten lisättiin vain i tuonne väliin :D
Elämä ei muuttunut sen myötä:)
Kyllä minä koen olleeni mieheni puoliso jo 13 vuotta ja mieheni on ollut tuon aikaa myös minun puolisoni, vaikka olemme olleet naimisissa vasta 1,5 vuotta!