Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuttuisitko tästä (lapsen kummi ei osta lahjoja)...?

Vierailija
15.12.2010 |

Hyvä ystäväni on poikani kummi, samoin minä olen tämän ystäväni tyttären kummi.

Lisäksi minulla on 5 muuta kummilasta. Muistan hänen tytärtään joka merkkipäivä, jos rahaa ei ole paljon ideoin jotain edullisempaa, mutta KOSKAAN tyttö ei ole jäänyt ilman lahjaa.

Tämän lisäksi vierailen heillä suht säännöllisesti, eli vietän siis aikaakin hänen tyttönsä kanssa.

Sitten itse asiaan: tämä kaveri puolestaan muistaa poikaani silloin tällöin, kun sattuu sopimaan.

Synttäreiltä ovat olleet poissa monena vuonna, vaikka aina on kutsuttu. Joka kerta hän lupaa muistaa poikaa "sitten joskus myöhemmin", sitä päivää ei vain koskaan tule, enkä ole kehdannut asiasta mitään kysellä.

Aina hän myös vetoaa siihen ettei ole rahaa (heillä 2 työssäkäyvää aikuista perheessä, ja lisäksi olen sanonut että lahjan arvolla ei todellakaan ole merkitystä, poikani ilahtuu vaikka sarjakuvalehdestä tai Aku-Ankka pokkarista).

Vein heidän tyttärelleen joululahjan jo viikko sitten, mutta tämä ystävä ei sanallakaan maininnut poikani mahdollista lahjaa. Eikä ole kuulunut mitään vieläkään.

Jos hän ei muista poikaani tänäkään vuonna, lopetan yhteydenpidon, olen niin loukkaantunut.

Kyse ei ole rahasta vaan periaatteesta.

Jos minä annan ja muistan ja näen vaivaa hänen lapsensa eteen, onko paljon pyydetty että hän edes yrittäisi jotain?

Ja jos rahaa ei ole, voihan lapsen kanssa vaikka tehdä jotain muuta kivaa.

Pelkästä viitseliäisyydestä kiinni.

Ai niin, läppärit heillä oli varaa ostaa molemmille perheen vanhemmille tuossa juuri...

Taulutv:t ja muut on kyllä...

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueppa aloitus uudelleen.

Monet tosin ostavat mutta eihän se varsinaisesti kuulu kummiuteen.

Vierailija
42/60 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teillä on sama ihminen useamman lapsen kummi? Saatikka tuossa tapauksessa, ettei ole muistanut sitä ensimmäistäkään?

Kysyn siksi, että meilläpäin tuollainen ei ole ollut tapana, mutta miehen siskon perheessä taas on. Käly suuttui verisesti, kun ei "päässyt" kuopuspoikamme sylikummiksi, vaikka esikoispojan kummi onkin. En ollut koskaan edes kuullut, että samassa perheessä yksi ihminen on useamman lapsen kummina. Mistä päin olette kotoisin, siis missä toimitaan noin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pysyn kommentissani

enkä lue uudelleen. Kukin saa olla sellainen kummi kun haluaa. Tai ehkä olisi hyvä jo siinä vaiheessa kun kummiksi pyytää tiedustella toiselta millainen kummi tämä sitten on.

Vierailija
44/60 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suutu mutta kyllä on vuosikaudet harmittanut. Tyttäremme kummi on vieläpä mieheni sisko jonka kuitenkin tiedän muita kummilapsiaan muistavan...

Minä lopetin hänen tyttärensä muistamisen kun tyttö viime vuonna pääsi ripille, hän lopetti meidän tyttäremme muistamisen kun tämä oli noin viisivuotias.

Vierailija
45/60 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kerrottakoon, että kyse oli myös siitä, että kummi ei vaivaudu edes tapaamaan lasta. Eiköhän kummin tehtävä ole kuitenkin olla lapselle läsnä? Jos ei tätä halua tehdä, olisi kannattanut kieltäytyä tehtävästä. Etkä sinä vastauksesi luonteesta huolimatta saa riitaa tästä aikaiseksi.

ja pysyn kommentissani enkä lue uudelleen. Kukin saa olla sellainen kummi kun haluaa. Tai ehkä olisi hyvä jo siinä vaiheessa kun kummiksi pyytää tiedustella toiselta millainen kummi tämä sitten on.

Vierailija
46/60 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillinen tilanne.

