Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lääkärit tarjoavat nykyään joka vaivaan masennuslääkkeitä?

Vierailija
16.12.2010 |

Ystävälläni todettiin korkea verenpaine ja lääkäri määräsi hänelle kolmen viikon lepoloman, reseptin verenpainelääkkeisiin sekä masennuslääkkeen???

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolesterolilääkkeiden kanssa, serotoniinitasot kannattaa lääkitä vaikka ihan vaan varman päälle

Vierailija
2/12 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle ainakaan ole koskaan määrätty masennuslääkkeitä. Varmasti niitäkin ihan oikeaan vaivaan määrätään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläpäs vaan määrättiin 3 viikkoa sairaslomaa

Vierailija
4/12 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeksikin sain korvatulehdukseen antibioottikuurin. Eipäs nyt liiotella ;)

Vierailija
5/12 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

verenpaine todettiin. Tosin ilman masennuslääkkeitä.

Tosin äidilleni tuputettiin masennuslääkkeitä vuosia aiemmin unettomuuteen, jota oli kestänyt parisen viikkoa.

Ei huolinut, vaan päätti sitten noudattaa siskonsa neuvoa. Lasi (1) punaviiniä joka ilta vaikka parin viikon ajan. Jo helpotti!

Vierailija
6/12 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaivaan kuin vaivaan. Tai sitten lähes kaikilla viiraa nykyään päästä.

Vierailija
7/12 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

masennukseen masennuslääkkeitä, joka ei sekään tuntunut ihan oikealta. Olin silloin nuori teinityttö,jonka itsetunto oli tallattu maanrakoon parisuhteessa, jossa olin kuin kidutettu lintu häkissä. Aloin uskoa olevani kaikkea sitä miksikä minua haukuttiin ja todellisuudentajuni alkoi hämärtyä. Olen kuitenkin hyvä peittämään tunteeni ja ainoa ihminen, jolle vähän uskalsin pääni sisältöä avata, oli serkkuni,joka sitten passitti minut lääkärille. Vei aikaa,että sinne rohkenin mennä, mutta sain kuitenkin mentyä, siinä toivossa että lääkäri laittaisi minut jonkun ammattilaisen juttusille avautumaan ja saamaan apua. Vaan toisin kävi. Lääkäri kysyi muutaman kysymyksen elämästäni (onko minulla kavereita ja sitä rataa) ja sitten kirjoitti reseptin masennuslääkkeisiin ja hei hei. Yhden yhtäkään pilleriä en napsinut vaan koitin vain yksinäni ja serkkuni avulla selviytyä. Kyllä se siitä sitten.. Tosin nuo itsetunto-ongelmat heijastavat yhä tätä vauvaperheen elämää. Ja hampaankolossa on edelleen paljon ...

Vierailija
8/12 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole ikinä saanut sen vuoksi sairauslomaa enkä kyllä masennuslääkkeitäkään...

Vierailija
9/12 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulla oli kylla silloin ns. hypertensiivinen kriisi, eli verenpaine niin korkealla etta siihen voi ihan akuutisti kuolla (190/125). Sairaslomalla piti vaan maata pimeassa huoneessa, ideana oli saada paineet laskemaan takaisin sellaiselle tasolle ettei hengenlahto olisi enaa lahella. Toki sain myos roppakaupalla verenpainelaakkeita. Masennuslaaketta en ole koskaan verenpaineeseeni saanut.

Vierailija
10/12 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitini pitkälle edennyttä reumaa alettiin hoitamaan vasta kun oli ensin suostunut käymäään muutaman kerran mielenterveystoimistossa ja syönyt pitkän kuurin verran masennuslääkkeitä o_0

Lääkäri oli ihmeen pitkään tiukasti sitä mieltä, että äitini on masentunut, kun tämä kertoi ettei pysty yöllä kipujen takia nukkumaan. Joo, masennustahan se. Varmaan nilkatkin vääntyivät ihan masennuksen voimasta :/

Vierailija
11/12 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta masennuslääkkeitä voidaan kyllä ihan oikeasti käyttää muuhunkin kuin masennuksen hoitoon... Muutamalla masennuslääkkeellä on nimittäin hyvä vaste kipulääkkeenä, päänsäryn estolääkkeenä tai unilääkkeenä. Verenpaineeseen niistä ei kyllä tiettävästi ole apua.

T: sh

Vierailija
12/12 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrättiin myös mielialalääkkeitä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän