Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi kamala, näin äsken ostoskeskuksessa itkevän nuoren äidin......

Vierailija
15.12.2010 |

Vauvan kanssa. Äiti istui penkillä vauvan kanssa, vauvalla oli kasvot aivan siniset ja itki täyttä kurkkua. Äiti toisteli itku kurkussa voi pieni kulta raasu älä itke ei mitään hätää ja pussaili itkevää vauvaa. Olikohan vauva paleltunut pahoin vai mikähän sillä oli? Teki ihan pahaa itselläkin.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymään että onko joku hätänä mutta olin siskoni kanssa ja sisko sanoi että älä mene ja ettei vauvalla ole hätää. :-P

Vierailija
22/64 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymään että onko joku hätänä mutta olin siskoni kanssa ja sisko sanoi että älä mene ja ettei vauvalla ole hätää. :-P

Kai nyt urpokin näkee, että vauvalla on joku hätä, oli se sitten koliikki, hengenahdistus, kylmettyminen, väsy, nälkä tai hermoraunio äiti. Eivät vauvat itke turhaan, aina on joku syy. Eivätkä itkevät äidit ole kaukaa kierrettäviä mörköjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarjoamaan apuani, kun näyttää että jollakulla on hätä. Koskaan ei ole avustani kukaan pahastunut, päinvastoin. Ja tarkoitus ei ole kiillottaa omaa kruunua, vaan korostaa, että näin voi todellakin tehdä.

Vierailija
24/64 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli tippa linssiin.

Vierailija
25/64 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

harva nykyään tulee kysymään, tarvitseeko apua. Itselläni on kokemusta, kun lapsi itkee niin ihmiset ympärillä pyörittelevät päätänsä ja supisevat keskenään. Siinä olet sitten kymmenien ihmisten silmätikkuna itkevän lapsen kanssa...

Vierailija
26/64 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et sentään siskosi kanssa ruvenneet kovaan ääneen neuvomaan että älä anna nyt lapsen itkeä. Tätä kävi minulle niin monta kertaa, kivulias ja väsynyt lapseni itki ja minä koetin suoriutua romahtamatta pakollisten asioimisten läpi.

jos joskus joku olisi lämpimästi ja sydämellisesti kysynyt minulta tuollaisessa tilanteessa "kuinka voisin auttaa" tai "onko jotain sellaista hätää jossa voisin auttaa", olisin tosin liikutuksesta ehkä itkenyt enemmän :)

Vierailija
27/64 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta äidillä saattoi olla? Äiti olisi varmasti ilahtunut ystävällisestä avuntarjouksesta.

Vierailija
28/64 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miten vieras ihminen siinä olisi voinut auttaa? Ja jos vauvalla oikeasti olisi ollut hätä niin äiti olisi varmaan hakenut apua eikä olisi istunut vauva sylissä.

Vauvat itkee (yllätys?) eikä vieraan ihmisen neuvot tee tilannetta paremmaksi.

Vierailija
29/64 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miten vieras ihminen siinä olisi voinut auttaa? Ja jos vauvalla oikeasti olisi ollut hätä niin äiti olisi varmaan hakenut apua eikä olisi istunut vauva sylissä. Vauvat itkee (yllätys?) eikä vieraan ihmisen neuvot tee tilannetta paremmaksi.

Peesi tälle, mokomatkin "pyhimykset"

Vierailija
30/64 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisi mitään olalle raputtelijoita. Äiti varmasti huutaisi apua jos oikeasti hätä(lapsi tukehtumaisillaanym) Ja jos vauva vaan itkee niin minua suututtaisi jos joku tulisi siihen avusta sössöttämään. mitä tuo vieras voisi muka tehdä?

Vierailija
31/64 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miten vieras ihminen siinä olisi voinut auttaa? Ja jos vauvalla oikeasti olisi ollut hätä niin äiti olisi varmaan hakenut apua eikä olisi istunut vauva sylissä.

Eihän täällä kukaan käskenyt mennä repimään vauvaa äidiltä tai antamaan niitä tositosihyviä neuvoja tyyliin "voi voi onko äiti laittanut sulle liikaa vaatetta päälle ja nyt on kuuma, hyi hyi". :O Jos kanssaihminen itkee keskellä ostoskeskusta, niin ei sillä taida olla kaikki kunnossa ja totta kai saa ja pitääkin käydä kysymässä vaikka että "miten menee, näytät tosi surulliselta".

Vierailija
32/64 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina kun lähdettiin kotoa pois, sai myös järjettömiä huutokohtauksia. Milloin missäkin... Kerran vein sisaruksen hammaslääkäriin ja hän taas huusi. Hammaslääkäri käski ensi kerralla tulla ilman vauvaa...

Kerran oltiin kaupassa ja sama alkoi. Tunnistin erään lastenlääkärin, joka hänkin katsoi huutavaa vauvaani silmät pyöreänä...

Nämä huutokohtaukset siis kauhistuttivat järjestään ympäristöä ja kyllä siinä itselläkin aina huoli iski, että lähteekö tällä kertaa taju vai ei...

Vierailija
33/64 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvoin on niin kiire, ettei viittä minuuttia ehdi pysähtyä. :/

Viittä minuuttia ei löydy koskaan. Yleensä en edes päätä käännä tuolla kiitäessäni, jos ei joku nimeltä huuda.

Vierailija
34/64 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miten vieras ihminen siinä olisi voinut auttaa? Ja jos vauvalla oikeasti olisi ollut hätä niin äiti olisi varmaan hakenut apua eikä olisi istunut vauva sylissä. Vauvat itkee (yllätys?) eikä vieraan ihmisen neuvot tee tilannetta paremmaksi.

AIna se OMA ÄITI ei ole se kaiken a ja o, ja aina ei ole kyse siitä, kuka on hyvä äiti ja onko se sitten huonoksi äidiksi leimaamista, jos menee kysymään, voiko jotenkin auttaa?

Mutta erilaisia olemme. Jotkut menee julkiselle paikalle märisemään, jotta saavat kiukutella mahdollisille avun tarjoajille. Jotkut itkevät vain äärimmäisessä hädässä, ja ottavat kiitollisena avun vastaan, jos joku sitä tarjoaa.

Vierailija
35/64 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joskus joku olisi lämpimästi ja sydämellisesti kysynyt minulta tuollaisessa tilanteessa "kuinka voisin auttaa" tai "onko jotain sellaista hätää jossa voisin auttaa", olisin tosin liikutuksesta ehkä itkenyt enemmän :)

Toivottavasti tässä tapauksessa äidin itku johtui hormoneista tai väsymyksestä eikä oikeasta hädästä.

Varmaan tosiaan saattaisi nolottaa jos joku tällaiseen "turhaan" itkuun reagoisi, mutta kuitenkin siitä olisi ainakin jälkeenpäin kiitollinenkin, että lähimmäiset jaksavat välittää.

Vierailija
36/64 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

....Edes hetkeksi. Ja juu, tiedetään, ei kaikki, mutta usein käy niin. Ja kokemustakin on, kahdesta koliikkivauvasta (ihan omista).

Omatuntoko soimaa, kun ette kestä huomautusta siitä, että kanssaäidille voisi joskus edes yrittää tarjota apua?

Vierailija
37/64 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei ole kanssasi samaa mieltä? Taidat olla hieman ****

Vierailija
38/64 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksia. Heti nimittelemään ja syyttelemään tuntematta toista ja tietämättä tilanteesta. Kai ap olisi mennyt auttamaan jos apua olisi tarvittu.

Vierailija
39/64 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti pikkuisella ei ollut "oikea" hätä. Mäkin itken nyt täällä ja mun oma vauva katselee tossa sängyllä totisena että mikä äitillä on. Mä olen niin herkkä varsinkin jos on kyse vauvoista tai pienistä lapsista.

Vierailija
40/64 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi