Mies haluaa PS3:n, minä WII:n, mitä tehdään?
Lähtökohtaisesti en kaipaa meille mitään pelikonetta, kun lapsetkin ovat vielä niin pieniä etteivät osaa sellaista pyytää. Mutta pikkuhiljaa olen lämmennyt ajatukselle että Wii voitaisiin hankkia. Siihen löytyisi sellaisia pelejä että voitaisiin koko perheen voimin viettää aikaa.
Pleikkariin taas tuntuu olevan vain jotain räiskintä pelejä, joita mieskin siis tulisi pelamaan. Ja mitä olen netistä katsellut, tuntuu että lapsille on tosi vähän pelejä. Eli se pleikkari olisikin sitten melkein pelkästään miehelle. Okei, me muut tullaan kyllä toimeen ilman koko pelikonetta mutta eipä houkuttele sekään ajatus että mies pelaa tässä olkkarissa "kaiket illat", varsinkaan mitään sotapelejä. Sitten on vielä sellainen asia että mies "hukkuu" pelatessaan siihen pelimaailmaan. Ei kuule eikä näe mitään ja jos jollain ilveellä häneen saa jonkun kontaktin, niin hän on kuin perseeseen ammuttu karhu! Ja pelaamiseen menee tunteja. Tämä siis käynyt varsin selväksi kun hän on pelanut tietokoneella tai veljensä pleikkarilla. Muutenkin perheen yhteinen aika on kortilla ja pleikkari kutistaisi sitä taatusti entisestään!
Kaiken lisäksi tuo PS3 on paljon kalliimpi kuin Wii. Mies hehkuttaa että siinä on myös blue-ray soitin ym, jotka taas mielestäni aivan turhia.
Mitä ihmettä tässä oikeen tekisi, en todellakaan halua sitä pleikkaria...?
Kommentit (13)
Ja ihan yhtä lailla sille on lasten pelejä, movea jne.
Taitaa taas vain olla sellainen argumentti, ettei ole jaksettu ottaa selvää ettei oma mielikuvitusmaailma vain murene.
Ostakaa molemmat. Vaikka miehesi on tässä kohtaa oikeassa.
Vaikka pleikkarin move onkin tarkempi, on wiissä pienille lapsille sopivampia pelejä. Esimerkiksi urheilupelit ovat pleikkarissa niin tarkkoja, että lapsen on vaikea niitä pelata.
Toisaalta pleikkariin on saatavilla lapsille sopivia partypelejä. Mutta itse pidän siis tällä hetkellä wiitä sopivampana kun lapset ovat alle kouluikäisiä.
Teidän tilanteessanne en todellakaan ostaisi pleikkaria mikäli on vaarana että mies uppoutuu pelimaailmaan.
Molempiin menee koneineen, ohjaimineen ja peleineen useita satasia. Mahtaako 500 euroakaan kunnolla riittää, kun useamman pelin ostaa?
Miettikää, mitä kivaa voisitte tuolla summalla tehdä yhdessä koko perhe. Vaikka kesällä retken Kolmårdeniin tms.
Ja miettikää sitä aikaa, mikä valuu hukkaan pelejä tahkotessa. Onhan ne joskus kivoja, mutta mielestäni ei enää ole aikuiselta, lapsiperheen vanhemmalta, ihan tervettä uppoutua tuntikausiksi johonkin pelimaailmaan, kuten itse kuvailit.
Kumpi on tärkeämpää? Käydä virtuaalisotaa pelikoneella ja maksaa siitä satasia vai kuluttaa vähää vapaa-aikaa perheen kesken?
Keskustele miehen kanssa. Mitä hän vapaa-ajalta ja perhe-elämältä haluaa? Hänhän voi välillä käydä veljensä luona sitten pelaamassa.
Ostakaa tuo pelikone sitten, kun lapset osaavat sellaista haluta. Ja PS3:lle ilmestynyt Suomessa tosiaan lähinnä aikuisten räiskintäpelejä, ei ole mikään pienten lasten vehje.
ps3 movea. on kuulemma paljon tarkempi ja parempi, mitä wii. ikävä kyllä mies oli jo ehtinyt tuon wiin ostamaan =(
Yksi vaihtoehtohan on että sanot tiukasti että teille ei tule PS3 ja pidät kiinni tästä linjasta. Sanot että sinun mielestä teille tulee vain Wii tai sitten ei mitään konsolia.
