Prkl, pomo rupesi "vaatimaan" että olis mentävä töihin huomenna vaikka
lapsi sairaana ja lainkin mukaan mulla olis oikeus alle 10v lasta hoitaa se 3vrk jos ei muita hoitajia oikein ole saatavilla.
Painotan vielä että ei ole mummoja, naapureita, kummeja tms jotka sairaan lapsen ottais ja mies oli viimevkolla jo 3-päivää lapsen kanssa eli työnsä kasaantui jo silloin.
Nyt sitten pomo odottaa vastausta menenkö vaiko en ja minähän en tuota lasta jätä yksin limaansa kakomaan..
Kommentit (80)
paljon poissa töistä lapsen sairastamisen takia. Mies tosin on hoitanut osansa myös. Ja minun työssäni mun tilalle pitää hommata sijainen jos vain mahdollista. Eli mielellään ei olisi pois mutta minkäs teet. Ja niille tosiaan, jotka luulee, että on ihana notkua kotona kipeän lapsen kanssa, joka valvoo kaikki yöt sairastellessaan. Siivoat hänen oksennuksiaan, niistät nenää. Kuuntelet itkua kun on kipeä, tai kuuntelet kitinää kun on jo sen verran virtaa, että jaksaisi tehdä jotain mutta kun tyhmä äiti ei päästä ulos pakkaseen 5:n päivän kuumeilun jälkeen. Olkaa hyvä, tulkaa hoitamaan sairasta lasta mun puolesta. Minä voin ihan mielelläni mennä sinne töihin. Kyllä siellä helpommalla pääsee. Nimim. viikko sairastuvalla ja loppua ei näy.
hommata ilmaisen tai palkata hoitajan. Tähän hommaanhan se vanhemman kolmen päivän loma on tarkoitettukin.. Mutta kun sekään ei tunnu menevät jakeluun ihmisille. Noh, turha sitten itkeä, kun kaikki mahdolliset toiminnot (Nokia, Finnair, Stora Enso jne jne jne) siirretään ulkomaille, ehkä jossain vaiheessa työntekijäväestö herää, että olisin voinut ehkä sittenkin antaa vähän periksi näistä älyttömistä, ikiaikoja sitten liittojen sivuille kirjatuista eduista.
tosiasia on se, että työntekijällä on täysi oikeus jäädä itse hoitamaan, jos ei helposti lähipiiristä sitä hoitajaa löydy. Kenenkään ei edes lain mukaan tarvitse palkata kalliilla hoitajaa tai kysellä kaikkia kumminkaimoja ja naapureita. Mistä tuollainen käsitys joillekin on tullut edes? Vanhempi voi ihan itse jäädä hoitamaan jos ei hoito muuten järjesty.
sä sitä lasta olkapäällä roikotat jos tilanne on tuo?
Itse en osaa ennakoida lapsen ensimmäistä oksennusta noin sekunnin tarkkuudella joten tuollainenkin on päässyt tapahtumaan. Hyvä jos olen ainut :-D
paljon poissa töistä lapsen sairastamisen takia. Mies tosin on hoitanut osansa myös. Ja minun työssäni mun tilalle pitää hommata sijainen jos vain mahdollista. Eli mielellään ei olisi pois mutta minkäs teet. Ja niille tosiaan, jotka luulee, että on ihana notkua kotona kipeän lapsen kanssa, joka valvoo kaikki yöt sairastellessaan. Siivoat hänen oksennuksiaan, niistät nenää. Kuuntelet itkua kun on kipeä, tai kuuntelet kitinää kun on jo sen verran virtaa, että jaksaisi tehdä jotain mutta kun tyhmä äiti ei päästä ulos pakkaseen 5:n päivän kuumeilun jälkeen. Olkaa hyvä, tulkaa hoitamaan sairasta lasta mun puolesta. Minä voin ihan mielelläni mennä sinne töihin. Kyllä siellä helpommalla pääsee. Nimim. viikko sairastuvalla ja loppua ei näy.
hommata ilmaisen tai palkata hoitajan. Tähän hommaanhan se vanhemman kolmen päivän loma on tarkoitettukin.. Mutta kun sekään ei tunnu menevät jakeluun ihmisille. Noh, turha sitten itkeä, kun kaikki mahdolliset toiminnot (Nokia, Finnair, Stora Enso jne jne jne) siirretään ulkomaille, ehkä jossain vaiheessa työntekijäväestö herää, että olisin voinut ehkä sittenkin antaa vähän periksi näistä älyttömistä, ikiaikoja sitten liittojen sivuille kirjatuista eduista.
Onko tosiaan älytöntä jos vanhempi jää sairasta lastaan hoitamaan kotiin? Yksinkö se sinne pitäisi jättää?
Ja kyllä minä sanon, että sullakin itku tulee kun joku halpatyöläinen tulee tekemään SINUN työt puolet sillä palkalla mitä itse tienaat nyt. Suostuu tekemään työt lomitta. Ylityöt korvauksitta. Saattaisi alkaa silloin sinunkin alahuuli vähän väpättämään. Ei tarvisi sinun enää itkeä sitä, että lapselliset nyt vaan lusmuaa kotona. Sitten saat sinäkin lusmuta kotona. Tai tehdä niitä töitä alipalkattuna. Että kannattaa varoa mitä toivoo...
Rupesi lääkärintodistuksesta mumisemaan miten "heidän talossaan tapana", totesin että eipä sitä ole ennenkään tällä alalla (sosiaali-ja terv) tarvinnut tuoda alle 10v lapsen ollessa kyseessä ja se pomo joka minut palkannut (kierrän siis opena päiväkoteja) sanonut useammin kuin kerran että vanhemmalla on oikeus olla jos alle 110v sairaana ja ilman todistusta, sanoi sen viimeksi nyt ma kun juttelimme.
Sympatiseeraan heidän heikkoa tilannetta huomenna taloss,a mutta minuako siitä pitää syyllistää, kiertävää hlöstöä jolla oma lapsi sairaana:/
ap
Että tämä on peräti toinen, siis toinen, kerta kun olen kummankaan lapseni vuoksi pois työstä aloitettuani tuolla syyskuun alussa.
Ja todellakin miehen kanssa puolitamme nämä asiat mahdollisimman 50-50, hän siis oli viimeksi, nyt minä koska hänen työnsä pakkaantui edellisen kerran vuoksi JA heidän pienestä yksiköstään jonka esimihenä mieheni on, on ihmisiä myös poissa.
ap
Rupesi lääkärintodistuksesta mumisemaan miten "heidän talossaan tapana", totesin että eipä sitä ole ennenkään tällä alalla (sosiaali-ja terv) tarvinnut tuoda alle 10v lapsen ollessa kyseessä ja se pomo joka minut palkannut (kierrän siis opena päiväkoteja) sanonut useammin kuin kerran että vanhemmalla on oikeus olla jos alle 110v sairaana ja ilman todistusta, sanoi sen viimeksi nyt ma kun juttelimme.
Sympatiseeraan heidän heikkoa tilannetta huomenna taloss,a mutta minuako siitä pitää syyllistää, kiertävää hlöstöä jolla oma lapsi sairaana:/ap
pomo pyytää todistusta, niin hommat sen! Eipä taidakaan lapsesi ollakaan niin kipeä oikeasti, että edes saisit sellaista todistusta. Pelkkä yskä kun ei ole syy olla sairaan lapsen kanssa kotona. Vai mikä ongelma sulla on hakea sitä todistusta?
hommata ilmaisen tai palkata hoitajan. Tähän hommaanhan se vanhemman kolmen päivän loma on tarkoitettukin..
joulun alla mahatautiperheeseen lapsia hoitamaan ihan vapaaehtoisesti, tai edes palkalla :-D
tosiasia on se, että työntekijällä on täysi oikeus jäädä itse hoitamaan, jos ei helposti lähipiiristä sitä hoitajaa löydy. Kenenkään ei edes lain mukaan tarvitse palkata kalliilla hoitajaa tai kysellä kaikkia kumminkaimoja ja naapureita. Mistä tuollainen käsitys joillekin on tullut edes? Vanhempi voi ihan itse jäädä hoitamaan jos ei hoito muuten järjesty.
ongelma ei ihan varmsti olisi niin suuri, MUTTA kun minulla on oikeus jäädä hoitamaan, niin minä jään. Kivempaa se voi olla kuin töissä olo.. Ja toinen paras selitys: paras hoitaja kipeälle lapselleen on oma äiti. Justjust.. Mutta niin makaa, kun petaa. Palataan asiaan vaikka 10 vuoden päästä ja katsotaan, miten sitten suu pannaan. Suurin osa teistä tuskin vielä on eläkkeellä silloin.. :D
Onneksi itse työllistän itseni ja itse järjestän sairaiden lasteni hoidon. Helppo hymyillä.
