~~Truplat keskiviikkoon~~
Huomenta kaikille!!
Yövirkkuna aattelin sitten alottaa pinon uuteen aamuun herääville!! :) Rauhallisesti on yö mennyt ja ajatukset harhailee kyllä kaikessa muussa kun työasioissa!!
Ja kivaa yksi yö niin sitten päästään reissuun!! Vaikka ihan kahden kesken ei mennäkkään niin varmasti ihan luksusta olla vähän poissa perusarkikuvioista!!
Nekun uutta testiä jännitetään :) peukut pystyssä!!! Toivottavasti tänään jo tulos selkenee!!!
Mii: kyllähän miehen on varmaan pikkasen erilaista käsittää raskaus, ei varmaan ihan niin täysillä iske tajuntaan se isyys ennen ultria tai sitten vasta syntymän jälkeen taitaa mennä perille!! Peukutetaan sullekin paikkaa kesäjunaan!!! Tilaa vielä on!!! ;)
Neiti on kovasti ollut ajatuksissa: toivottavasti siellä vauvan itkut helpottaa ja saatte levättyäkin välillä!! jaksuja kovasti!!
Keksitkö Marieela hyviä vauva-aiheita sinne keramiikkatunnille?
olo melkeen oireeton edelleen: rinnat tuntuu vähän täyteläisimmiltä muttei kauheena arista, muutoin olo ihan " normaali" mahaa nippailee välillä menkkamaisesti (?) mutta taitaa kuulua asiaan!! Ja nälkä iskee sitten välillä tosissaan: silloin on parasta olla ruokaa ja nopeesti: tulee nimittäin nopeesti tosi heikko olo ihan yks kaks!!
Omaa napaa täällä siis yön tunteina tuuletellaan!! :) oon jo kaukana untenmailla kun te muut heräätte!! Ja sitten Miruliin kanssa jumppaan illalla!! (on muuten takareidet kipeet kun kävin siellä venyttelyhässäkässä su! pienestä sitä tietää tehneensä!!)
M rv 5+3 (tjsp)
Kommentit (55)
Soffu: [color=deeppink]ONNEA[/color] [color=blue]MIELETTÖMÄSTI[/color]!!! Aika uskomaton toi sun äitis ennustaja juttu*kylämät väreet hiipii selässä*
nekku: Oon tosi pahoillani:´( Miehet ei valitettavasti useinkaan osaa oikein asennoitua samalla tavalla näihin raskausjuttuihin ja -toiveisiin kuin me naiset. (((halii))))
Poitsun neuvola meni todella hyvin:)) Itkun kanssa lähdettiin aj minä jo olin varma, että joudutaan menemään uudestaan. Mutta poikapa yllätti ja teki tehtävät hienosti. Kyllä sitten kehuinkin häntä:) Mäkin muistan oman 6v neuvolan niinkuin TIITIKKÄ enkä mitenkään positiivisena juuri niiden rokotusten takia. Kyllähän poika tietty niitä itki, mutta aika nopeasti reipastui taas. *hyvällä mielellä*
Muksu pyörii pedissä odottellen unta. Ulkona olikin yllättävän kiva ilma, vaiks olikin kylmä. Aurinkoista ja kirpeetä. Pipo piti jo vetää päähän. Piristi kyllä kummasti mieltä, vaikka muuten olo on edelleen ihan nuutunut. Jotain menkkoja edeltävää varmaankin.
Soffu: Uskomatonta toi ennustajajuttu! Mut sehän vaan todistaa että sä tosiaankin olet raskaana :) Nousee kyllä ihan karvat pystyynkun miettii tota juttua. Siis kuin joku oikeesti voi tietää tommosen asian...
nekku: Ne miehet, ne miehet. Eipähän se tosiaan niiden elämää suuremmin hetkauta jos plussa muuttukin negaksi tai kun menkat alkaa. Ne kun vaan tavallaan seuraa tätä " projektia" sivusta, niin niille ei ainakaan näin alkuunsa kehity sellaista tunnesidettä tähän asiaan, niin kuin meillä naisilla. Mutta toisaalta ne ei myöskään ihan siinä määrin pääse nauttimaan niistä raskauden iloista -potkujen ja liikehdinnän tunteesta ja siitä jännästä olosta kun tietää että oman vatsan sisällä kehittyy uusi elämä. Näin se vaan on ja tulee aina olemaan. Mutta pusket vaan sinne kainaloon ja sanot et nyt suu suppuun ja lohdutat mua kun on paha mieli!
Talvikki: Tuuhan kertomaan neuvolakuulumisia!
Nyt kahvia nassun ja taidanpa sitten itsekkin köllähtää tohon sohvalle.
Joko kerroit miehelle? Mullakin alkoi oireet vasta rv5+..
[b]Nekku:[/b] *halaa* Tiedän tunteen, kun mieheen menee tällä saralla hermot!! Meillä vasta ultran jälkeen se tajusi iloita, sitä ennen oli semmoista " tämä raskaus on ihan normaalia" - elämää eikä siitä juurikaan puhunut. Sama testien kanssa. En mä sille kaikista tekemistäni ole edes sanonut, näytän mielelläni vasta sit + sille ja muuten pähkäilen itsekseni ja kavereiden kanssa.
[b]Tiitikkä:[/b] mä ihan liikutuin sun unesta! Mä olen kans joskus nähnyt truplista unta, mutta paras oli se kun näin viime yönä BB:n Kathysta... *etsii elämää* :)
Mites [b]Jellonan[/b] neuvola?
Unohdin onnitella KATZUA pienestä [color=blue]pojasta[/color] :))
Ja senkin unohdin mainita, että minä kuulun myös lastenvaatefriikkeihin ja ostan kaapit täyteen vaatteita vaikka ei nyt niiiin suurta tarvetta olisikaan. Tosin ostan pääsosin kirppareilta, koska rahat loppuis kesken jos kaupasta ostaisin;-) Tälläkin vaavilla on kyllä jo vaatetta vaikka muille jakaa-hih!
Talvikki ja Allu
Oltiin ulkoilemassa pojan kanssa ja muutama äiti tuttu lapsineen oli kans...
SOFFU, ihan mieletöntä tuo ennustaja juttu. Mun äiti kans soitti silloin ku olin just poikaa alkan odottaa, et taitaa tulla toinen lapsenlapsi. Olin ihna ihmeissäni kuis se nyt jo voi aavistaa. Eikä ollu edes ennustjal ollu. Meiän äiti on aavistanu aina mun muitakin juttuja, siksi siltä on tosi vaikee pimittää mitään.. Tänäänkin on jo soittanut muutaman kerran, eikä mitään asiaa. Kuhan juttelee ja selkeesti kalastelee uutisia multa. Se aavistaa et on jo jotain mutta ilmeiset ei ihan viel tiiä mitä tai sitte tällä kertaa oottelee et mä ehtisin kertoa itse ;D Mut nyt enää mitää oottele plussien vahvistumisia vaan tuut kesiksiin mukaan täydellä tohinalla =D
NEKKU, voi surku surunen sentään :(( Mutta voisko ne kuitenkin olla vain normaalit menkat. Kun itsekkin sanoit ettei ne ihan plussilta näyttäneet vaan enemmin viallisilta testeiltä? Jospa se lohduttas ettet menetä ns. " vauvaa" vaan se oli se typerä täti tällä kertaa " vaan" .
Tarkoitus nyt oli siis ajatella edes jotain positiivista, ei aliarvioida surua/murhetta :) Ja nyt kun tuplailu lupa tullut niin ei muuta kun uutta putkeen, niinku sanotaan ;))
AXE, kutina täälläkin että plussaat tästä kierrosta ;)
JA MIRULII plussaa VARMASTI. Mä en halua teitä jättää kyydistä pois millään. Puren, kynsin ja rutistan niin tiukkaan laivan köysistä ettei satamasta irtoa ennen ku kaikki matkustajat on pestattu laivalle =))))))
NANSKU, hyvä että asiat alkaa selkiintymään siellä viimein. nyt vain mielenrauhaa ja hyvää stressin torjuntaa. Shoppailu auttaa aina ;D
Kiitos onnitteluista. Tuntuu hyvälle olla myös raskaana :)
Tänään ulkoilles meinas mennä taju, ihan oikeesti. Nyt huomaa et raskaus alkaa heittelee myös näit mun paineita, eli muistettava taas (joka raskaudes ollu näin) alkaa pitää jotain limu-mehu putelia mukana kun alkaa heikottaa. Nopeesti vain nuo äiti-tutut ehkä arvaa, ku mä en normaalisti juomapulloja mukanani kantele :/
Mutta nyt poikaa unille ja sitte takas tänne =D
Kerrotko mulle " ammattilaisena!, että mitä tarkoittaa kun raskausviikot laitetaan esim. h37 ? Oon huomannut sunkin käyttävän tota " h" kirjainta ja nyt se oli mulla sairaalan epikriisissä. Ite kun käyttää vaan sitä rvk lyhennettä. Onko toi h siis, että 37 vkolla vai kun 37 vkoa täynnä vai mitä???
Kiinnostaa vaan kun epikriisissä lukee, että synnytystapa-arvio tehdään h37 ja aika on mulla sinne kun viikkoja on kasassa 37+1 eli olen sitten jo 38 vkolla. Pitäiskö sen siis olla 37 vai 38 vkolla?
Vähän sekavaa sepostusta-toivottavasti pääsit vähän jyvälle mitä tarkoitin:)
Talvikki
Voi Harmi Nekku. Kylläpä nyt taas tapahtuu. Ei noita miehiä voi aina ymmärtää!
Soffu: uskomatonta!
talvikki: h on muistaakseni kreikan kielestä periytyvä sana, en muista, viikkoa tarkoittaa. Eli h 37 tarkoittaa että sulla on 37 viikkoa täynnä, näin musta se menee.
Olen kyllä SOFFU sun plussasta niin iloinen - te niin pitkään olette yrittäneet, että se todella sulle kuuluu!!!!!! Hieno juttu!!
Ihana toi sun lause: " Puren, kynsin ja rutistan niin tiukkaan laivan köysistä ettei satamasta irtoa ennen ku kaikki matkustajat on pestattu laivalle =))))))" Hehe, sait mut nauramaan. Mutta oikeesti kyllähän mä sitä plussaa toivon, enemmän kuin koskaan. Vaikka oonkin yrittänyt tässä kierrossa olla mahdollisimman iisisti ja ehkä vähän ältellytkin koko kuumeiluasiaa. Mutta nyt kun olen lukenut näitä teidän juttuja plussailuista, niin kyllähän tässä itsekkin jo taas innostuu. Hyvä etten tänään, kun luin Soffun plussasta, samalta istumalta lähtenyt haalimaan jostain itselleni testiä. Mutta sain onneksi rauhoiteltua mieleni. Tyhmäähän se olis testata ja pettyä jo ennakkoon. Saan ainakin siihen asti kuvitella olevani raskaana, kunnes menkat alkaa.
Oireitakin taas löytyy, vaikka olen yrittänyt olla niitä tutakilematta. Mutta toi finnijuttu on yks mikä sai mut vähän innostumaan. Siis mulle on kans tullut finnejä just niille seuduille minne yleensäkkin ennen menkkoja. Mutta nyt ne on jääneet sillai pinnallisiksi, niinku sullakin. Yhtään sellasta isaa syvää kipeetä finnii ei oo ilmestynyt. Tähän mennessä niitä on yleensäollut jo useampia. Ja sitta vatsassa on sellasta jännää tunnetta. Jotain poltteen tapasta, etäisesti muistuttaa menkkakipuja, mut ei sitte kuitenkaan. Ja painon tunnetta alavatsalla myös on ollut havaittavissa. Jonka johdosta pissillä saa käydä usein. Olen kyllä juonutkin paljon, kun tuntuu kovasti janottavan. Mut mikä lupaavinta, tuhrua ei vielä ole ilmaantunut. Aiemmissa kierroissa sitä on alkanut tulla joitain päiviä ennen menkkoja. Niin ja valkkaria tulee ihan kiitettävästi.
Mutta katotaanhan vaan, sieltä se täti kuitenkin saapuu.Laskeskelin, et lauantaina pitäs alkaa viimestään. Tosin toi viime kierto oli niin outo, kun sitä tuhrua alko tuleen 4 päivää ennen varsinaista vuotoa. Ja sittenkin kierto jäi lyhyeksi vaan 27 päivää. Normaalisti ollut siis 29. Eli mä oon laskenut tän kierron alkaneeksi vasta siitä päivästä kun varsinainen vuoto alko. Sen mukaan nyt menis kp 27. Tuhrun alusta laskien oliski sitte jo menossa kp 30. Että ota tästä sitte selvää!
Sori tää omanapaisuus!
Juu, h tarkoittaa samaa kuin rv. Ammattilaiset käyttää sitä yleensä aina kaikissa asiapapereissa ym. Jos lähetteessä on ollut h37, niin voi olla, että olisit voinut päästä jo h36+. Saattaa olla vaan kiinni siitä miten siellä on ollut aikoja.
Käyn matkalla hakee uuden testin.
En oo voinu miehelle kertoo ku se on siellä kertauksissa koko viikon.
Mutta huomenna laitan viestin menee. Tylsää kertoo viestillä, mutta katotaan älyykö jos kirjotan et: 1+1=3!!!!!
Taidan mennä päivittelee kesäkertut ennen lähtöö...
Soffu
mun piti yrittää laitta rv:t eli
Soffu, rv 4+0 (meneeks se noin? Eiks se oo sama 4+0 tai 3+7??)
Marieela - Niinhän mä tässä yritän hokee itelleni et tuskin etes oli mitään vaavin alkua siellä. Olin vaan niin varma - tavallaan. Kun testeissä kuitenkin ihan selvää punasta ja ne oireet! Ja toisaalta tuntuu pahalta reagoida tähän näin voimakkaasti, kun vastahan tässä oli eka luomu kierto takana.. Muut yrittelee pitkään ilman mitään tulosta jne.
Pilvilinnat oli vaan jo niin korkeelle rakennettu.. :´(
Itken vaan tunnista toiseen - en saa tätä surkuttelua loppumaan.
Tulis jo se mies - pakko hypätä sen kainaloon.. Kyl se tossa soittelikin et mikä olo - ehkä oli käyny täällä lukee...
Soffu - En mä sitten tarkottanu ettenkö olis onnellinen sun plussasta! Tottakai oon! Siitä on vaan vaikee iloita just nyt..
Ruokaakin varmaan pitäs jaksaa vääntää, ehkä ootan et mies tulee ja tekee sen.
Ihan aluksi SOFFULLE jätti-mega-super-extra-onnittelut plussasta!!!!!!!!!!!!!! Kerrassaan ihana uutinen. Toi teidän äipän ennustajajutska oli kyllä melkoinen, hui! Mutta kuten joku totesikin, niin sehän tarkoittaa vaan sitä, että sä tosiaan olet raskaana :)
Ja NEKULLE suuren suuri halaus. On se niin väärin. Mä olisin suonut sulle sen plussan niin mielelläni. Ei oikein osaa edes sanoa mitään lohduttavaa... olet kuitenkin ajatuksissani!
Hienoa kuulla TALVIKKI, että pojan neuvola sujui mallikkaasti!
Ja NANSKULLAKIN vaikutti olevan hyvä päivä tänään. Mukavaa, että olo alkaa helpottaa kaikin puolin!
Oma napa: neuvolassa kaikki ok. Hb 122 ja painoa kertynyt ekasta neuvolasta tähän päivään 2kg. Paineet myös ok ja virtsa puhdas. Vauvan syke oli 130. Seuraavan neuvola-ajan sain 16.11. ja silloin kuulemma täytetään ne Kelan laput. Ä-pakkauksen pitäisi neuvolan tätin mukaan ehtiä meille jouluksi *toivoo kovasti että ehtii* Olisi ihana päästä tutkailemaan pakkausta joulunpyhinä!
Illalla olisi edessä ruuanlaittoa, siivousta ja lenkkeilyä. Eilen tuli Vauva-lehtikin, enkä sitä kunnolla ehtinyt lukemaan. Täytyy perehtyä siihenkin paremmin tänään. Saa nähdä ehdinkö koneelle vai valtaako mies paikan lataus- ja asennushommillaan...
Jellona, hyvä et neuvolassakin kaik ok. Tosi vähän on kiloja kertynyt. Mulla oli varmaan tuossa vaihees jo 10 kg kasassa ;DD
Laittakaa jooko kaikki raskautuneet niitävkkoja aina lopuksi. Mä en ainakaan muista muuten teidän vkkoja millään. Toivottavasti muistan omani ;)
Sitte kysyisinki että onkos teillä ollut alkuraskaudessas tihentynyttä pissaamisen tarvetta?? Mulla tuntuu olevan... Varmaan syy ja seuras siitäkin et jatkuva janon tunne pakottaa juomaan ja sitte pitää ravata vessaskin jatkuval syötöl. Eli siis onko teil ollu jatkuvaa janon tunnetta alkuraskaudessa? ;)
Muistelisin et mul on ollu aiemminkin näin kyl..
Varasin alkuraskauden ultrankin. Se on 10.11 jos kaikki siihen asti mennyt ok. Samalle gynelle mis olin viime torstaina :)
Mutta meen taas haahuilee. On taas se hetki etten kykene keskittymään mihinkään vaan ajattelen vain vauvaa ;D
Mukavaa JELLONA, että neuvolassa kaikki hienosti!
Voi NEKKU: en osaa muuta sanoa, että uuteen kiertoon vaan täysillä!!! Jännä kuitenkin tuo plussa, kun eilen ilmestyi, mutta tänään alkoi menkat. Eikö sulla ole samantyyppistä ollut aikaisemminkin. Toisaalta, opiksi voidaan tästä ottaa kaikki, että jos malttaisi odottaa viikonkin menkkojen myöhästymistä niin monet surut vältettäisiin. Tosi ikävää, että olet niin maassa:(
Marieela: menetkö sille samalle lääkärille alkuraskauden ultraan, jonka luona olit aikaisemminkin? Ihanaa, kun teille tulee se kolmonen - toisten plussauksista tulee iloinen mieli:)
Meillä täällä vauva potkii. Pian saan alkaa keskittyä häneen jo 100%, sitä onkin kovasti odotettu:) Viralliseen äitiysloman alkuun kaksi viikkoa...
Marieela: Mua ainakin juoksutti pojua odottaessa vessassa just sillon alkuraskaudessa. Liittyy ilmisesti siihen, että aineenvaihdunta kiihtyy. Näin ainakin muistan jostain lukeneeni. Sitte loppuraskaudessa taasen kun kohtu painoi jo niin paljon.
Täälläkin on tosiaan juostu tänään pissalla ihan alvariinsa. Heh, ettei vaan oliskin raskausoire. No mun tuurlla oon kuiteski saanut vaan jonkun pissiitin näiden kylmenneiden säiden johdosta.
Jellona: Sullahan oli asiat varsin mallillaan siellä neuvolassa. Painoakin tullut noin vähän. Sä saatkin sitte sen äippäpakkauksen vähän niiku joululahjaksi.
Mä sitte mitän nukkunut pojan päikkyjen aikana. Jotenki on sellanen kuplivan innostunut olo. Suomeksi sanottuna jännittää. Onneksi kohta pääsen jumppaan haihduttamaan näitä turhia haaveita päästä.
Niinhän mulla oli se heinäkuinen kierto melkein samallainen..!
Pari haamua tein ja kp 36 tai 37 (en muista) alko vuoto :O
Aika jännä juttu sinänsä..
Olo jo vähän helpottunu, ku miehus tossa pörrää ;D
Do diin.. Palaamisiin :)
kiva kuulla kommentteja tosta painosta. Mulla kun ei ole hajuakaan mikä on ns. normaalia painonnousua :D Neuvolantätikään ei ole kommentoinut painonnousua mitenkään.
Mun painoindeksi ennen raskautta oli 23, eli ihan normaalipainoinen olen ollut, mutta silti paino ei ole noussut tuon kummemmin. Eikös se niin ole, että ennen raskautta hoikkien painon tulisi nousta suhteessa enemmän kuin jo valmiiksi tukevampien äitien??? Ei kai tuo mun painonnousu sitten liian vähänkään ole, kun ei siitä ole mulle huomautettu.. Syön kuitenkin mielestäni ainakin yhtä paljon kuin ennen raskautta *pohtii painoasioita* No, eiköhän tuo paino ehdi vielä rv 40 mennessä nousta ihan kiitettävästi :D
täällähän ollu vilinää!!!
Soffulle ihan kamalasti onnea!!!!! teille tulee vauva :) ihanaa!!!!! *jes onnellisena täällä kun pääsin siitä listaemo paikasta eroon, kun en yhtään ymmärrä koko hommasta* ;)
Nekulle halaus, toivotaan että mies tulee sun lohduksi: oon niin pahoillani sun puolesta! Kyllä se plussa teille tulee ihan pian, " ekaan" oikeeseen yritykseen nyt vaan täysillä :)
Talvikki: hyvä että neuvolassa kaikki kunnossa!!!
Nyt meen vähän miehen kainoloon pötkölleen ennen jumppaa!! joten muut commentit sitten myöhemmin!!
No mitä äippä tuumas?! :) Hurjaa...
Vittu meni hermot tohon mieheen. Ei saatana voinu yhtään ymmärtää et mulla vois kenties ehkä olla mieli maassa :( Alko vaan selittää omista jutuistaan ku kerroin.... Mä kun aattelin et jes - mies sentään tulee niin pääsen sen sykkyyn nyyhkyttää. Enää ei tee ees mieli.
Täytyy harkita ulkoruokintaa....