Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuret ikäluokat ovat pilanneet yhteiskunnan.

Vierailija
15.12.2010 |

90% Suomen rahavaroista makaa yli 60-vuotiaiden tilillä. Kun he olivat lapsiperheitä, oli heillä erilaisia tukia lapsiperheille jotka helpottivat. Kun pieniä lapsia ei enää ole, heille on alennettu veroja. He ovat saaneet vakipaikat ja pitkän työuran. Lopuksi heille kustannetaan isot eläkkeet.

Kun me olemme tuossa iässä, tuskin koko eläkejärjestelmää edes on.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perkeleet istuvat rahavuorien päällä, marisevat kun nuoret eivät mene töihin (minnes meet kun ei ole paikkoja ja jos jotain löydät, palkka on niin paska ettei sillä elä ja työvuoroissa pitää joustaa loputtomiin!!) ja muistelevat kuinka HE mukamas rakensivat ihan itse oman hyvinvointinsa. Hahhahhah; omat vanhempansa toimivat lastenhoitajina, kunnalta sai kotiapulaisen, töitä sai kun vaan oli peruskoulu suoritettu ja meni kysymään jostain. Nämä velliperseet eivät tiedä muusta kuin yltäkyllyydestä, karmein muisto "pulasta" on se kun aloittelivat turkisliikkeessä uraansa ja lounaaksi syötiin ranskanleipää.

Vierailija
2/43 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

istuvat ERITTÄIN tukevasti, usein perityn rahan päällä eikä siitä anneta lapsille ei kellekään. Vaikka olisi niin paljon, että verottaja tulee viemään leijonanosan aikanaan, niin ahneus estää rahan jakamisen sitä tarvitseville lapsille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nämä kehtaavat vielä vaatia, että nuorten pitäisi ottaa opintolainaa niinkuin HE tekivät. No, heidän aikanaan opintojen jälkeen oli tiedossa varma, vakituinen työpaikka, hyvähän siinä oli maksella lainaa pois.

Ökykulutuksellaan ovat myös tuhonneet ympäristöä.

Vierailija
4/43 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

/ lukiosta valmistunut nuori 50-60 luvulla, kuin 90-00 luvuilla. Ei ollut työttömyyttä, töitä sai samantien vakituisesti ilman kouluja, jonka seurauksena myös asuntolainan takaisin maksu tapahtui inflaation avulla. Nyt viimeiset 20 vuotta ollut pikkasen erilaista kasvattaa omaisuutta pelkällä palkkatuloilla. Perintöä odotellessa..

Vierailija
5/43 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää makselko niitä veroja. Heittäytykää passiiviseen vastarintaan. Kun ei ole työntekijöitä niin ei maksella harmaille eläkkeitä. Sitten loppuu riisto.

Vierailija
6/43 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen -73 syntynyt ja vanhempani edustavat juuri tuota massiivisinta -46 ikäluokkaa.

Molemmilla on ollut rutiköyhä lapsuus, josta ei todellakaan jäänyt mitään perittävää rahakasaa..

Todellakin kumpikin omalla työllään ja sillä koulunkäynnillä johon oli varaa, rakensi sen keskiluokkaisen elämänsa. Köyhyydestä kohtuuteen-ei rikkauksiin. Kodinhoitajia ei ole kellään tuntemallani ollut 70 luvulla, 60-luvulla kylläkin.

Äiti sai lapsilisää, ei muuta.

Jouduimme asumaan isovanhempien kanssa maalla, koska kunnanhoidossa ei voinut olla vanhempien työajoilla ja yksityinen maksoi enemmän mihin oli varaa.

En ihan ymmärrä tuota näkemystä..minun vanhempani auttoivat minua ja siskoani rahallisesti opintojen aikana, jotta ei tarvinnut lainaa ottaa

Vierailija
7/43 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lähipiirissäni ei kukaan istu rahavuorten päällä, ei edes äitini. Törsää koko ison eläkkeensä eikä rahakasoja löydy kunhan aika hänestä jättää ;-)

Vierailija
8/43 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja inflaatio söi koron ja vielä lainaakin, niin sai asuntolainan ja opintolainan kivasti makseltua korotta pois.

Tosin sama tilanne on nyt, ja meillä 70- ja 80-luvun lapsilla asunto- ja opintolainat. ASP-tilin ehdotkin pari vuotta sitten muutettiin taas järkeviksi.

En valita, eikä minun vanhemmilla muuten ollut isovanhempia lastenvahteina. Tosin he onkin vasta myöhäisiä suurten ikäluokkien viimeisiä lapsia. Uskoisin että heille kovin paikka oli se 90-luvun lama, enkä kadehdi heitä siitä. Ehkä sekin että lapsensa ovat käyneet koulut siinä 90-luvun säästökuurien aikaan, ei sekään varmaan ole helppoa ollut vanhemmille.

Vierailija
9/43 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minun vanhemmat on taloudellisesti ja muutenkin tukeneet lastensa (3) koulunkäyntiä sekä perhettä koko ajan. Sama juttu mieheni puolella, isä on taannut lainoja yms. En minä ole heille kateellinen, maailma muuttuu.

Yksi juttu mitä suurilla ikäluokilla on mitä meillä ei ollut, sodan kokeneet vanhemmat.

Vierailija
10/43 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurten ikäluokkien suurin synti on ollut se, että ovat kasvattaneet itsekkään pullamössökusipääsukupolven eli omat lapsensa ja vain siksi, että halusivat lapsillaan olevan paremmin kuin heillä itsellään.

Oletko ap huomannut että SINÄKIN perit noita yli 60-vuotiaita eli omat vanhempasi ja kenties vielä isovanhempasikin. Joten kyllä se varallisuus sullekin vielä päätyy.

Vierailija
11/43 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret ikäluokat ovat raataneet niska limassa, heidän lastensa ei tarvitse tehdä töitä ollenkaan koska yhteiskunta maksaa.

Vierailija
12/43 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät tajua, että elääkseen pitää tehdä töitä. Suurten ikäluokkien lapset ovat ensimmäinen sukupolvi, joka elää vanhempiensa rahoilla menemättä töihin!

Vierailija
13/43 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaa kummasti oloa ja elämää kun ei tarvi joka penniä venyttää =)

Vierailija
14/43 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovasti 70-luvun äitejä jotka viettivät lyhyen äitiysloman, kävivät töissä, usein perheen auto miehellä, raahasivat aamuisin lapset hoitoon, kävellen tai pyörällä, hakivat hoidosta, laittoivat ruuat...Nykyään helpompaa, paitsi tosiaan tuo työtilanne oli aikanaan parempi.

Vierailija
15/43 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisivat saatana edes yrittäneet ... mutta ei perkele. ei perkele ei viitsitty edes yrittää

Vierailija
16/43 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan, että kirjottaja halua provosoida ja saada mahdd. paljon eripuraa ja tunteita pintaan. Ole siis viisas äläkä ota vakavasti.

Vierailija
17/43 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisivat saatana edes yrittäneet ... mutta ei perkele. ei perkele ei viitsitty edes yrittää

Eikun menoksi. Kukaan ei estä.

Vierailija
18/43 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa seksi, avioliiton loppu, heppoiset parisuhteet, avioerot, uusperheet, äiti- ja isäpuolet, erolapset ja näistä seuranneet mt-ongelmat, jotka vielä räjähtävät käsiin.

Nyky-yhteiskunta on lyhytjännitteisten extreme-ihmisten. Ei jakseta nähdä vaivaa ja pitää saada kaikkea heti, enemmän ja nyt. Niin materiaa kun parempaa seksiä, parempia ja kauniimpia kumppaneita.

Seurauksena on ohut ja pinnalinen kiertolaisen maailmankuva, josta puutuu kokonaan syvyys, lojaalisuus, ystävyys ja näiden tuomat rikkauudet elämässä. Havahtuminen tapahtuu varmasti, mutta useimmilla liian myöhään.

Kunnioitan ja kadehdin ihmisiä, jotka kykenevät vaalimaan pitkää parisuhdetta ja pitkiä elämänkestäviä ystävyyssuhteita.

Vierailija
19/43 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun menoksi. Kukaan ei estä.

Eniten halveksin kuten edellinen kirjoittaja, siitä, kuinka Yhdysvalloista otettiin mallia, vaikka nähtiin sivuilmiöt mitä rakkaassa kotimaassammekin on nyt tapahtumassa ja arkipäivää.

Miksi vanhempi idioottipolvi otti mallia huonosta yhteiskunnasta Neuvostoliiton sijaan?

Kommunismi olisi niin paljon parempi ratkaisu, kuin nykyinen. Asiat ovat menneet päin helvettiä vuodesta 1917 asti.

Vierailija
20/43 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmillani oli köyhä lapsuus kannattamattomilla rintamamiestiloilla. Isovanhemmat olivat aina töissä ja lapsia oli paljon. Toinen vanhemmistani meni töihin 15-vuotiaana, toinen sai käydä keskikoulun. Asuivat vielä kahden lapsen kanssa kaksiossa, äitiysloma kesti kuusi viikkoa 1970-luvulla. Molemmat ovat kehittäneet osaamistaan huimasti ja ovat olleet työpaikoillaan arvokkaita pitkäaikaisia työntekijöitä. Kumpikaan ei ole mitään perintöjä saanut.

Minä itse olen opiskellut 25-vuotiaaksi, ollut hoitovapailla enkä ehtisi kovin pitkää työuraa tehdä jos pääsisin kuusikymppisenä eläkkeelle. Minulle kyllä on tulossa perintöä, sanoisinko ikävä kyllä. Minulla ei ole mitään ansiota duunarivanhempieni elämäntyöhön joka on perustunut ahkeruuteen ja säästäväisyyteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan