Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sinä fiksu maalainen: kerro mulle kuinka saan autoni vapaaksi lumen alta?

Vierailija
15.12.2010 |

auto on kadun varressa parkissa. sitä ei talvisin juurikaan käytetä. nyt se tietysti on lumen alle hautautunut. lisäksi aurat ovat kasanneet korkeat jääkokkarevallit molemmin puolin. meidän auton edessä ja takana on tilanne sama.

kerro mulle, oi fiksu maalainen: MILLÄ mä sen auton sieltä kaivan esiin? kaupassa ei ole lapioita. vaikka mä jostain sen lapion saisin, MINNE MÄ SEN LUMEN LAITAN? ajotielle? jalkakäytävälle?

ja sitten kun jotenkin maagisesti olen sen autoni saanut lumesta vapaaksi, niin mitä. jätän sen siihen? se on meidän parkkiruutu. ei sillä autolla ole muuta paikkaa.

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen, että on. Sieltä ostat rautalapion, älä mitään lumilapiota, vasaran ja yhden kuuden tuuman rautanaulan. Lapiolla reippaasti yöaikaan kaivat autosi esille. Yöaikaan siksi että todennäköisyys jäädä ratikan alle on kaiketi pienempi, yöaikaan siksi että joudut paiskomaan sen lumen naapurin auton päälle ja naapuri toivottavasti on silloin nukkumassa eikä raivoa vieressä. Tietysti voit ostaa partiokaupasta trangian ja keitellä lumet vedeksi siinä jalkakäytävällä, mutta voi olla että tulee aamu ennen kun olet saanut kaikki lumet vedeksi.

Lapioituasi kannat lapion tupaan, aamulla hakkaat kuuden tuuman naulan olohuoneen seinälle 180cm korkeudelle ja siihen ripustat lapion odottamaan seuraavaa aura-autoa.

Kesällä sitten voit tehdä lapiolle oman vitriinin, johon asetat lapion muistoksi lumisesta talvesta, jos teet vitriiniin oven voit käyttää lapiota vielä tulevina lumitalvinakin, jos ilmaston lämpiäminen ei toteudukaan.

Vierailija
2/94 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus tuntuu että Helsinkiläiset oikein suurella viisaudellaan tekeytyvät tyhmiksi o_O

Yksinkertaisesta asiasta tekevät härkäsen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä kun niitä ei vielä myydä. Ja hintaa voi pulittaaa helposti 10.000€ /kpl kun ne torvelot ei osaa mennä esim. junalla kehä3 ulkopuolelle ostamaan sitä v--un lapiota.

Vierailija
4/94 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim minä 165cm/52kg nainen EN JAKSA kaivaa enää autoani aura-autojen ja jäälohkareiden alta. Ja pariin otteeseen kun olen sen auton putsannut, en ole saanut enää kadunvarsipaikkaa töistä kotiin tullessani. Sain siis LAPIOIDA (uudelleen)itselleni parkkipaikan ja kärrätä lumet lasten pulkalla puun juureen (lue: heittää lumivallin päälle). Lapsilla oli kylmä ja nälkä, sama myös itselläni. Eli te heinähatut, jotka ette asu Helsingin ydinkeskusta-alueella ettekä TODELLAKAAN tiedä mistä täällä naristaan, älkää jakako yleispäteviä neuvojanne.

Eläköön HKL:n julkinen liikenne, nyt autoni nököttää työpaikan parkkihallissa ja itse liikun julkisilla.

Vierailija
5/94 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim minä 165cm/52kg nainen EN JAKSA kaivaa enää autoani aura-autojen ja jäälohkareiden alta. Ja pariin otteeseen kun olen sen auton putsannut, en ole saanut enää kadunvarsipaikkaa töistä kotiin tullessani. Sain siis LAPIOIDA (uudelleen)itselleni parkkipaikan ja kärrätä lumet lasten pulkalla puun juureen (lue: heittää lumivallin päälle). Lapsilla oli kylmä ja nälkä, sama myös itselläni. Eli te heinähatut, jotka ette asu Helsingin ydinkeskusta-alueella ettekä TODELLAKAAN tiedä mistä täällä naristaan, älkää jakako yleispäteviä neuvojanne.

Eläköön HKL:n julkinen liikenne, nyt autoni nököttää työpaikan parkkihallissa ja itse liikun julkisilla.

kyselee heinähattu jolla lähimmälle pysäkille on 7km, jos sinne kävelee onkin jo työpaikan ohi kävellyt.

Vierailija
6/94 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa ongelmaa on ollut muissakin kaupungeissa :) Ei ehkä tänä vuonna, mutta onhan noita menneitä hyvin lumisia talvia takanakin päin :)

Ja en minäkään sinua paljon suurempi ole, mutta siivoan pihani vähän väliä lumesta ja jopa vaihtelen renkaat autoon ;) Katsos, työ lisää lihaksia :)

Vierailija
7/94 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa menee liki 2 h, lumi ajoradalle josta se pyörii autojen alle. Kenttälapio, taiteltava vaikka Varustelekasta.

Liikuminen julkisilla ja auto jonnekin säilöön, koska ei sitä saa parkkiin kuitenkaan toistamiseen. 8 autosta oli juuri rikottu ikkunoita joten ei huonoon paikaan.

Nyt tais olla joku auton säilytystarjouskin pysäköintihalleissa.

http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/hs_kaivoi_auton_umpih…

Vierailija
8/94 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rautalapiolla saa lumilapiota paremmin jähmettyneen jäälumen rikki. Kauppoja on useitakin vaikka Hämeentiellä. Ei ole ongelma, jos on aikaa tehdä lumitöitä, autn puhdistus ei vielä auta jos itse tiet on auraamatta ja kynnöspeltona kuten täällä Hesassa voi vielä iltapäivästäkin olla, toisin kuin maaseuduilla joissa jo 5 aikaan aurat on hommissa...

Vierailija
9/94 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työttömät ja tukien varassa elävät syömään se lumi sieltä kaduilta, niin loppuisi tuo vinkuminen.

Vierailija
10/94 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim minä 165cm/52kg nainen EN JAKSA kaivaa enää autoani aura-autojen ja jäälohkareiden alta.

tässä maailmassa ei osata / jakseta / viitsitä / saada tehdä, teetetään muilla sopivaa korvausta vastaan.

Se että ihmisillä on velvoitteita ei muutu miksikään siitä, että ei itse osaa / jaksa / viitsi / saa asiaa itse hoitaa.

Vierailija
11/94 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaat sen lumen jätesäkkeihin, kuskaat sisälle kylppäriin sulamaan viemäristä alas. Lämmität vielä saunaa päälle niin sulaa nopeammin. Eikö oo hyvä idea?

Vierailija
12/94 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim minä 165cm/52kg nainen EN JAKSA kaivaa enää autoani aura-autojen ja jäälohkareiden alta. Ja pariin otteeseen kun olen sen auton putsannut, en ole saanut enää kadunvarsipaikkaa töistä kotiin tullessani. Sain siis LAPIOIDA (uudelleen)itselleni parkkipaikan ja kärrätä lumet lasten pulkalla puun juureen (lue: heittää lumivallin päälle). Lapsilla oli kylmä ja nälkä, sama myös itselläni. Eli te heinähatut, jotka ette asu Helsingin ydinkeskusta-alueella ettekä TODELLAKAAN tiedä mistä täällä naristaan, älkää jakako yleispäteviä neuvojanne. Eläköön HKL:n julkinen liikenne, nyt autoni nököttää työpaikan parkkihallissa ja itse liikun julkisilla.

samaa ongelmaa on ollut muissakin kaupungeissa :) Ei ehkä tänä vuonna, mutta onhan noita menneitä hyvin lumisia talvia takanakin päin :) Ja en minäkään sinua paljon suurempi ole, mutta siivoan pihani vähän väliä lumesta ja jopa vaihtelen renkaat autoon ;) Katsos, työ lisää lihaksia :)

kertoo sen, että et ymmärrä kuinka Helsingin ydinkeskustassa ei tuosta vaan mennä kadulle siivoamaan "omaa pihaa", jotta se auto ei jämähdä lumen alle. Voi jospa mulla olisikin oma piha, jonka voisin pitää kolalla ja lapiolla siistinä, mutta sen sijaan mun pihani on pätkä kävelykatua ja kioski. Jos mä sen kolaan ja lapioin puhtaaksi, joku ystävällinen naapuri nappaa siitä itselleen siivotun autopaikan ja ne aura-auton lumi- ja jäävallit tulevat kuitenkin seuraavana päivänä taas takaisin jos lunta sataa reippaasti.

Aaaargh kun jengi ei tajua!

Vierailija
13/94 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai soita isännöitsijälle ja kerro, ettet pysty putsaamaan autoa, varmaan hoitavat tuonkin jotain maksua vastaan...

Onneksi liikun julkisilla, ei ole tuota ongelmaa:)

Vierailija
14/94 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aura-autojen kasaama lumi on. Pikkuisen eri asia kuin vastasatanut puuterilumi jossain böndellä..

Kyllä me tiedämme millaista aura-auton kasaama lumi on. Se muuttuu sitä kovemmaksi, mitä kauemmin se on paikoillaan ja sitä järeämpiä aseita tarvitaan sen kasan poistamiseen. Mm. rautakangella hakkaaminen on tullut tutuksi, kun joskus on laiskottanut, eikä työtä ole hoitanut samantien. Eli aura-auton käynnin jälkeen kasa on mentävä poistamaan heti. Pääsee paljon helpommalla. Ja jos oikeen hyvin käy, niin aura-auto pyörii kulmilla vielä ja kiltti aura-auton setä vie mennessään loputkin lumet.

Mihin lumet kasataan. Minä kasaisin ne osittain ajoradalle, mutta suurimman osan joutuu kasaamaan auton ja jalkakäytävän väliselle alueelle. Ja jos ei mahdu, niin kottikärryt/ämpäri/kola kauniiseen käteen ja kantamaan/työntämään lunta kauemmas. Hirveä homma, mutta eipä ole paljon vaihtoehtoja.

Vierailija
15/94 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin alustuksena tähän ongelmaan toteamus, että miksi jotkut muut ja aika useatkin saavat/ovat saaneet sen autonsa sieltä kinoksista esiin, mutta sinä et?

Tero

Vierailija
16/94 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maahanmuuttajat rupesivat putsaamaan katuja. Vai muistanko väärin...

Vierailija
17/94 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksi aurausfirmat tekee hommat huonosti ja taloyhtiöt omilta reiteiltään...

Vierailija
18/94 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä Helsingissä, jossa on kuulemma kaikki palvelut ja kaupat ym. ei tänäKÄÄN vuonna ole yhtäkään lapiota missään kaupassa myytävänä? Uusavuttomuus kunniaan! Ja tiedoksi vain ap:lle: Helsinki ei ole lumisin paikka Suomessa.

http://wwwi2.ymparisto.fi/i2/90/lumi2/tanaan_fi.html

Vierailija
19/94 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaat nyt sen lapion tai muun vastaavan välineen jostain, lainaat vaikkapa naapureiltasi.

Niin niin, rohkeasti vaan soittelemaan ovikelloa, näetpä sitten nekin naamasta naamaan samalla.

Sitten ensimmäiseksi putsaat auton päältä lumet sinne jalkakäytävän puolelle ja luot lumet auton oven edestä, niin että saat sen käymään.

Jalkakäytävän puoleinen valli voidaan tässä vaiheessa unohtaa.

Tarpeen mukaan luot väliaikaisesti lunta auton sivulta pyörien kohdalta tielle sen verran, että pääset lapioimaan lunta jokaisen pyörän eteen.

Kuten nyt huomaat, auton alla ei ole lunta ollenkaan.

Kun saat lunta auton alle, niin ajat autoa sen verran eteenpäin, että auto nousee näiden lumikasijen päälle ja tulee lisää maavaraa.

Sen jälkeen alat lapioida ajotien puolelta auton keulan kohdalta lunta auton alle senverran, että saat autolle kulkuväylän auki, jotta saat ajettua autosi pois ruudusta.

Viet autosi jonnekin väliaikeiseen parkkipaikkaan.

Palaat takaisin parkkiruudullesi, ja tasoitat vallit ja lumet ruutuusiniin, että paaset heöposti ajamaan siihen ja pois, sopivan luiskaksi ajoradan puolelta.

Tero

Vierailija
20/94 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan parasta huumoria tämä ketju. Kiitos päiväni piristämisestä. Olen nauranut vedet silmissä näille tarinoille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan