Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaa kun en ole aikaisemmin alkanut käyttään kuukuppia.

Vierailija
15.12.2010 |

Tänään otin käyttöön, ja kaikkien mahdollisten ennakkoluulojen jälkeen totesin että tuo kuppi on ihan loistava keksintö! Oikeesti harmittaa etten ole aikaisemmin tajunnut miten hyvä se on. Ajatelkaa, ei enää siteitä, ei tampooneja! jipii.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kerran: KUUKUPPI EI SOVI KAIKILLE.

Vierailija
2/22 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää hehkuttaa :)

Vuoden päästä ei enää jaksa kehua kun se on jo niin itsestään selvää!

Onnea ap:lle hyvä valinta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en ole kokeillut mutta kiinnostais kyllä. Sopiiko se käytettäväksi jos on hormonikierukan kantaja kyseessä?

Vierailija
4/22 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onko se sinulta pois, jos se jollekin sopii ja hän tykkää käyttää sitä? Haluaisitko siis itsekin käyttää sitä, mutta kuppi ei jostain kummallisesta syystä sinulle sovi?

Jos joku tekisi tänne avauksen, että löysin juuri kevytmaidon ja tykkään tosi kovasti juoda sitä, tulisin tuskin tänne huutelemaan, vaikka olenkin laktoosi-intolerantti, että mikä ihmeen maitokampanja täällä on, vaikka maito ei sovi kaikille.

Vierailija
5/22 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli antennin voi leikata täysin pois jos oma anatomia sitä vaatii..

T. eräs joka alkuun epäili, ihmetteli ja epäili taas. Sitten kokeili, enkä niitä yäktamponin lurjakkeita enää itseeni tunkisi.

Vierailija
6/22 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut mulle sopii ja olen siitä ihan älyttömän iloinen!! ap

Vierailija
7/22 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni lähes kaksi vuotta, ennen kuin kuukupin käyttö alkoi sujua. Ilmeisesti pillu levähtänyt sillä aikaa.

Vierailija
8/22 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina tyyliin "sopii kaikille ja kaikenlaisille vartaloille", mutta kun ei sovi! Kokeilin ja totesin itse. Kokeilukuukausien aikana tuntui että kuukuppi jotenkin repi kohtuani alemmas. Onko kupittelua tarpeeksi tutkittu? Voiko se aiheuttaa pitkäaikaisessa käytössä jopa kohdunlaskeuman?

Vierailija
9/22 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun siteiden kanssa alapäähän tulee järkky paineen tunne (joson runsas vuoto)

Mutta kupin kanssa koko tunnetta ei tule ollenkaan. Siis saako se ihan fyysisesti se veri aikaan sen pakottavan tunteen vai mikä hitto siinä on?

T: Yks tod onnellinen kupin omistaja

Vierailija
10/22 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoleton, vaivaton, ei kuivata limakalvoja jne.

Ainoa syy miksen sitten kumminkaan jatkuvasti käytä on se että poistamisessa pitäisi olla pidemmät sormet, tuntuu että sormien niveliä suorastaan särkee pari päivää menkkojen jälkeen ihan vaan työlään onkimiskurottelun takia. Ja olen kyllä opetellut laittaessa päästämään vähän ilmaa mukaan, ettei alipaine ole niin kova että sen takia kuppi kiipeäisi "taivaaseen" tai siis kohdunnapukkaan asti. Tuntuu vaan että otteen saaminen pohjasta on antennista huolimatta niin hankalaa että vaikka operaatio tyhjäys ja huuhtelu on vain kahdesti vuorokaudessa, niin minun sorminivelet eivät sitä tahdo kestää. Lisäksi se että laittaessa on annettava kupin vähän aueta ja "hörpätä" ilmaa tuottaa sellaisen viemäri-imukupin äänen, ettei sitä viitsi muualla kun kotivessassa ja ilman oventakaista vierasta yleisöä kuvitellakaan ronklaavansa. Poisottaessa ääntä ei tule kun saa hyvän otteen kupista.

Mutat jos vaan joku muu sen ottaisi pois, niin varamasti käyttäisin vain ja ainoastaan kuppia. Nyt vain silloin jos oikein runsaat menkat tai jos tamponin naru tuntuu ikävän hiertävältä, kuten esim. helteillä enemmänkin tuntui.

Vierailija
11/22 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ole käsisuihkua? Kädet on ihan veriset kun sen on tyhjännyt ja poistanut. YÖK.

Vierailija
12/22 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun siteiden kanssa alapäähän tulee järkky paineen tunne (joson runsas vuoto)

Mutta kupin kanssa koko tunnetta ei tule ollenkaan. Siis saako se ihan fyysisesti se veri aikaan sen pakottavan tunteen vai mikä hitto siinä on?

T: Yks tod onnellinen kupin omistaja

Johtuu siitä paineesta joka siihen kuppiin tulee siellä värkissä.

Vierailija
13/22 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole "luonnollinen" kuukautissuoja

HYI! En ikinä käyttäisi!

Vierailija
14/22 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten saan kuukupin sopimaan minulle. Ongelma ei nimittäin ole antennissa, se on lyhennetty sopivan mittaiseksi.

Ongelma on krampit, mitä tulee peräsuoleen, sekä emättimeen kupin asettamisen jälkeen, ja kramppeja kestää kunnes kupin ottaa pois. Ja en todellakaan tarkoita pientä kramppia, vaan sellaista mikä vie jalat alta, ei pysty kävelemään. ja kuppi on oikein asetettu, saan sen hyvin paikoilleen, ja asettamisen jälkeen se ei tunnu ensin miltään, vaan tuntuu olevan hyvin paikoillaan, mutta sitten alkaa nuo krampit ja kuppi on pakko ottaa pois.

Joten kerro, miten saan kuukupin sopimaan minulle, jos se kerran kaikille sopii? Käyttäisin mielelläni.

Vierailija
15/22 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja uskoin palstahypetystä. Ostin kuukupin ja kadun sitä. Rahat meni kankkulan kaivoon. Todella epämiellyttävä ja hankala vekotin. Siirryin takaisin siteisiin.

Vierailija
16/22 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten kokeile edes muutaman kuuakudcen ajan vaikak vaan pari kertaa aina niin pikkuhiljaa sitä oppii :)

Vierailija
17/22 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii se, jos opettelee käyttämään omaan värkkiin sopivasti.

Eli antennin voi leikata täysin pois jos oma anatomia sitä vaatii..

T. eräs joka alkuun epäili, ihmetteli ja epäili taas. Sitten kokeili, enkä niitä yäktamponin lurjakkeita enää itseeni tunkisi.

Esimerkiksi minulle ko vehje aiheutti järkyttävät kivut. Kokeilin isompia kokojakin, mutta silti. Noudatin tarkasti ohjeita ja voin 99.9% varmuudella sanoa etta oli oikein paikoillaan.

No tamppooneja en ole ikinä käyttänyt ja kyllä, olen synnyttänyt. Mitään poikkeavaisuuksia ei ole.

Mutta loppujen lopuksi kuukautisvuodon kuuluukin tulla alas asti. Kuukautisveri puhdistaa emättimen.

Käytän kestositeitä. Että ei tarvitse tuomita paskaksi ilmostontuhoajaksi..

Vierailija
18/22 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jotenkin ajatus "alipaineesta" saa perääntymään.

Kovasti olen kyllä kuullut kehujakin.

Vierailija
19/22 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten kokeile edes muutaman kuuakudcen ajan vaikak vaan pari kertaa aina niin pikkuhiljaa sitä oppii :)

mua ärsyttää se että se kirvelee sisuksissani. Tunnen sen koko ajan kun kävelen. Samasta syystä en pysty tamponiakaan pitämään. Ei ole kyse oppimisesta. En vain halua ja that's it.

Vierailija
20/22 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan olla että jotain ikäviä yllätyksiä vielä tulee. Yleisistä vessoista.. luultavasti tyhjään sen kotona ennen kaupungille tm. lähtöä, ettei tarvisi tyhjätä muualla kuin kotona. tai sitten valitsisin sen veski-kopin missä olisi lavuaari. Jännitin sitä laittamista ja pois ottamista kauheesti, mutta se menikin tosi hyvin, ihan kuin oisin aina käyttänyt. Kai kun on 5 lasta synnyttänyt ja oma kroppa on niin tuttu.. niin oli helppoa. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi