Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi kamala, näin äsken ostoskeskuksessa itkevän nuoren äidin......

Vierailija
15.12.2010 |

Vauvan kanssa. Äiti istui penkillä vauvan kanssa, vauvalla oli kasvot aivan siniset ja itki täyttä kurkkua. Äiti toisteli itku kurkussa voi pieni kulta raasu älä itke ei mitään hätää ja pussaili itkevää vauvaa. Olikohan vauva paleltunut pahoin vai mikähän sillä oli? Teki ihan pahaa itselläkin.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei olisi tarvinnut olla yksin ja vaikka sanoa "olen tässä, jos haluat autan ja vaikka itken kaverina jos siitä on apua :)" Usein pelkkä toisen läheisyys auttaa ja saattaa sitten rauhoittaa äitiä ja sitä kautta myös lasta.

Vierailija
42/64 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei olisi tarvinnut olla yksin ja vaikka sanoa "olen tässä, jos haluat autan ja vaikka itken kaverina jos siitä on apua :)" Usein pelkkä toisen läheisyys auttaa ja saattaa sitten rauhoittaa äitiä ja sitä kautta myös lasta.

kaunis ajatus mutta suomalaiset tuntien vastaukseksi voisi tulla että painu vittuun. Sillä lailla suomalaiset yleensä reagoi jos joku vieras uskaltaa avata suunsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaunis ajatus mutta suomalaiset tuntien vastaukseksi voisi tulla että painu vittuun. Sillä lailla suomalaiset yleensä reagoi jos joku vieras uskaltaa avata suunsa.

Vierailija
44/64 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa käydä välillä Suomessa niin totuus ei unohdu..;))

t. 31

Vierailija
45/64 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitukseni ei ole loukata, toivottavasti osaan esittää kysympykseni tarpeeksi hyvin. Haluaisin siis ihan vilpittömästi tietää, millä tavalla kyseistä äitiä olisi voinut auttaa? Eli siis, jos minulle kävisi noin, että alkaisin itkeä, kun vauvani itkee, ja joku tulisi kysymään, voiko auttaa, niin mitä sanoisin kysyjälle, miten hän oikeasti voisi minua auttaa?

Vierailija
46/64 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymään että onko joku hätänä mutta olin siskoni kanssa ja sisko sanoi että älä mene ja ettei vauvalla ole hätää. :-P

Kai nyt urpokin näkee, että vauvalla on joku hätä, oli se sitten koliikki, hengenahdistus, kylmettyminen, väsy, nälkä tai hermoraunio äiti. Eivät vauvat itke turhaan, aina on joku syy. Eivätkä itkevät äidit ole kaukaa kierrettäviä mörköjä.

Vauvat itkee. Jotkut jopa niin, että taju lähtee. Jos lapsesta lähti kova ääni: hätä ei voinut olla kovin suuri. Jos hengitystiet tukossa, niin pihinääkään ei kuulu. Veikkaisin, että nälkä on reissussa äitynyt niin pahaksi, ettei malta enää huolia edes rintaa.

Minulla oli todella kovaääninen vauva. Olisin kyllä hyväntahtoiset "auttajat" lähettänyt kirpeiden terveisten kera sinne missä pippuri kasvaa.

Vierailija
47/64 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aika monta kertaa sais tuolla kaupungilla pysähtyä, jos jokaista itkevän vauvan äitiä jäis tukemaan ja auttamaan. Hei, vauvat todellakin itkevät. Ja jos olisi todellinen hätä, niin tämä äiti olisi kyllä itsekin pyytänyt apua.

Vierailija
48/64 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitukseni ei ole loukata, toivottavasti osaan esittää kysympykseni tarpeeksi hyvin. Haluaisin siis ihan vilpittömästi tietää, millä tavalla kyseistä äitiä olisi voinut auttaa? Eli siis, jos minulle kävisi noin, että alkaisin itkeä, kun vauvani itkee, ja joku tulisi kysymään, voiko auttaa, niin mitä sanoisin kysyjälle, miten hän oikeasti voisi minua auttaa?

Vierailija
49/64 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli todella kovaääninen vauva. Olisin kyllä hyväntahtoiset "auttajat" lähettänyt kirpeiden terveisten kera sinne missä pippuri kasvaa.

Sä et varmaan olis itkeny siellä ostoskeskuksessa sitten...

Vierailija
50/64 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aika monta kertaa sais tuolla kaupungilla pysähtyä, jos jokaista itkevän vauvan äitiä jäis tukemaan ja auttamaan. Hei, vauvat todellakin itkevät. Ja jos olisi todellinen hätä, niin tämä äiti olisi kyllä itsekin pyytänyt apua.

Vierailija
51/64 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyä, voiko auttaa. Täällä palstalla sitten ehtii tuntikausia esittää pyhimystä ja ruotia toisten asioita. Tositilanteessa sitten ollaan niin varmoja omasta erinomaisuudesta, että jätetään apua tarvitsevat omilleen.

Vierailija
52/64 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joskus pelkkä puhuminen auttaa"

Omasta kokemuksesta: ei auta ainakaan minua tuossa tapauksessa. Joudun vauvan rauhottelun ja tissin tarjoamisen lisäksi vielä näkemään vaivaa sosiaaliseen kanssakäymiseen ja koen tilanteen nolona ja vielä entisestään rasittavampana.

Vierailija
53/64 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä apua siinä voi ostoskiireissään antaa? Viedä vauvan kotiinsa ja sanoa äidille, että tule joulun jälkeen hakemaan?

Vierailija
54/64 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et varmaan olis itkeny siellä ostoskeskuksessa sitten...

hormonihöyryissäni kyyneleitäkin tirauttaa. Itseasiassa itkin aika useinkin ja joskus jopa täysin ilman ilmeistä syytä.

Vierailija
55/64 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis siskosi mieliksi mennyt, vaikka meinasit? NICE! Varsinaista tyhjäpäämenoa teillä kummallakin, suoraan sanottuna. Parempi etten sanokaan enää enempää.

Meinasin mennä Kysymään että onko joku hätänä mutta olin siskoni kanssa ja sisko sanoi että älä mene ja ettei vauvalla ole hätää. :-P

Vierailija
56/64 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja usin olin tosi rikki ja uupunut, kun huuto alkoi milloin missäkin ja lohduttaminen ei auttanut.

Silloin ajattelin ,että pitäis alkaa käyttää jotain " SAA AUTTAA" rintamerkkiä. Muistan että vain kahdesti vastaavassa tilanteesa tuntematon pydähtyi viereeni ja tarjosi apuaan. Kyllä lohduti nuo hetket.

Itse kyllä yitän tarjota apuani, aina ei voi tilanetta korjata mutta lohduttaa kyllä. Sillakin riksillä olisin ap tilanteessa mennyt kysymään voinko auttaa, vaikka vastassa olisi voinut olla joku moukka.

Vierailija
57/64 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä "fiksuna" kypsänä äitinä et sitten mennyt apuun?!

Hohhoi...

Vierailija
58/64 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai hengitys vaikeuksia? mikset mennyt kysymään tai tarjoomaan apuasi

Jos lapsella on hengitysvaikeuksia, hän ei todellakaan pidä kovaa ääntä. Koska henki ei kulje. Päätelmä: Lapsi oli sinininen KOSKA huusi niin kovaa.

Vierailija
59/64 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavalla kerralla Ap varmaan menee rohkeammin mutta pehmeästi kysymään, onko joku hätänä tai voisiko olla avuksi.

Minusta olisi kiva, että huomioisimme toisemme paremmin, itkevä äiti tai itkevä vauva ei tosiaan ole mikään mörkö, jota tulee vältellä tai kaihtaa. Äiti osaa kyllä sitten sanoa, jos ei ole hätää tai jos apua ei tarvita. Joskusmyötätunto tai avun tarjoaminen ja avun saaminen on kullanarvoista, se påinttyy mieleen jos se sattuu oikealla hetkellä juuri silloin kun sitä oikeasti kaipaisi.

Välitetään toisistamme, jookos! :)

Vierailija
60/64 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan apua voinut tarjota, mutta ihan oikeasti, mitä ulkopuolinen voisi tuossa tehdä? Kaapata lapsen syliinsä "annas kun mä näytän, miten vauvaa hoidetaan kun sä et selvästikään osaa". Tarjota äidille nenäliinaa? Kahvikupillisen? Soittaa taksin? Mitä ajatte takaa te, jotka olisitte tietenkin rientäneet auttamaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme