Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset olisivat häät, joissa sinä vieraana viihtyisit?

Vierailija
16.12.2010 |

Ensi kesään vinkkejä kaikille tuleville morsiamille!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvää ruokaa ja juomaa. Mielellään paljon kavereita, ei niinkään sukulaisia.

Vierailija
2/15 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mitään missä vieraita kiusataan typerillä leikeillä... Herkulliset tarjottavat, ystävällinen morsiuspari joka huomio kaikkia vieraitaan, kiittää lahjoistaan tekee paljon.

Onnea kesän morsiammille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mitään kotiviiniä juomana. Kunnon eväät ja jotain rentoa ohjelmaa, ei pönötystä.

Vierailija
4/15 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei leikkejä, ei lapsia, hyvää ruokaa, rentoa tunnelmaa, sivistynyttä alkoholinkäyttöä ( =vieraat mielensä mukaan iloisessa hiprakassa tai vain ruokajuomia nauttineena), plaseeraus tehty huolella.

Vierailija
5/15 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun luulin että ne on hääparin. Jos ei vieras halua juhlia hääparin häitä heidän haluamalla tavalla, voi varmaan jättää juhlat väliin tai poistua juhlasta.

Minä ainakin häävieraana olen tykännyt kaikista häistä missä olen käynyt. Erilaisia ovat kaikki olleet. Mutta se on hääparin päivä, olen siellä juhlimassa heidän onneaan. :) Ja se on pääasia sinä päivänä.

Vierailija
6/15 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pariin otteeseen osallistunut häihin, joissa vihkiminen on alkanut jo klo 13. Siitä sitten väkisin venyttettyä ja vanutettua ohjelmaa pitkin iltaa ja iltapäivää. Tanssi alkaa vasta klo 21 eli siinä on aikamoisen monta tuntia jo pohjalla "juhlimista".

Ei mitään väkisin tehtyä ohjelmaa, leikkejä, morsiamen ryöstöjä. Kaikki nämä on nähty niiiin moneen kertaan.

Hyvä ruoka, juoma ja hyvin mietitty istumajärjestys on jo paljon.

Parhaat häät missä olen ollut olivat ns. lapsettomat. Vihkiminen oli klo 17, siitä siirtyminen juhlapaikkaan, jossa tarjolla oli hyvää ruokaa, juomaa, häätanssi ja lopuksi tosi hyvä bändi. Simppelit mutta todella viihtyisät pippalot.

Vierailija
7/15 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei leikkejä, ei pajoa puheita, korkeintaan 1-2 ja LYHYTTÄ sellaista. Ei mitään muka-hauskaa!

Ei liikaa vieraita, ei siis puolituntemattomia vanhempien serkkuja tmv., jotka pitää kutsua vanhempien pyynnöstä tai sitten ettei kukaan loukkaantuisi. Ei moukkamaisia lahjatoiveita. Ei välttämättä lapsia, varsinkaan, jos niitä tulisi yli 10.

Ruokaa ei pitäisi joutua odottamaan liian kauan, ja ruuan pitää olla tarjottaessa lämmintä. Liikaa hienostelua ei tartte ruuan suhteen harrastaa, kunhan se on hyvää:D Rento tunnelma, hyvää musiikkia ja kunnolla juomista (eri vaihtohetoja).

Vierailija
8/15 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

häiden järjestelijänä, mutta kerron nyt kuitenkin. Ainakin meidän häissämme valtaosa vieraista oli loppuun asti ja kiittelivät kovasti hyvin järjestetyistä juhlista. Tästä on jo 8 vuotta, mutta yritän listata muutaman perusasian, mitä muistan. Se on tärkeää, että kaikki on hyvin suunniteltua, ei turhia odottteluaikoja missään vaiheessa, ohjelmanumerot lyhyehköjä ja ytimekkäitä, ei mitään puolen tunnin puheita, eikä ketään väkisin leikitettäväksi, vapaaehtoisuus on avainsana. Tarjoilujen ajoitus niin, että ei nälkä ehdi tulla mahdottomaksi, pöydät ja tuolit sopivan väljästi, että pääsee kulkemaan. Esim. bestman voi pitää alussa pienen tiedotustilaisuuden, jossa kertoo pääpiirteittäin mitä on ohjelmassa, vaikka olisikin ohjelmatiedotteet pöydillä. Hän kertoo myös, kenen puoleen voi kääntyä, jos tulee jotain ongelmaa tms. illan aikana. Ja reilusti kerrotaan milloin häät loppuvat. Meillä luki ohjelmassa, että klo 01.00 viimeinen valssi, olimme itsekin siihen asti.

Vierailija
9/15 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kenen tahansa läheisen häät on kivat. Jos on vieraina paljon tuttuja ja siten mukava tunnelma. Hyvä ruoka ja juoma, tanssia ja miksipä ei leikkejäkin. Jos on kamalan isot häät ja esim. ruokaa joutuu kovasti jonottamaan, se voi latistaa vähän tunnelmaa. Lapset kuuluvat häätohinaan ilman muuta. Tosin olen ollut huippukivoissa lapsettomissakin häissä. Mukavat ja tutut pöytäkaverit, niin että juttu luistaa. Hyvä musiikki on myös aika oleellista. Voi että kun pääsiskin häihin ensi kesänä!!

Vierailija
10/15 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät puheet! Muutamissa häissä on ollut ihan mielettömän ihania puheita ja niitä on tosi kiva kuunnella! Varsinkin jo hääpari on itselle läheinen. Näihin tosin et itse pysty vaikuttamaan...

Vierailija
11/15 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tietäisi, että olen menossa häihin :D

Moni on järjestänyt ystävilleen kuten mekin jotkut pippalot jollain muulla nimikkeellä ja sitten paljastuukin vasta paikan päällä, että ne ovat häät joihin hääpari tulee suoraan kirkosta tai maistraatista :D

Meille ystävät luulivat järjestävänsä yllärituparit, mutta ylläri olikin suuri kun tulivatkin itse yllätetyiksi ja pääsivät "häihin" tupareiden sijasta :D

Vierailija
12/15 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon musiikkia, myös taustamusiikkia esim. ruokailun ajaksi. Mielellään joku tunnelmaa keventävä ja viihdyttävä esitys, esim. ammattikoomikko, stand up-esitys, mininäytelmä tms. Juomatarjoilu alkaisi jo alkuvaiheessa (=tunnelma kevenee heti). Hyvää ruokaa.

EI: mauttomia ja jokaisessä hääjuhlassa nähtyjä leikkejä, morsiamen ryöstöjä, vieraiden pakollisia nolaamisia leikkeihin pakottamisilla, uskonnollisia runoesityksiä...

Vierailija
13/15 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaata seurustelua, ei leikkejä, pari puhetta, tanssia, hyvä bändi.

Vierailija
14/15 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kutsumassa vieraita joiden kestitsemisen eteen näen paljon vaivaa ja maksan pitkän pennin niin totta kai haluaisin että vieraatkin viihtyy, eikä vaan pelkästään sen takia että se on minun ja miehen mieleinen juhla ja meitä pitää myötäillä kun on kerran meidän häät tänään. Jos vaan minun ja miehen mielipiteet merkitsee niin sittenhän meidän kannattaisi juhlia vaan keskenään.

Minä kun luulin että ne on hääparin. Jos ei vieras halua juhlia hääparin häitä heidän haluamalla tavalla, voi varmaan jättää juhlat väliin tai poistua juhlasta. Minä ainakin häävieraana olen tykännyt kaikista häistä missä olen käynyt. Erilaisia ovat kaikki olleet. Mutta se on hääparin päivä, olen siellä juhlimassa heidän onneaan. :) Ja se on pääasia sinä päivänä.

Vierailija
15/15 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei juurikaan ohjelmaa, ehkä 1-2 pakollisten lisäksi. Kivoja ohjelmia on olleet sellaiset joisas vieraat voi osallistua ilman että ketään nolataan. Itse olen tykännyt kun yksissä häissä oli tikanheittokisa joukkueittain (vapaaehtoiset osallistujat) morsiamen suku-sulhasen suku-morsiusparin kaverit, toinen hauska oli se, kun jokaiseen pöytään oli pistetty kuva jossa morsiuspari esiintyi ja pöytäkunnittain sitten vuorotellen kerrottiin arvaukset siitä mitä kuvassa tapahtuu. Ei sellaista ohjelma ajoka velvoittaa vieraita häiden jälkeen!

Mahdollisille lapsivieraille joku viihdytysnurkkaus (esim. piirustusvälineitä, muutama kirja ja leluja, tai DVD jos töllö paikassa valmiiksi) tai pientä ohjelmaa jonka voivat tehdä melko itsenäisesti (esim. aarteenetsintää). Itse en loukkaannu myöskään lapsettomista häistä :)

Ei pitkiä odotuksia.

Selkeät ohjeet kirkosta juhlapaikalle tai kuljetus.