Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**LOKALAISTEN KESKIVIIKKO 19.10**

19.10.2005 |

Päätin nyt sit taas aloittaa pinin, kun täällä taas hereillä olen... Menee näköjään unirytmit nyt miten sattuu...

Oloani koko ajan tarkkailen... Kohta voisin kyllä mennä jo nukkumaan.

Eipä tässä kummempia, tuun lukeen pinoa myöhemmin ja lisämään juttua, jos tulee jotain lisättävää ;)

Kaisa 39+3

Öitä ja Hyvää Huomenta!

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

taustalta innostun pinoutumaan minäkin näin viime metreillä. Kiitos virtuaaliseurasta, näitä kohtalotovereiden pinoja on ollut kiva lukea! Ja onnittelut teille, joilla vauvat jo on.

Itellä laskettu aika oli eilen, normaalioloissa hyppisin jo seinille että miksi ei tule (odotan ekaa), mutta hirveä flundis pitää mut sängyssä ja mielialan kireenä. Erityissympat Urkille, sanoit synnyttäneesi aiemmatkin muksut kipeinä, mites selvisit? Just nyt ajatus synnytyksestä ei huvita yhtään, kun räkä lentää ja mulla vielä erityisbonuksena tulee helposti verta nenästä teurassikatyyliin. ja joka kerta kun aivastan, housuun lirahtaa lusikallinen. Ai että on olo hehkee.

ilmoittaudun jo valmiiksi myös marraskuun ryhmään,

t. amelia _niistää ja raahustaa vessaan_

Vierailija
42/52 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista kun synnytin, niin olin keuhkoputken tulehduksessa. Sain heti antibiootit kun menin sairaalaan ja sit synnytyksen aikana astmalääkkeitä. Ei ollu kivaa. Kunto oli VÄHÄN huono, mut on " onneksi" synnytys kesti yli 17 h, joten antibiootti kerkes alkaa vaikuttaa.

Kuopuksen kohdalla oli vaan paha nuha, joten siitä selvisin aika helpolla.

Mullakin vielä tuo flunssa painaa, joten en nyt ihan tänään haluis synnyttää...

Äsken kyl vessassa istuessa kun samalla yskin, niin tuntui että jotain tapahtui alapäässä, mut en osaa selittää sitä tunnetta.

Toivottavasti supparit alkaa vasta aamuyöstä, jos on alkaakseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta taitaa täällä vielä kohtalotovereita parveilla.. Kait sitä päivän mittaan on hyvä tehdä jotain muutakin kuin tässä koneella istuksia... ;) Tänään on ollut vähemmän supisteluita, mut ne harvat mitkä on ollu, on ollu hitusen kipeämpiä.. Huomenna klo 12 neuvola, jonne ilmeisestikin nyt tarvii raahautua, kun ei näytä vauva osoittavan merkkejä ulos putkahtamisesta.. mies alotti jo isyyslomansa tänään, kun on ollu itsellä vähän hankalaa kahden pienen neidin kanssa täällä kotona tällä mahalla.. Mulla siis 2,5 vuotias sekä 1v4kk ikäiset neitokaiset, mut eipä oo heidän kans puuhailu ja nostelu saanu mitää merkittävämpää tapahtumaan, harmi vaan.. Tänään olis sitten saunapäivä ja sitä parasta ässää pitänee kans testailla.. ;)

Suppailuita vain kaikille ja toivotaan et ens yönä poksahtaa yhtenä aaltona vedet ympäri suomenmaan... :D

dem@ 38+5

Vierailija
44/52 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää on ehkä hieman huvittavaa, mutta enemmän kuin lähestyvä synnytys mua hirvittää mun NENÄN tilanne. Multa on poltettu verisuonet nenästä kiinni vuosien mittaan lukuisia kertoja, kun verenvuoto ei tyrehdy muuten. Oon saanut useesti suhata taksilla terveysasemalle nenä froteepyyhkeeseen käärittynä.

Veri lähtee tursuamaan just tyypillisesti tällaisen flunssan jälkioireena kun mulla on nyt, ja ne suonet aukee erityisen helposti ponnistellessa, esim vessassa, tai sit aivastaessa. Oon jo nähnyt itteni kauhufilmissä, jossa makaan sairaalan lavetilla veri roiskuen sekä ylä- että alapäästä hoitohenkilökunnan riehuessa ympärillä polttopillin ja imukuppien kanssa ;) ;)

(suokaa anteeksi nää mielikuvat, mutta ensikertalaisena ei oikein tiedä, mitä edessä on ;). No, todennäköisesti katoin aikoinaan liikaa lempisarjaani Teho-osastoa, ja tästä flunssastakin vielä ehtii toeta ennen kuin mitään tapahtuu. Mahassa ei nimittäin tapahdu mitään. Vauvankin liikkeet tuntuu vain vaimenevan, lieneekö normaalia?

Supistusrikasta loppuiltaa kaikille,

t. Amelia rv40+1

Vierailija
45/52 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

..pakko vielä tunkeutua teidän pinoon vaikka vauva nukkuukin tuolla sängyssään.

onnea taas kaikille vauvansa saaneille! <3

Painoarviosta: sain ekan arvion 36 viikolla 3500g ja viimeisellä kerralla neuvolassa arvioitiin 3700 (40) ja yliaikaistarkistuksessa 3700-3800 (41+3) ja vauva olikin 3844g eli aika lähelle painoarviot menivät vaikka vain käsin kokeilivat sekä lääkäri että th vauvaa.

suppareita kaikille!

j+beibi 6vrk

Vierailija
46/52 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on jo paljon helpottuneempi ja ajatukset positiivisempia.

Palailen ja ilmottelen itsestäni jos jotain tapahtuu.

-Pepca rv 39+0-

Vierailija
47/52 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMELIA: Tervetuloa mukaan.Sulla sama LA kuin mulla.;)

HENNA_. Vaaleanpunaiset vauvaonnittelut !

Masussa kova mylläys.Supistelee kovasti, mutta kivuttomasti...

ponnyt rv 40+1

Vierailija
48/52 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tulla sanomaan, että en minä mihinkään ole hävinnyt, täällä olen ja marraskuuta odottelen ;).

Pepcalle myös minulta tsempityksiä, asioilla on tapana järjestyä, usko pois :) *halitus*!

Ponnytkö se siellä supistaa, toivotaan, että muuttuvat kivuliaiksi *bd bd*!!

Urkille myös erityistsemppiä, kyllä se vauva varmasti kohta syntyy, eihän se sinne masuun ikuisiksi ajoiksi voi jäädä!!!

Uusille vauvanhakureissulta palanneille oikein sydämellisiä onnitteluja!!

Empusta ei ole kuulunut vielä mitään, täällä jännään, milloin tulee viesti, kummankohan värisen nyytin hän on kainaloonsa saanut :).

Omassa ( . ) ei taasKAAN uutta. Noh, ehkä sen verran, että ' paavo' mylttää ihmeesti ja saa aikaan äidilleen ihmeellisen olon. Supistele ei, mutta menkkajomotusta ehkä hiukan havaittavissa selässä ja kyljissä (tai sitten vain toiveajattelua) ja porailee taas puukolla kohdunsuulle. Huomenna ois hyvä päivä syntyä, ois tyttärelle hoitaja ja iskäkin voisi sitten olla perjantain poissa töistä ja ehkä jo viikonlopun jälkeen pääsisin itse takaisn sairaalasta kotiin. Harmi, että yleensä asiat ei mene niinkuin suunnittelee.. ;-)

Mutta nyt lukemaan iltasatua ja sitten pitää ryömiä peiton alle katsomaan BB:a.

Palaillaanpas taas aiheeseen! Yritetäänhän jo alkaa jakautua, ettei kenenkään meistä tarvisi mennä oikeesti sinne marraskuulle!!!!

~~*~~TSUP^TSUP^TSUP^EJA KAIKILLE TASAPUOLISESTI!!!!~~*~~*

-Vallu kera masussa LIIIIIIIIIIIAN hyvin viihtyvän ' paavon' -

Vierailija
49/52 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan vieroitusoireita kärsinyt koko päivän kun en ole ehtinyt teidän seuraan! :D

Ja Emppukin sitten meni ja poksautti vedet! Meinasi tulla tippa linssiin kun sitä luin ja harmittaa kun en ollut " paikalla" toivottamassa onnea matkaan... Toivottavasti hällä on nyt jo nyytti kainalossa!

Mä olen tänään siivonnut (en vieny mattoja mut imuroin jopa saunasta...) ja tehnyt yhden työhommankin! Paikasta missä kesällä tuurailin, soittivat että mikä on kun et ole mitään vauvauutisia ilmotellu. Mitäs olisin ilmotellu, kun ei oo viel mitään ilmoitettavaakaan??? Ja sitten, että no jos näin on niin kehtaisko pyytää tekemään yhtä pientä juttua..? No mikäs siinä, ei mulla muutakaan tekemistä, eikä se ollu kuin tunnin homma ja tulipa käytyä sielläkin valittamassa tätä odotuksen onnea...

Eilen illalla sattui kovaa mutta niin tyhmä olen, et en tienny oliko ne suppareita vai sattuiko muuten vaan, koska vauva liikkui tosi voimakkaasti, venytteli itseään ja voi olla että se painoi jotain hermoa selässä, kun en ollut huomaavinani mahan kovettuvan. Maha on kyllä niin pinkeenä koko ajan, että vaikea siitä on sanoa. Joka tapauksessa sekin kipu loppui vaikka yritin kävellä ja hyppiä... Tänään taaskaan ei mitään..

Mies lähti harmissaan töihin kolmen vapaapäivän jälkeen, kun oli ajatellut että täs vaihees jo olisi isyyslomalla... Tyhmää mutta alan pikkuhiljaa potea jo siitäkin syyllisyyttä, kun en nyt satu saamaan tuota vauvaa ulos, että pääsis mies lomalle! Taitaa olla tosi kyllästynyt odotukseen mieskin, kun sanoi eilen, et jos se olis hänen mahassaan, hän olis jo kiskonut sen ulos vaikka väkisin!!! Helppo sanoa.

Kiitos Vallu tsup-tsupeista, hyvä et joku tuuraa Emppua, yritän niitä saada kiinni mut taidan kohta kans liittyä marraskuisiin ;) Kuulin tänään tapauksesta, et oli annettu raskauden mennä kolme viikkoa yli la:n! Mun tuurilla käy just niin!

Ninnuli rv40+6

Vierailija
50/52 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut tosiaan sormet jo jonkin aikaa turvoksissa, mutta nyt on sit toinen riesa...

Vasemmassa kädessä on ollut jo eilis illasta (noin klo 23.00) lähtien pikkurilli puuduksissa niin et siinä on sellanen hassu tunne... hankala selittää. Ja esim. kun voitelen leipiä vasemmalla niin tuntuu kuin kädessä ei olisi tarpeeksi voimaa. Ja äsken sitä vähän sattui...

No mut onneksi mulla on aamulla aika neuvolaan tarkkailuun.

Tänään on ollut myös toinen hassu tunne. Nimittäin, ihan kuin olisi menkat alkamassa. Tuntuu siltä kuin munasarjasta olisi lähdössä jotain liikkeelle... eli siis sellaselta vähän on tuntunut.

Tiedä sitten enteileekö toi jo jotain...?! Ok... ehkä enteilee sillä just nyt tuli pari kipeetä supparia!... Mut saa nähdä johtaako se jo johonkin?!!

=D

-Kaisa-

Vierailija
51/52 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tuska.. tekis melkei mieli oksentaa ja päätä särkee.. onneks on huomen neuvola, niin voi valitella ja näkee vähän verenpaineita sun muita... ihan tajuton väsymyskin, mut ei kuiteskaa saa unta ton päänsäryn takii.. panadol ei paljoa tunnu auttavan.. mitää supparia ei kummemmin tunnu, ainakaa mitää sellasta mikä johtais mihkää.. saunas on tullu käytyy, mut taitaa se toinen ässä jäädä tältä illalta..

nyt taas iskee sellanen masis, et ei tästä päästä ikinä synnyttämään.. :( Jospa aamulla taas mieli parempi, ja ihme tapahtuisi ja vaikka vedet menis.. taitaa olla mulla turha toivo.. vauveli tuntuu liikuskelevan ja tuskin noi pikku suppailut mitään muuta oo ku sitä kun yks möyrii vaan..

parempaa mieltä huomenna ja suppailuita kaikille!

Vierailija
52/52 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maha kovettuu ja sit tulee kova kipu, eli tod. näk. SUPISTUKSIA...!!!

Tullut jo muutama... eli aletaas seuraamaan vaikka kelloa! ;)

Ellen nyt sit ihan turhaan innostu...heh...

Meen nyt pois koneelta... ainakin hetkeksi... mahassa lähti kiertään...!!

-Kaisa- ...taas ;D