Voisit ennemmin viedä kummitytön jonnekin seuraavalla kerralla, kun hänellä taas on merkkipäivä. Jouluksi voisit hankkia vaikka elokuvaliput tms. ja jotain pientä siihen päälle; esim. lehti tai karkkia. Jos tytön synttärit ovat kesäaikaan, esim. päivä huvipuistossa tms. voisi olla hyvä lahjan "korvike".

Tai sitten ideoit jonkun leffaillan vaikka teille kotiin merkkipäivänä! =)

Pidän asenteestasi, ettet kaada tytön niskaan syyllisyyttä siitä, että hänen äitinsä suhtautuu omaan kummilapseensa, eli sinun poikaasi, huomattavasti etäisemmin kuin sinä omaan kummityttöösi. Olisi todella hölmöä yhtäkkiä olla muistamatta kummityttöä vain, koska sinun poikaasi ei muisteta. Se jos mikä olisi lapsellista. Siinä osoitat mielestäni vastuullisuutta aikuisena olosta, ap.

Mutta voisit kyllä tehdä lähitulevaisuuden lahjoista hivenen maanläheisempiä. Näkisit samalla, miten tytön äiti suhtautuu asiaan. Sain kuvan, että hän pitää sinua jonkinlaisena lahja-automaattina... Hauskaa joulun odotusta joka tapauksessa!

Vierailija
47/60 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kerrottakoon, että kyse oli myös siitä, että kummi ei vaivaudu edes tapaamaan lasta. Eiköhän kummin tehtävä ole kuitenkin olla lapselle läsnä? Jos ei tätä halua tehdä, olisi kannattanut kieltäytyä tehtävästä. Etkä sinä vastauksesi luonteesta huolimatta saa riitaa tästä aikaiseksi.

ja pysyn kommentissani enkä lue uudelleen. Kukin saa olla sellainen kummi kun haluaa. Tai ehkä olisi hyvä jo siinä vaiheessa kun kummiksi pyytää tiedustella toiselta millainen kummi tämä sitten on.

Käsittääkseni kummi voi esim. rukouksessa muistaa kummilasta säännöllisesti.

Ei ole mikään pakko olla minään puuhatätinä jos sellainen ei istu kummin luonteeseen.

Vierailija
48/60 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin hyväksyt sen, että lapsesi ei ole samanarvoinen.

Mun yksi entinen tuttava hehkutti aina omaa lastaan, jonka kummi olin.

Ei kuitenkaan suostunut lapseni kummiksi, joten unohdin myös hänen lapsensa.

Vierailija
49/60 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen ei ole hänestä ole. On todella typerää ryhtyä kummiksi, jos sitten jättää lapsen kokonaan muistamatta. Muistamiseen riittää muutakin kuin lahja.

Vierailija
50/60 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ryhdyit kummiksi.

Vierailija
51/60 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
52/60 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen kun lapsi täytti 2v.

eli lapsi ei edes tunne heitä.

keitä ne on kysyi tyttö kun suunnitelimme rippijuhlia.

en ole odottanut lahjoja, ei niitä ole tullutkaan, ei edes kortteja, kyläilyjä ym.

no ihan sama lapsen kanssa on juteltu ja hänelle olemme sanoneet kuinka se meitä harmittaa/harmitti kun hän oli pieni.

toisen lapsen kummi on hyvä ja käy vierailulla, lähettää synttärikortin ym.

sekä ottanut toisen lapsemmekin "omaksi kummi lapsekseen" vaikka ei sitä ole virallisesti.

Vierailija
53/60 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mun veljeni on kaikkien kolmen lapsen kummi. Vauva-aikana miehen veli vaimoineen kyllä oli vähän kiinnostunut esikoisestamme. Halusimme lapsillemme osan kummeista sellaisia, jotka pysyvät lähellä eli siksi sukulaisia. Emme silloin ymmärtäneet, että lapsettomuus tulisi ongelmaksi.

Ei mun mielestä paikkakunnalla ole väliä, mutta etelä-Suomessa asutaan. Ja mun veljeni on paras mahdollinen kummi lapsillemme, vaikkei lahjoja juuri tulekaan :) Lapsillamme on myös muita kummeja, joista lähes kaikki pitävät yhteyttä, vaikkei aina kovin tiiviisti.

Vierailija
54/60 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun soittaa ja kutsuu kylään, etten nyt viitsi, mutta muistan sua seuraavalla ruualla rukouksen muodossa... Tai sitten kysyn, että opitkos nyt sen iltarukouksen, kun eilen sitä sulle etänä telepaattisesti opetin?

No just, en todellakaan! Minulle on tärkeää läsnäolo ja sitä ei etärukoilulla pysty toteuttamaan. Mutta minulla onkin läheiset välit kaikkiin kummilapsiini.

Vierailija
55/60 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vain mieleen, että oliko hänellä aikanaan tilaisuus kieltäytyä koko hommasta vai onko kummius vapaaehtoinen pakko?

Vierailija
56/60 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni turha vertailla hintoja jne. Ihmiset antavat halunsa ja elämäntilanteensa mukaan. Musta on moukkamaista laskeskella hintoja ja miettiä että antaa nyt varmasti samanarvoisen lahjan. Kiva on jos lahja on jotain lapselle ja ikätasolle sopivaa, jotain missä on ajatus.

Meidän yksi kummilapsi asuu kaukana, vanhemmat eivät koskaan kiitä lahjasta tai sano edes tuliko perille. Kun ehdotamme tapaamista ei sovi. Eivätkä käy meilläkään. En koskaan kuule kummilapsesta mitään. Olisi mukava tietää hänestä edes jotain, harrastuksia tai muuta, jos kysyn niin tulee ehkä puolikkaalla lauseella joku vastaus, aina ei sitäkään. En oikeastaan edes tunne lasta enää, kun on kasvanut ja varmasti muuttunut paljon näinä vuosina kun ei olla nähty tai pidetty yhteyttä.

Ei sitten niin kauheasti innosta hankkia ihania lahjoja. Toiselle kummilapselle jonka vanhemmat taas pitävät meihin yhteyttä on kiva hankkia lahjoja ja nautin siitä. On helpompi hankkia lahjakin kun tietää jotain lapsesta.

Vierailija
57/60 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse ei ole rahasta, niin pelkkä ajatus on tärkein. Jos hän laittoi perheellenne joulukortin, niin en suuttuisi.

Mut mä oon vaan tottunut, itse en ole esikoiseni sylikummilta saanut mitään yhteydenpitoa kuuteen vuoteen, eikä siis tämä lapsikaa, ei edes korttia tai tekstiviestiä. Niin tässä tapauksessa olisin aivan pakahtunut edes kortista :)

Mulla on jo kaikille kummilapsille paketit, eli älkää luulko että minä en muista :)

Vierailija
58/60 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kummi. En muista kummipoikaani juurikaan mitenkään. Minut aikoinaan pakotettiin ei-niin-läheisen siskoni pojan kummiksi. Asun kaukana, näemme ehkä kerran vuodessa. Emme soittele, en laittele kortteja, enkä todellakaan osta lahjoja jo valmiiksi hemmotellulle kakaralle.

Kamalaa? Ehkä, mutta elän omaa elämääni, en ole mikään lahja-automaatti! Silti olemme ihan asiallisissa väleissä tavatessamme. Kummipoitsu saa tsiljoona lahjaa kaikilta muilta läheisiltään, tuskin osaa kaivata minulta yhtään ekstramateriaa.

Vierailija
59/60 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes jotenkin synttärinä ja jouluna ja mielellään nimipäivänäkin. Minkä ikäinen lapsesi on, eikö hänkin jo ihmettele,kun te muistatte kummilasta, mutta häntä ei muisteta. Voi olla vaikeaa selittää asiaa lapselle niin, että hän ymmärtää sen.

Vierailija
60/60 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kummi on lahja-automaatti? Ei kummin homma ole kantaa lahjoja lapsille, mutta ne tekevät joskus sitäkin. Jos pyydät ystävääsi kummiksi, niin pyydät hänet sen vuoksi, että hän on hyvä tyyppi ja luotettava aikuinen sinun lapsellesi. Älä pyydä kummiksi ihmistä joka ei ole kiinnostunut muiden lapsista; leiki, lue kirjaa tms. Tämän olet varmasti laittanut merkille jo yhteisinä ystävyysvuosinanne.

Toisinaan taas ihmisillä elämäntilanne muuttuu, rahkeet riittää vain omaan perheeseen ja sukulaisiin tai vain itseensä. Jotkut ihmiset vain ei aina pysty näkemään omaa nenää pidemmälle, että toisilla on joskus vaikeaa. Heillä voi olla myös vaikeaa, vaikka sinä et siitä mitään tietäisikään. Kaikkia asioita ei kerrota edes kummilapsen vanhemmille tai ystäville.

Niele tuo lapsellinen asenne. Vie kummilapsellesi jatkossakin lahja, jos sinulle tulee siitä hyvä olo ja siitä, että saat olla lapsen elämässä mukana. Nauti sinä kummilapsestasi. Ehkä sinun lapsellasi on muita kummeja tai turvallisia aikuisia, ehkä hän voi nauttia heistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme