Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**LOKALAISTEN KESKIVIIKKO 19.10**

19.10.2005 |

Päätin nyt sit taas aloittaa pinin, kun täällä taas hereillä olen... Menee näköjään unirytmit nyt miten sattuu...

Oloani koko ajan tarkkailen... Kohta voisin kyllä mennä jo nukkumaan.

Eipä tässä kummempia, tuun lukeen pinoa myöhemmin ja lisämään juttua, jos tulee jotain lisättävää ;)

Kaisa 39+3

Öitä ja Hyvää Huomenta!

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin illalla levätä/nukkua liikaa, kun oli niin huono-olo ja 3h suppaili tosin kivuttomasti..no ehkä pari kivuliastakin.Tiedä sitten, mistä toi pahoinvointi johtui.Vauva möyrys masussa kunnolla koko illan ja lepäilyn ajan, ja nytkin hereillä.

Millähän sitä pystyis olemaan liikaa miettimättä, milloin pääsee tositoimiin.Kokoajan odottaa kipeitä suppareita tai vesienmenoa...

Hyvää keskiviikkoa kaikille ! Kohta takaisin nukkumaan.

KAISA: Hyvä, että kaikki kunnossa.Otahan nyt levon kannalta sitten.

ponnyt rv 40+1 ja masunasukki

Vierailija
2/52 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole vauva syntynyt vieläkään! Sylintäydeltä onnea kuitenkin vauvansa saaneille!!!!!!!!

Eilen oli mulla siis 41+5-yliaiakaiskontrolli ja kaikki tutkimuksissa hyvin paitsi vedet niukottuneet. Lääkäri sitten totesi että alkaahan noita päiviä olla, käynnistellään. Meinasi että puhkaistais kalvot että tulisi ne loputkin vedet ja sitten lisäksi oksitosiinitippa. Mutta kätilöpä pisti hanttiin ja sanoi että ensin pelkällä tipalla. Kätilö oli kokenut, lääkäri nuorehko ja niin tehtiin sitten kätilön päätöksen mukaan. Kohdunsuu oli 4 cm auki mutta kanavaa edelleen jäljellä 1,5cm.

No, tippa laitettiin klo 13 maissa ja sitä pidettiin jonnekin 19.30 asti. Pieniä suppareita saatiin aikaan mutta ei edistystä kohdunsuulla. Eivätkä sit ruvenneet puhkaisemaan kalvoja enää yötä vasten ja mut passitettiin osastolle " nukkumaan" .

Tänään kai sitten uusi yritys, toivottavasti tänään saadaan jotain aikaan. Ei täällä sairaalassa nimittäin nuku, kun vielä on sellainen odottava olo koko ajan. Jonkun tabletin avulla sain ehkä 5 tuntia unta yöllä.

Illalla oli kamala ikävä lapsia, tuntui että itku tulee väkisin. Tyttö (6v) laittoin veljensä (8v) avulla tekstiviestin päivällä että " Voi äiti hyvin siellä sairaalassa" . Arvatkaas tarvittiinko muuta kun krokotiilin kyyneleet alkoivat valua! Meillä on lapset nyt mummolassa, onneksi on täällä nyt toi syysloma, niin hoitohommat on edes järjestyksessä.

Nyt ei auta kuin odotella, mitä meinaavat mulle tänään tehdä vai laittavatko kotiin. Mulle tais iskeä synnytyksen etukäteinen masennus...

No, kyllä tästä vielä ponnistetaan, toivottavasti sanan varsinaisessa merkityksessä jo tänään. Pitäkää peukkuja!

Päippy 41+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyydyttävästi nukuttu yö takana. Heräilin kyllä pisulle 2 tai 3 kertaa mutta muuten ei valittamista! Tähän heräilyyn alkaa taas tottua ja hyv kai niin kun vauva tulee pian taloon. Mulla on nuo molemmat aikaisemmat olleet koliikkilapsia ja vähän pelottaa josko tästäkin tulee sellainen. Täytyy kyllä pitää sormet ja varpaat pystyssä että nyt mua hemmoteltaisiin kiltillä pikku piltillä :)

Vauvauutisia oli taas eilen tullut illan pinoon. Poikaonnittelut PRECIOUS ja ROM ja onnea pikkuneidistä PULINA, MINSKI ja PULLERONAH! Saadaankohan tänään lukea taas lisää uutisia :) *odottelee innolla*

KIELO jep täällä sama tunne. Vauva myllää välillä todella kipeästi. En tiedä miksi mutta mulla on tuo vatsan vasen puoli paljon herkempi ja jos sinne satelee iskua niin silloin sattuu. Onneksi vauva melkein aina tyytyy kuitenkin tuohon oikeaan puoleen. Viikko sitten ei ainakaan ollut lähimimainkaan kiinnittynyt että kaipa hän mahtuu siellä pyörimään vielä ja siksi tuntuukin kuin pikkuisia käsiä ja jalkoja olisi kaikkialla!

PONNYT kurjia nuo liitoskivut. Toivottavasti tajuaisivat pysyäkin poissa tai edes kohtuullisina. Mä kärsin niistä viikoilla 10-20 ja silloin todella kovina. Nyt tuntuu ainoastaan makuulla kylkeä kääntäessä eikä onneksi muulloin.

VALLU Mulla on kanssa sitä ongelmaa että pahoinvointi vaivaa välillä. Mutta niin tuntuu vaivaavan aika montakin odottajaa vähän ennen synnytystä. Eli ehkäpä sulle ei mitään masutautia kuitenkaan ole tulossa vaan kenties lähenevä synnytys (toivoa ainakin sopii) ;)

KAISA tervetuloa takaisin vielä pinoilemaan. Kukapas meidän pinot yömyöhällä aloittaa jos et sinä :) Hyvä että arvot palasivat kohdilleen.

LOKARI ja PÄIPPY toivottavasti pääsette pian tositoimiin. Onnea kovasti kummallekin!!!!

Omasta navasta vielä sen verran että tänään olisi neuvola. Eilinen outo olo jatkui oikeastaan koko päivän ja miehen kanssa jo mietittiin että lähtö voi tulla milloin vain. Esikoinen kun syntyi juuri näillä viikoilla ja tuo poikakin kolmen päivän päästä tästä. Jotain 5 kipeää suppariakin tuli eilisen aikana mutta ei paljoa lohduta kun niissä oli aina useampi tunti välissä. Nyt olo tuntuu aikalailla eilisen kaltaiselta eli pientä toivoa elättelen, mutta en jaksa panikoida :)

Mukavaa keskiviikkoa kaikille

Sinilainen tasan 39 tänään. *pistetääs vaikka nuo eiliset suklaakakut kiertoon* :)

Vierailija
4/52 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päipylle onnea matkaan ja jaksamista tulevaan koitokseen! (ennenkaikkea siihen henkiseen...)

Mites meidän pino on näin lyhyt vaikka kello on jo kahdeksan? Ei kai kaikki muut vaan ole lähteneet jo tositoimiin? Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista.

Tänne ei mitään erikoista. Kuhan odotellaan. ja odotellaan ja odotellaan... Ihan sellainen fiilis, ettei tämä tästä miksikään valmistukkaan. Lauantaina olis sitten tasis rv 42, silloin ois käytävä polilla näytillä, mutta sitten vähän riippuu heidän tilanteestaan, että käynnistävätkö vai laittavatko kotia. Tuntuu, että täällä jkl:n äitipolilla on aina kiire. Olen tasan kaksi kertaa soittanut sinne tänä raskausaikana, ekalla kerralla oli neuvolan tädin varoittamia ja tarkkailtavia myrkytyksen oireita ja silloin käskivät vain ottaa pari panadolia ja mennä lepäämään. Toisella kerralla nyt su soitin ja kysyin kun masukki oli ollu vuorokauden ihan hiljaa, että millon niinku pitäis huolestua, niin vastaus oli, että jos yksikin liike tulee tunnissa, kun lepäät kyljelläsi, niin ei tarvii tulla. Otappa sitten selvää mikä se on suolen murinaa ja mikä sellainen liike, ne kun sano, että pienikin liike lasketaan... No siellä oli vähän ruuhkaa, ekalla soittoyrityksellä vastas laitosapulainen puhelimeen ja pyyti soittamaan myöhemmin uudelleen, kun kätilöt ei ehdi nyt puhelimeen. Muutenkin jäänyt vähän sellainen olo, että siellä kun kuullaan, että " jaa, tämä on pikkurouvan ensimmäinen raskaus, no jospa pikkurouva vaan lepäis, eikä panikois"

Mutta narina sikseen, kumpikin kerta on päättynyt kotona ihan normaaliin olotilaan, että ei kai ne sitten niin väärässä voi siellä olla. Sitä kun kuitenkin oma (.) on jotenkin tärkein, niin odottais että se olis tärkeä muillekin ;o)

Mutta nyt hoitaan hepat ja mättään paskaa tonne kirpeään pakkasaamuun!

Roosa_T rv 41+4

Vierailija
5/52 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kurja yö: tyttö itkeskeli ja herätti meidät vähän väliä. Piti ottaa meidän keskelle lopuksi nukkumaan, mutta yhtä itkua se siinäkin oli. Lieköhän sielle tulee hampaita, pitäisi varmaan kurkata suuhun. Meillä hampaat tulevat tytölle tosi myöhään, eka tulikin vasta reilu 1-vuotiaana. Nyt ikenet ovat tietysti niin paksut, että sattuu tulo vieläkin enemmän :-(.

Oma ( . ): Ei mitään, ei sitten niin yhtään mitään!!! Mua oikein ärsyttää kun koko ajan tulee vauva-uutisia: eilenkin yksi tuttava oli saanut poikavauvan ja sillä oli vasta mun jälkeen laskettuaika :´(. Nuo harmittaa, vaikka toki sitä oikeesti on onnellinen niiden puolesta, ketkä jotka nyyttiään pääsevät ' livenä' ihastelemaan. Tää nyt on vähän tämmöstä ' kateellisen panettelua' kun alkaa koko raskaus jo ottaan päähän ;).

Mutta joo, lähdenpä kurkistaan, mitä se tuo tyttö tuolla keittiössä onkaan saanut aamupalastaan syötyä. Palailen taas lukemaan..

Mukavaa keskiviikon jatkoa!

*Vallu ja ' paavo' 39+1*

Vierailija
6/52 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Päipylle[/b] piti sanomani, että onnea käynnistykseen!!!!!

Ja [b]Sinilainen[/b] ehti myös tuonne väliin: Toivotaan, ettei mene ainakaan kovin paljoa yliajan ;), tosin pahoinvointi meni ohi nukkuessa. Jotain menkkasäryn tyyppistä olen välillä havaitsevinani nivusissa, mutta ei muuta - pläääh! Onnea sulle tasiksesta ja kiitti herkullisesta suklaakakusta - njam!!! :)

Vierailija
7/52 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla tuntui lorahdus (n. 6.10) ja luulin sitä miehestä tulleeksi eritteeksi... ;) Poika heräs 7.10 ja sit lorahtikin kunnolla, kun nousin ylös sängystä. Joten.... nyt on täälläkin sit vedet menny!!! Voi jumankekkuli mä oon iloinen :D Suppareita vaan ei oikein oo, joten tässä nyt sit vaan ootellaan.... joka tapauksessa puolilta päivin pitää mennä näytille, siis jos ei suppareita ala näkymään!! Voi herranen aika, missä ne nyt oikeen on??!

Illalla mulla jonkin verran suppas sillai että selässä jomotteli, sit ne loppui. Yön nukuin ihan ok, sit heräsin joskus puoli kuudelta ja sen jälkeen en nukkunut, kun oli selässä ja jaloissa jotenkin outo ja väreilevä olo....! Ja muutamia pikkusuppareitakin tuli.

Sori kommentoimattomuuteni tällä hetkellä, pitää mennä pojan kanssa touhuumaan jos tästä nyt lähtö tulee. Tuskinpa ne mua enää kotiin laittaa kun vedet kerta on menny?!

Emppu, VIELÄ 39+2 *vähän jo jänskättää*

Vierailija
8/52 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenta ja tulinpas minäkin kasvattamaan pinoa,40+3 olis jo plakkarissa ja ei mitään menkkakipua suurempaa,esikoinen syntyi 39+6 niin jotenki odotti ettei tääkään menis yli,mut näinpäs kävi.yön aikana niska mennyt ihan jumiin kivan tuntusta,ei kait ole merkki esim raskausmyrkytyksestä..ei kyl muuta kun toi niskasärky.eipä omaa oloa enempää.ja onnea kaikille nyyttinsä hakeneille,teitä onkin ollut tosi paljon alkuviikosta!

Vierailija
9/52 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tasisviikot...

Flunssa riehuu vieläkin hirveenä, mut ehkä pahin on jo ohi?

Eilis ilta meni palelu ja hikoilukohtauksissa. Yön nukuin ½-2 tunnin pätkissä.

Eli ei mene ihan putkeen.

Huomenna pitäis varata perjantaille aika yliaikaiskontrolliin.

Kait mä sinne asti pääse?

Urkki ja Aarre rv 41+0

Vierailija
10/52 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHANAAAAA!!!!!!!!!!!

((((((((((Halii))))))))))

Ilmoita sitten h.e.t.i kumpi tuli ja lähettele viestiä muutenkin, jos vaikka sattus, ettet pääsiskään heti tositoimiin (mitä ei tietenkään toivota!) ja joudut osastolle odotteleen. Vitsi, että mua alko jänskättään!!!

Onnea ystäväni matkaan roppakaupalla ja voimia tulevaan koitokseen!!!

*" Marraskuun" Vallu* ;)

Vierailija
11/52 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vielä hetken verran nautit isosta pötsistä koska pian pääset siitä eroon :) Onnea paljon koitokseen.

Sinilainen *hmm kukas meille nyt niitä tsup tsup tsuppareita lähettelee ;) *

Vierailija
12/52 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin suht rauhaksiin koko aamun, mutta nyt oon ihan hepulina jo! Ei suppaile oikeen ollenkaan, ja mä en tiedä mitä tässä nyt vielä tapahtuu. Ilmeisesti ottavat sit kummiskin sisään, koska vedet on menny (ja sitä lapsivettä se on, ei epäilystäkään)!! Eniten tässä jännittää ne kivut, että mitähän ne tällä kertaa tulee olemaan. Ja jännittää, mihin esikoinen viedään hoitoon (just sattui tääkin huonoimpaan mahdolliseen aikaan :-/ kun kaikki töissä!) Niin, no jännittää mua kyllä ihan sikana jo sekin, KUMPI tuolla masussa on asustellut jo 9 pitkää kuukautta :)

Mutta voi hitsi. Laitanpa niitä tsup-tsupeja oikein urakalla tulemaan, jos niistä osa löytäis tiensä tännekin ;D

[b]Vallu[/b]: Mä niiiiin olisin toivonut että synnytettäis samoihin aikoihin :) Mutta jos tää on nyt joku " vesien meno -aalto" niin hyppää ihmeessä mukaan ;D Eilenhän poksahteli vedet ainakin kolmelta lomamasulta!!

Kiitos ystäväni tsempistä ja haleista, niitä tarvitaan :) Mä laittelen sit viestiä kun vauva on maailmassa :)

Ja käynhän mä varmaan vielä täällä, ellei tuu joku äkkilähtö.

Emppu, hepuli-kepuli.....

Vierailija
13/52 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~

Vierailija
14/52 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsa edelleen sekaisin. Supistuksia jonkun verran, mut ei kuitenkaan vielä mitään lähtöön viittaavia. Todennäköisesti olen täällä myös marraskuun puolella vatsa edelleen sekaisin....

Huonosti nukuttu yö taas takana. Inhottaa jo iltaisin nukkumaan mennä kun tietää ettei saa nukuttua ja vaan hikoilee sängyssä. Viimeyönä jo meinasin lähteä tv:tä katsomaan kun ei uni tullu, mutta en sitten viitsinyt. Ajattelin, et jos vaikka yhden yön valvoo niin sais ehkäpä seuraavana nukuttua. Se huonopuoli siinä vaan tietenki olis, et jos synnärille lähtö tulis saattais hiukan väsyttää...

Empulle voimia synnytykseen!!!!!

Pitäis miehelle kirjoittaa aikataululista, jos itse olen sairaalassa niin tietääpähän mies minne lapset pitää viedä ja mihin aikaan ja minä päivänä. Olis hammaslääkäriä ja lääkäriä sun muuta, tietenkin kaikki ensi viikolla, kun on laskettuaikakin.

Poika mulle aamulla tokas, et jos mä voisin lähtee tänään synnyttämään niin isä vois sitte jo huomenna olla kotona eikä mennä töihin. Eli äiti vaan pihalle ja isi kotiin....

Nyt pitää lähteä lapsia ulkoiluttamaan, ennen ku ne repii toisiltaan hiukset päästä.

Suppareita tasapuolisesti!!!!!!

Hennajo 38+3

Vierailija
15/52 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie voin lähetellä niitä suppareita teille tonni kaupalla.

Uskomatonta mut kaipaan raskaana olo aikaa, vaikkakin voin pahoin koko yhdeksän kuukautta ja se vatsa painoi valtavasti.

Nyt, kun poju on jo 11 päivää vanha niin " haaveilen" uudesta raskaudesta. Mies tuskin lämpenee ajatukselle neljännestä lapsesta. Toisaalta sanoihan hän, että ei aluksi kolmannellekkin....

Mut onnea kaikille pienen nyyttinsä saaneille ja onnea kaikille lopuille synnytykseen.

Olis kyllä kiva tavata oululaisten odottajien kanssa...

-messam+herperttierpertti-

Vierailija
16/52 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea matkaan.

Multa meni edellisessä vedet ylhäältä, eli ylös tuli reikä, jonka takia supistukset ei alkanut.

Synnytys sit käynnistettiin seuraavana päivänä tulehdusvaaran takia.

Ehkä sulla on sama?

Vierailija
17/52 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tsemppiä Empulle!

Yö meni todella huonosti. Tuli pyörittyä sängyssä puol kahteen, joka paikka kolotti ja hiki/vilu vuorotellen. Aamuyöllä alkoi neiti yskiä ja olikin tosi tukkoisen oloinen. Tietysti aina joku lapsista kipeä kun synnärille lähtö lähenee, toivottavasti ehtii parantua ennen vauvan tuloa.

Käväisin jo apteekissa hakemassa panadolia ja yskänlääkettä sekä itselle hiivalääkkeet, että sekin vaiva sitten vielä tähän viimeisiin viikkoihin, joita tosin ei toivottavasti ole enää montaa.

Huomenna neuvolalääkäri, kiva päästä ylimääräiselle käynnille ihan vaan tarkistuttamaan kohdunsuun tilanteen.

Hyvää päivänjatkoa kaikille ja saa nähdä kuinka monta lokalaista tänäänkin saa oman nyyttinsä.

rv 38+5

Vierailija
18/52 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääk! En mä jaksa huomiseen asti enää ootella ;D Tahtoo käynnistystä jo heti tänään!!

Kiitos kaikille tsempeistä :) Olo on aivan hervoton. Mä ootan vaan niitä suppareita.. muutama on tullut, siis tosi harvakseltaan, mutta on ne jo tuntunu joltain. Tuliko sulla [b]Urkki[/b] YHTÄÄN suppareita silloin? Mä niiiiiin toivon että alkais kunnon suppailut *bd* Typerää tällanen odottelu ja ihmettely kun ei tiedä mistään mitään :-/

Noh, eiköhän tässä nyt viimeistään vuorokauden sisällä olla nyytti kainalossa *bd*

Jes, saatiin esikoisellekin hoitaja :)

Emppu *kulmat juuri värjättyinä ;D*

Vierailija
19/52 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa!!!!! :) :) :)

Jospa mullakin kohta menis, tai edes sit sunnuntaina, ku olis sit toi sama viikkolukema.. ;) ;) Ootko niitä akupisteitä painellu vai mitkä kaikki kikat mahtoi edesauttaa.. ? ;)

Voi kun ihanaa, tulee hiukan toivoa tähän eloon, kun vedet poksahtelee... Mä taidan silti olla mukana siinä marrasklubbenissa...

yön nukuin huonosti, siirryin jossain vaiheessa sohvalle, siinä jotenkin parempi nukkua ku on kovempi, sit näin jotain ihme painajaista, et mies ei välittänytkään musta ja lapsista yhtään, mut onneks sit havahduin jossain vaiheessa, et huh se oli vaan unta... voi käki, pääsispä jo tositoimiin täälläkin..... niisk......

dem@ rv 38+5

Vierailija
20/52 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

EMPULLE onnea matkaan ! :) ihanaa.Pian sulla on nyytti kainalossa.Perästä tullaan sitten.

Kun mulla meni esikoisesta vedet niin supparit alkoi siitä tunnin päästä säännöllisesti. Ja PÄIPYLLE onnea käynnistykseen. :)

SINILAISELLE tasis onnea ! :)

Ja toivottavasti URKKIKIN pääsisi pian tositoimiin.Tsemii !

Vähän tylsä juttu, kun esikoisen kerho oli peruttu tältä aamulta.Aamulla oli tullut viesti peruuntumisesta.No keksitään muuta sitten.Olin vaan jo haaveillut omasta ajasta.

Vesienmenoja ja suppareita kaikille !

ponnyt rv 40+1 ja masunasukki