Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**LOKALAISTEN KESKIVIIKKO 19.10**

19.10.2005 |

Päätin nyt sit taas aloittaa pinin, kun täällä taas hereillä olen... Menee näköjään unirytmit nyt miten sattuu...

Oloani koko ajan tarkkailen... Kohta voisin kyllä mennä jo nukkumaan.

Eipä tässä kummempia, tuun lukeen pinoa myöhemmin ja lisämään juttua, jos tulee jotain lisättävää ;)

Kaisa 39+3

Öitä ja Hyvää Huomenta!

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi torstai aamulla vedet pikkuhiljaa lorisee (rv 39+0).

Iltapäivällä menin sairaalaan sisään, koska ei tullu YHTÄÄN suppareita.

Illalla mies lähetettiin kotiin, koska mitään ei tapahtunut ja mut passitettiin osastolle yöksi.

Perjantaina puolen päivän aikaan aloitettiin sit käynnistää synnytystä koska ei kuulunut suppareita ja vuorokausi oli mennyt, eli tulehdusvaara alkoi kasvaa. Oli siis jo torstaina todettu että oli varmasti lapsivettä eikä jotain muuta.

Illalla vähän yli 9, Laura sit vasta syntyi.

Toivottavasti sulla nyt nuo supparit alkaa itsekseen!!! bd bd

Nyt mä oon jo rikkonut mun siskonkin raskausennätyksen!

Huomenna mun flunssa on varmaan jo parempi, joten silloin sais alkaa tapahtuu. Mut varmaan alkaa vasta sit yliaikaiskontrollin jälkeen perjantaina, kun ne runkkaa tuota kohdunkaulaa ja mulla ei ole enää lapsenvahtia viikonlopuksi...

Nyt sohvalle, kun tuo kuopus on päikkäreillä.

Vierailija
22/52 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin minäkin käväseen täällä. Ei mitään muutosta viime kertaan, eli yhes koos ollaan. Huomenna neuvola, ehkä sitten jaksan naputella enemmän kuulumisia.

SYDÄMELLISET JA VAUVANTUOKSUISET ONNITTELUT VAUVANSA JO SAANEILLE!

t. meritähtönen ja masuvauva 39+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]tyttilii[/b], että jollain sama tilanne. Minullakin esikoinen tuli rv:lla 39+4, nyt olen 40+3, eikä juurikaan ole edes supistuksia. Epämääräistä menkkajomotusta kyllä parina viime päivänä. Viime raskaudessa oli ummetusta ja synnytys käynnistyi vatsan tyhjentymisellä. Nyt on vatsa sekaisin koko ajan, ettei siitäkään voi mitään päätellä. Uskoa kai vaan täytyy, että voivat raskaudet olla kovastikin erilaisia.

Nyt lähden käymään kaupassa ja toivon, ettei tule taas puolituttuja vastaan. Alan olla niin lahopäinen, etten muista ketään enkä mitään. Kyselevät voinnistani ja raskaudestani, enkä tiedä yhtään, kenen kanssa tässä juttelen. Noloa.

Vierailija
24/52 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

EMPPU: Täällä jännätään kans sun puolesta :) Ja niin vaan taas yhtäkkiä alkoi sullakin tapahtumaan. Paljon voimia synnytykseen!!! Ilmoittele kun palaat kotiin nyytin kanssa.

PÄIPYlle TSEMPPIä käynnistykseen!!!!

URKKI: edelleen paranemisia sinne!!!!

VALLU: jospa se pahanolon tunne todellakin enteilee jotain tapahtuvaksi. Eikös joillain ole synnytys alkanutkin kuvotuksella?!!... No, toivotaan niin! *bd*

KAISA: Sorry, en muista RR lukujasi, olikos ne kuinka korkeet? Kiinnostaa tietää, kun itselläni paineet nousussa. Eli tänään neuvolassa mitattiin RR 136/88 ja yleensä mun paineet ollut luokkaa 114/76 . Nyt oli myös pissassa prot + ja mulla on ollut vähäistä päänsärkyä. Meen perjantaina uudelleen mittauttamaan paineet. Th teki kyllä muutenkin lähettee polille, kun La oli ja meni :)

Elikkäs nyt siis pitää olla iisisti. Vaikka neuvolaan mennessäni ajattelin , että tänään vois vaikka siivota. Jospa mä jätän sen nyt väliin. No, ehken ihan kokonaan vaan pikkasen sieltä täältä hipsasen :) Kun nyt satun olemaan siivousintoilija!