Toinen vaihtoehto on se että hankitte se PS3:sen ja muutut osa-aikaiseksi pleikkarileskeksi.
T:pleikkarileski joka ajatteli hankkia joululahjaksi PS3 Moven jotta siitä vekottimesta olisi joskus edes iloa muillekkin.
mutta eikös tuo ps3 saa nettiin kiinni ja sieltä pelattua lastenpelejä yms.
ja sitten tuo on hyvä että koneessa on soitin mukana, ei tarvitse olla telkun vieressä niin montaa laitetta.
Täytyy sanoa että Wii on kyllä aika vähällä käytöllä. Totta on että siinä on pelejä mitä voi pelata porukalla mutta harvoin tulee pelattua, silloin kun vietetään aikaa yhdessä niin tehdään mieluummin jotain muuta. Lapset pelaavat pleikkarilla enemmän, kyllä siihen on minusta lasten pelejä paljon saatavilla (ja tarviiko niitä pelejä nyt niin kauheasti ollakaan, muutama hyvä riittää).
Lapsillekin pelejä on todella paljon. Esim. Lego-sarja, erittäin hyviä arvosteluja saanut Little Big Planet, tasohyppelyt jne.
Liikunnallisuutta saa nykyään Pleikkariinkin Move:n ja EyeToy:n avulla. Tämä ei ole enää vain Wii:n valtti.
Koko perheelle löytyy laulua, soittamista ja nyt myös liikuntaa.
Meillä siis molemmat konsolit ja kyllä PS3 vetää huisasti pidemmän korren!
yhteisiä pelejä ja lapsille sopivia liikunta ym. pelejä ja mies saa pelata autopelejään ja futista. Mä aion hankkia itselleni jumppapelin kun rahat riittää.
sulla on vähääkään pihi mies niin näytä sille tämä vertailu pelikonsoleiden virrankulutuksesta, Wii vie paljon vähemmän virtaa kuin mikään muu pelikonsoli:
http://www.mbnet.fi/nettijatkot/2008/11/konsolit/virrankulutus.aspx
Eli varmaan koko perheelle sopivia liikuntapelejäkin löytyy. On kuulemma parempi kuin Wii.
Ja voin suositella Sly-pelejä, jotka sopii lapsillekin. Tosin riippuu lasten iästä osaavatko vielä pelata. Mutta ei ole mikään räiskintäpeli. Näin jonkun mainoksen, että oli kaikki Slyt PS3:lle samassa paketissa.
Ymmärrän asenteesi, mutta jos jonkin konsolit ostatte, mä ostaisin PS3:n. Mutta kannattaako ostaa mitään, jos miehesi ei tunne kohtuutta?
Meillä on siis vain PS2, mutta olen perehtynyt vähän tuohon konsolihommaan, kun harkittiin lapsille uutta konsolia. Ei kuitenkaan osteta, kun lapsille soveltuvat pelit ovat muuttuneet yllättävän vähän PS2:esta.
Anteeksi vastaus vanhaan viestiketjuun, mutta pakkohan tähän oli ottaa kantaa.
Onko normaalia aikuiselta, lapsiperheen vanhemmalta uppoutua vaikka johonkin hyvään klassikkoromaaniin? Tai onko normaalia katsoa 2-3 tuntia kestävää elokuvaa ja vieläpä nauttia siitä? Pelaaminen kun on HIEMAN kehittynyt 70-80 -lukujen lähinnä lapsille ja lapsenmielisille tarkoitetuista Pacmaneista ja Pongeista tarjoten täysin vastaavanlaisia elämyksiä ja tunteita kuin esimerkiksi leffat ja kirjat. Peleissä on tosin yksi suuri plussa verrattuna em. viihteeseen, nimittäin interaktiivisuus. Olet itse osana tarinaa ja voit vaikuttaa juonen tapahtumiin.
Ihmiset voisivat pikkuhiljaa astua nykypäivään ja huomata, ettei pelaaminen ole enää pelkästään lapsille tarkoitettua viihdettä. Siitä voi yhtä hyvin nauttia niin 5-vuotiaat kuin 100-vuotiaat.
Olli, perheenisä.