Jos on kipeät kuukautiset, onko myös synnytyskivut rankemmat?
Onko kukaan koskaan huomannut tai miettinyt yhteyttä kivuliaitten kuukautisten ja synnytyskivun välillä. Eli jos on tosi kipeät menkat, niin onko mitenkään yhteydessä siihen, miltä supistuskivut tuntuu?
Kommentit (34)
Kivuliaat kuukausittaiset, helpot synnytykset ilman kivunlievityksiä.
jutskailleet, että jos on kipeät kuukautiset, niin supistuskivut eivät tunnu yhtä rankoille, koska kivunsietokyky on kehittynyt vuosien ajan.
Omalla kohdallani ainakin kivunsietokyky on ilmeisen hyvä, koska kuukautiskivut ovat pahimmillaan aina pieniä synnytyksiä. Viimeksi sanoin miehelle, että kohta oksennan kivusta, mutta onneksi pahin terä meni kivusta ohi särkylääkkeillä.
Jotkut onnellisethan eivät edes tiedä, miltä kuukautiskivut tuntuvat. Mahtaa olla jokainen pienikin viilto ja supistus raju kokemus silloin.
mulla on pitänyt käänteisesti paikkansa. En ole koskaan juuri kärsinyt kuukautiskivuista ja synnytykset ovat olleet aika "kivuttomia".
Kyllä synnytykseen vaikuttaa vauvan koko, asento, tarjonta, äidin tilavuus yms.
että niillä on yhteyttä.
Mulla on ollut välillä sairaan kipeät kuukautiset, ei aina mutta sanotaan n. 4x vuodessa.
Avautumisvaiheen supistukset olivat kovat, mutta kestin ne tosi hyvin, kun tiesin ettei samaa koe joka kuukausi! oli nopea synnytyskin, eli ei tarvinnut pitkään kärsiä, eikä kivunlievitystä ehditty antaa.
Kuukautiskipujen suhteen en halua kärsiä, vaan syön kaikki mahdolliset särkylääkkeet, kun ärsyttää nin paljon!
jos on kärsinyt kovista kuukautiskivuista, voi synnytyksen alku tuntua hyvinkin helpolta. Näin ainakin minulla. Lopussa sitten kipu menikin reippaasti kuukautiskipujen yli...
ja synnytys oli erittäin pitkä ja vaikea ja kivulias. Mutta en tiedä onko näillä mitään tekemistä keskenään.
Mutta en usko, että on merkitystä kuinka hyvin kestää synnytyskipuja.
Omia synnytyskipuja vertaisin, jos hammasta vedetään ilman puudutusta. Eli tuskin kukaan sellaiseen kipuun mitenkään kouliintuu...
4, olen osittain samaa mieltä, että kivunsietokyky saattaa kasvaa kivuliaista menkoista, ainakin itselläni on kivunsieto melko hyvä.
Mutta mulla ne synnytyssupparit oli alusta asti niin napakat, etten osaa edes verrata menkkakipuihin!
Mutta mulla on aina ollu helpot kuukautiset (niukat ja mahakipua vaan sinä hetkenä kun ne alkaa), synnytys oli helppo.
Synnytyksen jälkeen tosin kuukautiskivut ovat olleet aika kauheita (etenkin kun on tottunut kivuttomiin).
Mutta mulla on aina ollu helpot kuukautiset (niukat ja mahakipua vaan sinä hetkenä kun ne alkaa), synnytys oli helppo.
Synnytyksen jälkeen tosin kuukautiskivut ovat olleet aika kauheita (etenkin kun on tottunut kivuttomiin).
että mulla on kyllä aina ollut todella hyvä kivunsietokyky.
mulla erittain helpot kuukautiset, ja painajaismaiset synnytyskivut.
kuten moni muukin tässä ketjussa, että jos on ollut helvetilliset menkkakivut vuosien ajan, synnytyskivut eivät ole niin kova järkytys. Näin itselläni oli.
Ollut kovat kuukautiskivut. Synnytyskivut olivat aivan avautumisvaiheen loppuvaiheessa kovemmat. Silti täysin kestettävät. Olen sitä mieltä, että synnytyskipuja suurennellaan ja aivan turhaan pelotellaan ensisynnyttäjiä. Sitä paitsi nykyisin suurin osa naisista käyttää synnytyksessä tehokasta kivunlievitystä eli epiduraalipuudutusta.
Ja synnytyskipuja en tahtonut kestää juuri lainkaan, aloin oksennella ja jalat meni alta.
Ekan synnytyksen jälkeen kuukautiskivut katosivat kokonaan, mutta synnytyskipu pyörryttää ja oksettaa, olen ihan sekaisin ja toivon vain kuolevani.
ennen synnytystä kovat kuukautiskivut ja supistukset oli hirvittävät... Mutta synnytyksen jälkeen kuukautiskipuja ei ole ollut :)
Tässähän sen näkee että on yhteyttä. Ne, keillä on kovat kuukautiskivut, ovat tottuneet kipuun joten synnytys on helpompi. Ne, joilla ei kuukautiskipuja ole, on kovempi synnytys.
ja synnyttäminen on ollut lastenleikkiä niihin verrattuna. Supistusten välillä on sentään pieni tauko (minulla), mutta menkkakivut on sitä samaa tuskaa ilman taukoja päivätolkulla. Esikoista synnyttäessä en varmaan olisi hoksannut mennä ajoissa synnärille ellen olisi vuotanut verta. Lääkäri sanoi ennen kuin minut tutki, että kun kotiin on niin lyhyt matka niin voitte hyvin mennä sinne odottelemaan vielä hetkeksi, mutta katsotaan nyt tilanne kun tänne tulitte. Lääkärin ilme olikin varsin mielenkiintoinen sisätutkimuksen jälkeen. =D
Toisen lapsen kohdalla lähdin käymään näytillä kun oli pitkään ollut supistuksia, jotka loppuivat kuin seinään ja neuvolan terkkari oli sanonut, että mennä seuraavalla kerralla näytille kun supistaa vähän pitempään. Lähtiessä huikkasin vielä esikoiselle, että ei äiti varmaan tänään vielä synnytä. Synnärille päästyä oli vain pieni kieleke jäljellä.
Juu, mieluummin vaikka synnytän kuin kärsin menkkakipuja.
päin vastoin, jos on kärsinyt kovista kuukautiskivuista tietää ainakin hiukan, mitä on tulossa :). Sitä paitsi synnytyskipu on kaikilla ihmisillä yhtä kovaa kipua toiset vaan kestävät sen paremmin ja toisilla ne kestävät pidempään kuin toisilla. Minulla synnytyksen jälkeen ovat synnytyskivut pahentuneet entisestään suorastaan helvetillisiksi. Siihenkään en syytä tiedä...