Muuten olossani ei uutta. Vauva liikkuu välillä tosi kipeestikin. Tuntuu, että sehän tulee väkisinkin nahkan läpi.

Mitäs muuta mun pitikään...no, pyörin taas koko päivän koneella, joten eiköhän taas asiaa riitä.

T: Hemulii_i rv 40+2

Vierailija
25/52 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin listaa päivittämässä ja samalla ajattelin kurkistaa tännekkin! ONNEA KAIKILLE NYYTTINSÄ HAKENEILLE JA HAKEMAAN LÄHTEVILLE ja muille voimia näihin viimeisiin päiviin! 25 uutta lokalahjaa sain päivittää listaamme!

PIPS:istä ei ole kuulunut mitään eilisen iltapäivän jälkeen, jännittyneenä täällä odottelen ja vahtaan puhelinta... Tulen sitten heti kertomaan teillekkin uutiset!

Täällä ei mitään ihmeempiä, pikkumies kasvaa hurjaa vauhtia. Pari yötä on nyt mennyt huonommin, kun pikkumiehellä tuntuu olevan nälkä kokoajan, mutta eiköhän se siitä taas tasaannu... Tilailee nyt vaan enemmän maitoa tai jotain.

Nähdään sitten aikanaan tuolla vauvapuolella ja käyn toki täälläkin välillä kurkkimassa!

Mami ja poju 2vko 4pv

Vierailija
26/52 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

*PÄIPPY71: Tsemppiä synnytykseen!

* _EMPPU: Toivottavasti sinäkin pääset pian tosi toimiin!

VAUVA ONNITTELUT VAUVANSA SAANEILLE!

En ole lukenut eilistä pinoa ollenkaan, saati sitten muutakaan tehnyt, koska eilen oli aivan älyttömän raskas ja ahdistava päivä, joten en kovin teidän kuulumisianne tiedä.

Nyt on pakko saada purkaa eilistä:

Eilen siis mentiin miehen kanssa aamulla ä-polille vauvan kasvukontrolliin. Hoitaja mittasi vauvan ja sai painoarvioksi vaivaiset 2,3-2.5kg!!! Vauva täysin sopusuhtainen, teki hengitysharjoituksia ja kaikkin puolin valmis vauva syntymään, mutta tuo paino! Vastasi viikkoja 35. Virtaukset hyvät ja vettä normaalisti. Viime käynnillä lääkäri mittasi ja sai painoarvioksi 2,7kg, mutta tällöin mittausta ei vauvan huonon asennon vuoksi saatu niin tarkasti mitattua kuin eilen. Verenpaine ultrauksen jälkeen 158/94, onko ihme, kun stressi vauvan painosta huoletti!

Lääkäri teki sisätutkimuksen; kohdunkaula oli hävinnyt kokonaan ja kohdunsuu 2cm auki. (viikko sitten kohdunkaula epäkypsä ja kohdunsuu sormelle auki) Kivuliaita suppareita, joskin mitään muutakaan merkkejä edistymisestä ei ole ollut, joten ihmetytti kyllä kovin tuo paikkojen nopea pehmeneminen. Lääkäri ärsytti kohdunsuuta ja aivan hiki pukkasi päälle, kun sattu niin helv**sti!

Lääkäri oli myös hiukan sanaton vauvan kasvusta, koska kaikki olosuhteet kohdussa olivat hyvät. Jutteli asiasta toisen lääkärin kanssa ja niin päättivät, että jouduin oksitosiinirasitukseen synnärille. Synnärillä omia suppareita tulikin siinä odotellessa 5min välein tunnin ajan mutta hiipuivat sitten. Kätilö valmisteli tipan ja sai kanyylilla puhkottua käsistä suonet kolmesti! Kutsui lääkärin paikalle ja tämä sai ensi yrittämällä tipan, mutta tosin käsivarteen. Ennen tipanlaittoa pyysin pintapuudutteen, koska ällöän kanyylinlaittoa tuohon kämmen selkään. Tuon rääkin jälkeen aloitettiin oksitosiinin tiputus ja annostusta nostettiin puolentunnin välein 10ml/h aina tuonne 60ml/tunnissa asti. Supoistuksia tuli ja vauva reagoi hyvin suppareihin; syke ei laskenut, päin vastoin kohosi ja supistuksen jälkeen syuke laski hienosti taas normaalille tasolle. Tällä rasitksella siis testtiin vauvan vointia supistusten aikana. Lääkäri ehdotti että jäisin osastolle yöksi, mutta pääsin lopulta kuitenkin kotia, koska itse sitä niin kovasti halusin ja tiesin, että vauva voi hyvin. Tämä rasitus olisi voinut käynnistää synnytyksen ja mies olikin aivan täpinöissään, että vielä tänään hän saa pitää omaa vauvaa sylissä. Tippa otettiin klo 16.00 pois ja jäin vielä osastolle, koska vielä illalla otettiin ktg- käyrä. Kotiin päästiin lähtemään klo 19.40.

Perjantaina mennään uudelle kontrollikäynnile ä-polille ja jos vauvan kasvussa ei ole tapahtunut edistystä, lääkäri tuumasi, että silloin vauvan on parempi kasvaa kehdossa kuin kohdussa. Eli ymmärsin, että synnytys käynnistetään jos ei sitä ennen itsestään käynnisty.

Juttelin asiasta äsken th:n kanssa ja hän tsemppasi hienosti, kun itsku kurkussa kerroin, että vauva on niin kovin pieni ja tuntuu, että sillä ei kuitenkaan ole kaikki ok vaikka toisin on todistettu. Th oli myös sitä mieltä, että parempi vauvan kehdossa kuin kohdussa jos edistystä ei tapahdu. Kannatti, että ehdotan perjantaina käynnistämistä, koska jatkuva huoli stressaa minua ja vaikuttaahan se myös vauvaan. Laskettuaikakin on jo niin käsillä, että ei kannata venytellä jos se ei hyödytä. Sanoi, että vauva perii siroutensa minulta; itse painoin syntyessäni 3260g ja menin viikon yli. Serkkuni ovat painaneet 2800g ja isänikin on ollut pieni syntyessään. Eli jospa tuo pienuus on vain perinnöllistä, mutta silti sitä mietti kaikenlaista ja kantaa huolta.

Huolettaa myös se, että kuinka hyvin vauva alkaa syntymänsä jälkeen syömään ja saako se kerrytettyä panoaan....

No itkut on itketty ja tässä ollaan koko ajan odottavisin mieli, koska lähtö voi tulla koska tahansa. Perjantaina tiedetään taas vähän lisää jos vauva ei ole sitä ennen syntynyt.

Tulipas tekstiä, mutta teki kyllä hyvää, kun sai purkaa huoltaan tänne!

-Pepca 39+0-

Vierailija
27/52 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille nyyttinsä hakeneille ja voimia matkaan päässeille ja lähteville. Voi että mä oon KADE!

Mun olossa ei mitään muutosta, vauva vain päättää jatkaa kasvamistaan tuolla masussa eikä ulkopuolella. Mua rupeaa hetki hetkeltä hirvittämään enemmän ja enemmän synnytys ja vauvan koko. Mies heräs aamulla mun itkuun ja meinas jo jäädä pois töistä. No meni kuitenki, ku lupasin olla reipas tuon esikoisen kanssa kotona. Jos mä joudun vielä melken kaks viikkoo oottaa käynnistystä, ni mut saa kyllä samalla viedä jo sit johonki psykiatriselle hoitoon. Aion kyllä perjantaina neuvolassa vaatia terkkaria hommaamaan mut käynnistykseen. Tiedän et luonnollisesti käynnistyvä synnytys on aina parempi, mut ei voi olla lapselle hyväks tällanen stressaava ja masentunut äitikään. Ja ei siitä synnytyksestäkään tuu mitään ku en mää uskalla ponnistaa vauvaa ulos ku se on niin iso ja pelkään, et ite repeen pahasti, saatikka et vauva jää jumiin ja sille tulee jotain vammaa. No toivottavasti tää tulis täältä mahdollisimman pian. Koko ajan vain meinaa itku tulla ja pelko vaivaa. Ja mun mielestä kun raskaudesta pitäs voida nauttia.....

PEPCA: Toivottavasti teidän vauva on vain perinyt pienikokoisuutensa ja uskon, ettei sillä oo mitään hätää. Kyllä lääkärit ois sen jo käynnistäny, jos ne epäilis jotain. Mulla on ihan päinvastanen huoli, ku kävin maanantaina ä-polilla kokoarviossa ja painoarvio oli 4,2-4,3 kg. Kohdunkaulaa jäljellä 2 cm, mut auki jo 3,5-4cm. Lääkäri ilmeisesti oli sitä mieltä, et syntyy lähipäivinä ja anto käynnistysajan vasta 1.11, jos ei oo sitä ennen syntyny. En kyllä oota noin kauan synnytystä, ku tää vauvahan on kahen viikon päästä jo viiskilonen! Ja tuo ultran arviohan voi heittää, ku meillä vauva on niin iso, ettei se hoitaja meinannu saada mahtuun vauvaa ruutuun, et sais kunnolla mitattua vatsanympäryksen. Kuka lääkäri sulla muuten oli? Mulla se nainen E.S (en viitti koko nimeä laittaa) ihan mukava lekuri, mut nyt jälkikäteen harmittaa, etten vaatinu käynnistystä aikasemmin, kun vauva kuitenki jo noin iso.

Joku kyseli eilisessä pinossa, et onko mulla ollu kipeitä suppareita, ku oon jo auki niin paljon, niin vastaus on ei. Tai siis ekat kipeet supparit oli sunnuntaina, mut en usko, et ne ois kuitenkaan noin paljo avannu. Esikoisestakin olin auki 3 cm ilman mitään kipuja.

Mullakin vauvan liikkeet sattuu välillä ihan hirveesti ku se on jo niin iso, mut liikkuu silti valtavasti. Heiluttaa pyllyä puolelta toiselle ja se pylly valehtelematta tulee jo tuon rintalastan päälle, melken on tissien välissä! Tai sit kaivaa jaloilla keuhkoja. Eilenki lähti melken ilmat keuhkosta pihalle, ku vauva jalalla täräytti tuonne kylkiluiden alle. Ja närästys on jotain ihan järkyttävää. No tulipahan taas valitusta, mut mun olo tukala henkisesti ja fyysisesti.

Nyt täytyy lähtee peseen tytön pylly ja sit päikkäreille!

Jensku rv 40+1

Vierailija
28/52 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEMULII: Josko enteilis synnytystä, kun yksi merkki voi olla paineiden nousu ? Toivotaan parasta.:)

JENSKU ja PEPCA: Kovasti halirutistuksia.Ja jaksamista loppuraskauksiin.:)

PEPCA: Älä huoli.Esikoiseni oli 2730g ja oli oikein jäntevä, siro pieni tyttö.Söi vaan useammin kuin isommat vauvat, hyvin kasvoi ja imemistarve oli kova.Varmasti lääkäri tekee parhaan ratkaisun, ja yritä olla huolehtimatta perjantaihin.

Musta tuntuu, että mä olisin kanssa ihan valmis käynnistykseen.Tuntuu ettei jaksais enää odottaa.Mä en tiedä mitään kokoarviota vauvasta, niin hieman mietityttää jos menee kovasti yli.

Vieraat tuli.Palaan myöhemmin !

ponnyt rv 40+1

Vierailija
29/52 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama lääkäri oli kuin sullakin.

Oon nyt yrittäny kääntää ajatuksia positiivisempaan suuntaan ja lohduttautunut sillä, että pienikokoisuus tulee geeneistä. Luulisi, että synnytys tulee ainakin olemaan helpompi kuin iso kokoista vauvaa synnyttäessä. Eihän sitä tosin koskaan tiedä...

Toivottavasti sun ei tarvi sinne marraskuulle asti odotella. Kyllähän siinä odotellessa jo pöhölöksi tulee. Toivottavasti th on ymmärtäväinen ja kannattaa käynnistämistä.

-Pepca-

Vierailija
30/52 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

PEPCA: Luin juuri huolesi...kyllähän tuo vauvan koko pieni on, mutta jospa se tosiaan on perinnöllistä. Olisin varmasti itsekin huolissani. Mutta ei auta olla kuin luottavaisin mielin ja luottaa lääkäreiden sanaan, että kaikki on hyvin vauvalla. Varmasti verenpainekin sen takia noussut, kun stressaa. Tänä päivänä onneks huomataan, jos on jotain häikkää. Joten ois ne enemmän tutkinu, jos oisivat huomanneet jotain olevan pahasti pielessä. Koitahan jaksaa odotella perjantaihin ja luottaa siihen että kaikki on hyvin!! Täällä pidetään sormia ja varpaita pystyssä ja toivotetaan sulle VOIMIA!!!! *bd* *bd*

Hemulii_i

Vierailija
31/52 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]_Emppu[/b] Onnea sinulle matkaan!!!

[b]Hemulii_i:[/b] Mulla verenpaine oli (jostain syystä) 131/101 !!

Mutta kuitenkin se sairaalassa oli sit ihan hyvä, kun siellä kävin iltapäivällä.

Täällä ei mitään uutta... muutama hassu supistus vaan silloin tällöin :)

-Kaisa-

Vierailija
32/52 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaisa: mäkään en tiiä ,mistä rr noussu. Saapa nähdä sit perjantaina neukussa, et mitä sillon. Itellä ei olossa tunnu mitään ihmeellistä. No päänsärkyä täytyy seurata tuleeko se back. Niin tai enteilisös synnytystä, kuten Ponnyt? arveli... *bd* *bd*

Muutenpa tänne ei edelleen uutta. Pitkästyttää!!!!!!

Hemulii_i

Vierailija
33/52 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä meille syntyi ilman sen kovin kummempia ennakkovaroituksia tyttövauva laskettuna päivänä sunnuntaina 16.10! :o)

Pituutta tytöllä oli 48cm ja painoa 3450g, pipo 35cm, tumma tukkainen pieni ihme.. :o)

Maitoa tulee enemmän kuin runsaasti, tänään kotiuduttiin ja nyt aloitellaan arkea miehen, koiran ja uuden tulokkaan kanssa. :o)

Synnytyskertomusta jossain vaiheessa, oli meinaan ensisynnyttäjäksi kuulemma melko nopsa (viitisen tuntia kaiken kaikkiaan..) ja näköjään kipukynnys kasvaa kun tietää palkinnon..

Hyvää loppuodotusta lokiksille, alan kohta kurkkailemaan jokos meille on vauva-puolella juttua..

Vauvantuoksuista arkea aloittaen,

H + tyty 3 vrk tasan! (syntyi klo 13.51)

Vierailija
34/52 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille jotka ovat saaneet jo oman nyyttinsä...=)

En ole paremmin kerennyt kirjoitella kun on ollut tekemistä, mutta pinoja on käyty aina hymy suin lukemassa. Ei voi muuta sanoa että ku on teillä mahtava yhteishenki...

Täällä ei vaan vauvaa kuuluu...=(

Supistuksista ei ole mitään tietoa, voisinkin sanoa että mitä ne oikein on...? =) Mies on jo kärsimätön kun ensin tulee La ja sitten se menee, että mitä tämä tarkoittaa, ei kait se tuonne loppu iäksi jää...=)

Maanantaina on yliaikaiskotrolli ja nla meinasivat että jos kohdunsuulla ei ole tapahtunut kypsymistä niin saattavat laittaa vielä kotia joksikin päivää.... Olin hermostua sille, että on se kumma että pitää kantaa yhtä kauan ku hevonen ennen ku otetaan käynnistykseen...

Parempi ois että vauva tajuaa ennen maanantaita tulla pois...(mahtaa olla toive ajattelua)...

Mutta kaikille jaksamisia...(tuntuu että kaikki jakautuu ennen minua).. =)

Rv 41+3

Vierailija
35/52 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli myös minä ravasin kontrolleissa molemmissa raskauksissa kun sf mitta oli pieni ja vauvakin havaittiin pieneksi (olen itse siis 181cm niin lääkärit tietty oletti että teen isoja vauvoja ;))

No, ensimmäisessä raskaudessa päätettiin synnytys käynnistää rv 38+2, mulla oli myrkytys päällä ja muutenkin maksa-arvot huonot.

Tyttö syntyi 39+2 vkoilla, kokoa oli 2905g ja 48cm.

Tässä toisessa raskaudessa vkon 33 painoarvioksi saatiin VAIN 1,8kg ja taas alkoi polilla hyppiminen. vkoon 36 oli tasoittunut ja mitaksi saatiin 2,6kg ultralla.

Vkon 41+2 yliaikaiskontrollissa koko arvio oli tasan 3 kg mutta ultraaja sanoi, [b] ettei saanut vatsan ympärystää aivan tarkasti mitattua, että arvio varmaankin heittää hiukan. [/b]

Tyttö syntyi 41+4 painoa oli 3420g ja pituutta 51cm.

Pointtina tässä oli kai se ettei kaikkien tarvitse tehdä yli 4kg.n lapsia, näin kätilökin minulle sanoi/lohdutti. Eli ehkä me toiset tehdään niitä siroja vauvoja vastapainoksi sitten niille hiukan isompia vauvoja tekeville :)

Jaksamista kovasti ja tsemppiä viime metreille!teille kaikille tietenkin :)

T:Neiti21 kera halkiorinsessan, 3vkoa 3 pvää

Vierailija
36/52 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylitarkkaan! Sitä on vaan niin asennoitunu että tämä viideskin tulis ennen laskettua aikaa kuten muutkin, mut eihä näistä höppänöistä koskaan tiedä. Tänää ollu vatsa aika löysällä, mut sekin voi johtua ihan muusta kuin synnytyksen lähestymisestä. Lisäks mult on valunu eilis illast lähtien sitkeää limaa, ihmeen hissukseen limatulppa tulee. Neuvolas sano että on yksilöllistä, joten hyvä vaan ku edes jotai tapahtuu.

Tänää taytyy harrastaa sit yhtä ässää jos nyt jotai auttais.. epäilen kyllä vahvasti, ku kaikkea oon jo kokeillu moneen kertaan.

Mielenkiinnol lueskelen kaikkien kuulumisia, aina on jännä nähdä kuinka monel on ruvennu tapahtumaan ja vertailla omia oireita.

Onnellisia viimeisiä odotuspäiviä kaikille!

T.Rosmari ja masukki 39+2

Vierailija
37/52 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi painoarviot on ihan ahterista.

Mulle sanottiin rv 31, että on vasta noin 1,3kg. Nyt pari viikkoa sitten oli arvio 3kg.

Kuopus oli syntyessään 3060g joten en ota stressiä.

Veikkaan että on geeneistä kiinni, kun minä ja isä ei olla jättiläisiä oltu koskaan.

Vierailija
38/52 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

HENNALLE VAUVAONNITTELUT!!!!!!

Näköjään noi painoarviot voi heittää häränpyllyä. On se vaan silti aina äidille huoli ja sitä huolta lapsestaan tulee ikuisesti kantamaan :)

Kun koko raskauden ajan itseään ja kaikkia muutoksia seurailee, niin kyllä sitä aika herkästi huolestuu pienistäkin jutuista. On se vaan kumma juttu. Mutta hyvä, että tänne voi purkaa mietteitään ja sitten saa tukea toisilta. ja sekin auttaa, jos muut heittää kokemuksiaan, niin eipähän tarvi yksin märehtiä. Hieno juttu!

(missä oma elämä kun täällä pompin koko ajan?!!)

Hemulii_i

Vierailija
39/52 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli neuvolasta kotiuduttu ja ruoka valmiina liedellä, joten aikaa taas päivystää koneella hetki ennen kuin mies tulee ja neiti menee jumppaan :) Neuvolassa kaikki ok. Paino oli noussut 300g(yht 12,5kg), verenpaine 109/78, sf-mitta 36cm ja vauvan painoarvio 3,6kg. Sikiön syke vaihteli 140-170 välissä ja välillä piti odottaa että kaveri rauhoittuu hieman :) Tuli hyvä mieli kun neuvolantäti kehui kaunista vatsaa jossa ei yhtään raskausarpea (pienistä asioista sitä vedetään ilot) :) Vauva ei ollut vieläkään kiinnittynyt, mutta terkkari arvelikin sen tapahtuvan vasta synnytyksen yhteydessä.

VAROITUS sisältää ällöä limakuvausta!!!! Eli mä luulen että mulla on tänään tullut limatulppaa pidemmän kaavan mukaan. Nimittäin pikkuhousun suojasta huomaa että valkovuoto on vaihtanut väriä ja on nyt oranssimpaa!!?? Esikoisen kanssa huomasin selvästi erillisen veriviiruisen tulpan mutta nyt lima erittyy tasaisesti ja se on oranssia! Tiedä sitten häntä onko sitä vai ei!

PEPCA yhdyn rauhoittaviin kommentteihin, sillä uskon kyllä että jos jostain oikeasti huolestuttavasta olisi ollut kyse, niin lääkärit olisivat kyllä reagoineet lapsesi kokoon. Jotkut meistä vaan tekee kauniita ja siroja vauvoja. Ole ylpeä :)

JENSKULIINI voi kurjuus kun sua tuolla lailla pitävät pelossa :( Toivottavasti saat taottua niille järkeä päähän ja pääsisit käynnistykseen!!!!!

HENNALLE sydämelliset onnittelut ihanan tyttövauvan johdosta! Paljon ihania asioita teille arkeen.

Ja vielä HEMULI...älä välitä. Musta tuntuu että mäkin vaan päivystän täällä eikä mulla ole oikein muuta elämää ;) Mutta kiva kun on kaltaistaan seuraa joille purkaa huolia ja iloja :) Ja nopeastiko tämä kuukausi loppujen lopuksi vierähtää ;)

Sinilainen 39 tasan

Vierailija
40/52 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli sit meilläkin la ja yhdessä koossa vielä oon :) Illalla kellotin suht kipakoita suppareita kolmisen tuntia. 2-7 min. välein ne tuli ja kesto sen minuutin, mut niin ne vaan taas sit loppu! Yllätys... saman tempun on supparit tehny jo muutaman kerran. NOh ei tässä voi enää mennä kun sen 2 vkoa max :D Täällä yliaikais kontrolli on viikolla 41+5 ja sillon mennään suoraan synnytyssaliin aamulla klo 9.00, kamppeet mukana et aletaan kait käynnistelemään saman tien. Kyllä sinne vielä jaksaa odottaa jos oma olo pysyy näin hyvänä kun nyt. Neuvolassakin tuli taas piipahdettua tänään ja kaikki ok.. verenpaine vähän nousemaan päin, mut saa jo ollakin. Ruokahalu on kadonnut johonkii ja kaikkee kevyttä ja raikasta vaan tekee mieli. Ja koko ajan ihan hirvee jano!!! Siinäpä meikäläisen " oireet" :) Paljon on taas vissiin vauvoja syntynyt lokalaisille, KAIKILLE onnea tasapuolisesti!!!

terkuin QOF , rv 40+1 ( Marraskuuta odotellen )