Pelkkä yskä kun ei ole syy olla sairaan lapsen kanssa kotona. Vai mikä ongelma sulla on hakea sitä todistusta?
meidän astmaatikkoa ei ainakaan viedä hoitoon jos on niin kova yskä että täpärästi kotona pärjää. Erikoista miten vähän aikuisia kiinnostaa hoitaa sairaita lapsiaan :(
(en ole ap)
Ja tuosta todistusasiasta vielä, kyllähän sitä jotkut vaativat heti 1 päivästä mm yksityisellä puolella jossa olen ollut, sen korjaan edell tekstistäni.
Mutta nyt vaan ottaa kupoliin ja pahasti ja lisäksi rupesin lähes itkemään puhelimessa, kiva kun syyllistetään siitä ettne pääse jotain lapsiryhmää pelastamaan kun oma lapseni kehtaa sairastaa eikä mies voi nyt olla kotona.
ap
jos esimies sen vaatii. Mutta eihän sen hankkimisessa luulisi olevan mitään ongelmaa kun kerran lapsesi on niin kipeä vai?
Itse haen aina todistuksen, jottei ikinä tule mitään sanomista tai epäilyjä saitsun suhteen
Ja tuosta todistusasiasta vielä, kyllähän sitä jotkut vaativat heti 1 päivästä mm yksityisellä puolella jossa olen ollut, sen korjaan edell tekstistäni.
Mutta nyt vaan ottaa kupoliin ja pahasti ja lisäksi rupesin lähes itkemään puhelimessa, kiva kun syyllistetään siitä ettne pääse jotain lapsiryhmää pelastamaan kun oma lapseni kehtaa sairastaa eikä mies voi nyt olla kotona.ap
Ja me olimme yksityisellä ma-iltana kun lapsi meinasi tosiaan tukehtua limaansa, en pyytänyt todistusta koska tosiaan monia kertoja aina painotettu ja infottu ettei sitä ekasta 3vrk tarvita! Ja nyt en tod tilaa yksityistä ja taas maksa siitä vain lappusen takia, arvauskeskukseen en myöskään lähde tuon lapsen kanssa aamulla jonottamaan lappusta, viimeksi siellä meni 2h!!
ap
sä sitä lasta olkapäällä roikotat jos tilanne on tuo?
Itse en osaa ennakoida lapsen ensimmäistä oksennusta noin sekunnin tarkkuudella joten tuollainenkin on päässyt tapahtumaan. Hyvä jos olen ainut :-D
av-mamma osaa ennakoida aivan kaiken.
Hänelle ei mikään tule koskaan yllätyksenä =D
Lopettavat palaverinsa klo11 jonka jälk vastaavat taas puheluihin.
Ja minun pomoni ei ole todistusta vaatinut vaan tuon talon pomo jossa nyt olen kiertävänä 21.12 asti.
ap
Ja me olimme yksityisellä ma-iltana kun lapsi meinasi tosiaan tukehtua limaansa, en pyytänyt todistusta koska tosiaan monia kertoja aina painotettu ja infottu ettei sitä ekasta 3vrk tarvita! Ja nyt en tod tilaa yksityistä ja taas maksa siitä vain lappusen takia, arvauskeskukseen en myöskään lähde tuon lapsen kanssa aamulla jonottamaan lappusta, viimeksi siellä meni 2h!!
ap
eli tulihan se selväksi, että sinä sinä sinä ja sun oikeudet... mutta missä velvollisuudet?
meistä hyvin suuri osa tekee vähintäänkin jonkin verran töitä kotoa käsin etänä lasten sairauspäivinäkin. Monet eivät siis edes käytä oikeuttaan sairaan lapsen hoitovapaaseen, vaan siirtyvät silloin vain tekemään töitä kotona (lapset huutavat taustalla puhelinneuvotteluissa tämän tästä, ja näin on käynyt itsellänikin).
Tunnet asioita aika huonosti, jos kuvittelet, että esim. juuri Nokian yt:t johtuvat sairaspoissaoloista ylipäätään. Kyllä ne syyt ovat pikemminkin globaaliin maailmantalouteen liittyviä ja ylipäätään vapaaseen markkinatalouteen, jossa sijoittajille ei mikään voitto koskaan riitä.
Sä voit myös
Hei ap, mitä työtä teet? Onnistuisiko sinun tehdä esim. lyhempi päivä tai käydä hakemassa töitä kotiin?