Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jätänkö ottamatta mitään yhteyttä anoppiin?

Vierailija
16.12.2010 |

Mies on koko yhdessä olomme ajan pitänyt todella vähän yhteyttä äitiinsä ja isäänsä, jotka erosivat sinä vuonna, kun tutustuimme.

Yhteydenpito onkin sitten jäänyt minun harteilleni. Se olen minä, joka ehdotan anopin luona kyläilyä tai hänen käymistään meillä, minä, joka ideoin anopin lahjat, minä, joka sitten seurustelen anopin kanssa, kun tavataan. Mies vaan istuu telkkarin tai tietokoneen äärellä silloinkin, kun ollaan hänen äitinsä luona.

No, nyt tänä syksynä sitten käytiin anoppilassa kylässä. Anoppi alkoi minulle moittia exäänsä - ei nyt mitään kamalasti, mutta hänelle nousi joku kurja muisto mieleen.

Mies oli suuttunut tästä niin, että oli seuraavana päivänä soittanut äidilleen ja huutanut, ettei minulle saa asioita puhua. Ja että muka kerron kaikki jutut eteenpäin - mikä ei ole totta. Ja anoppi sitten soitti minulle ja sanoi, ettei saa sanoa miehelle, että hän on soittanut, mutta että parempi, kun en enää ehdota miehelle kyläilyä hänen luonaan. Että on parempi, ettei mies sitten käy ollenkaan, kun tulee huutoa. Mieskin oli kuulemma puhelimessa sanonut, että ei aio enää tulla käymään.

Kun sanoin, että voinhan minä sitten tulla yksin, anoppi vaan totesi, että no, jos nyt haluat. Tosi lakoonisesti. Ymmärsin, että en ole tervetullut.

No, nyt sitten soitti miehen sisko ja kysyi, mitä me tehdään jouluna. Sanoin, että meillä on porttikielto hänen äitinsä luokse, joten sinne ei sitten varmaan mennä. No, nyt sitten onkin niin, että mies soitti heti huutamisensa jälkeisenä päivänä äidilleen ja pyysi anteeksi. Mutta ei ole sen jälkeen ollut missään yhteydessä.

Ja anoppi oli kuulemma miehen siskolle sanonut, ettei aio meitä ruveta kutsumaan. Että tulemme, jos tulemme, muttei kutsu.

Olen nyt niin täynnä tuota sekoilua, että minun ei ainakaan tee mieli mennä anopin luo jouluna. Anoppi on riitautunut kaikkien muiden sukulaistensa paitsi lapsiensa kanssa. Nyt, kun hän ei ole enää muuhun sukuun yhteydessä eikä voi enää kinata näiden kanssa, niin näköjään yrittää sitten samaa kinaus- ja selän takana paskanpuhumis-taktiikkaa meihin.

Ilmeisesti hän on ihminen, jolla täytyy jatkuvasti olla jonkun kanssa riita päällä.

Oikeasti, tähän asti minusta anoppi on ollut ihan mukava. Mutta en jaksa lähteä näihin hänen ihmissuhdekuvioihinsa pelinappulaksi, olen nähnyt saman tapahtuvan niin monelle muulle miehen sukulaiselle.

Minä en ainakaan ehdota jouluksi anoppilaan menoa. Jos ei kutsuta, niin ei kutsuta. Katson, mitä mies ehdottaa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pohditaan, missä joulua vietetään?

No, se on jokaisen oma asia, mutta asiaan, eli en minä ainakaan sille anopille perään soittelisi.

Jos teillä kerran on porttari, kuten sanoit. Vaikka oma miehes oli heti seuraavana päivänä pyytänyt anteeksi?

Anna olla, jos soittaa vastaat, jos ei, annat vaan olla.

Vierailija
2/5 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastako nyt??? jouluun on vielä toista viikkoa!!!

t: miksi suotta stressata...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastako nyt??? jouluun on vielä toista viikkoa!!! t: miksi suotta stressata...

Vierailija
4/5 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä siis olla hänen kanssaan kolmeen kuukauteen oltu missään tekemisissä. Eikä hän ole soittanut meille kummallekaan.

Anoppi ilmeisesti odottaa, että me soitetaan ja kutsutaan sinne itsemme jouluksi. Tai sitten soittaa jouluaattona/päivänä ja alkaa vikistä, että ettekö tule ollenkaan.

Teen juuri noin, kuin joku ehdotti. En ole tietääksenikään, ellei anoppi itse soita. Minullehan ei ole sanottu, että olisimme tervetulleita. Paitsi, mitä nyt miehen siskolta kuulin, että meitä ei kutsuta, mutta oletetaan, että mennään silti.

Kuten sanottu, parempi, kun en tee mitään. Minulle on kerran soitettu ja porttikielto annettu - ainakin miehen osalta. Olkoon sitten niin.

Vierailija
5/5 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just noin, et rupea kiemurtelemaan anopin edessä.