Nimiongelma - tämän takia en voi mennä naimisiin! Vai mikä olis ratkaisu??
Eli olen tyttönimeltäni Paksujalka. Menin naimisiin Niemisen kanssa. Ihanaa, sain vihdoinkin itselleni "normaalin" nimen, mitä ei tarvitse joka paikassa selittää! Saimme kaksi lasta, jotka ovat siis myös Niemisiä. Erosimme. Pidin nimeni.
Tutustuin uuteen mieheen, Möttöseen, jonka kanssa ollaan asuttu jo vuosia yhdessä ja meillä on kaksi yhteistä lastakin. Möttösiä molemmat.
Mitä tapahtuu, jos menemme naimisiin?
1. Otan tyttönimeni takaisin - ei, en halua olla taas Paksujalka
2. Pidän nykyisen nimeni, Nieminen - olis aika loukkaavaa uutta miestäni kohtaan.
3. Otan uuden nimen, Möttönen - ei, en halua olla Möttönen, eikä myöskään vanhemmat lapseni halua, että vaihdan nimeä.
HUOH :( Olemme siis avopari...
Kommentit (69)
onko pohdiskelu tuottanut tulosta?
Kyllä voit lapsille antaa sen nimen "Nieminen" Se on nyt sinun sukunimesi, ex ei siitä määrää. Tietenkin tulevatkin lapset voi nimetä sinun omalla nykyisellä nimelläsi.
olisivat ex:n nimisiä? Eivätkä oikean isän?
Paksujalkahan on LOISTAVA nimi ja olen oikeasti tätä mieltä.
kun ei omalle kohdalle satu :)
Okei, voihan se olla työläs jos ei aina jaksa sen herättämää reaktiota, mutta muuten hieno nimi, historian havinaa.
Älkää menkö naimisiin :)
ei näköjään voi aina tietää, mikä syy on sen takana, että asutaan avoliitossa :)
Ymmärrän! Itselläni vähän samanlainen ongelma. En todellakaan halua mieheni nimeä. Mutta hän taas haluaa, että koko perhe olisi saman niminen.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän! Itselläni vähän samanlainen ongelma. En todellakaan halua mieheni nimeä. Mutta hän taas haluaa, että koko perhe olisi saman niminen.
Tohon on maailman helpoin ratkasu. Mies ottaa sinun nimesi 🙂
ja olen oikeasti tätä mieltä.