Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Prkl, pomo rupesi "vaatimaan" että olis mentävä töihin huomenna vaikka

Vierailija
15.12.2010 |

lapsi sairaana ja lainkin mukaan mulla olis oikeus alle 10v lasta hoitaa se 3vrk jos ei muita hoitajia oikein ole saatavilla.

Painotan vielä että ei ole mummoja, naapureita, kummeja tms jotka sairaan lapsen ottais ja mies oli viimevkolla jo 3-päivää lapsen kanssa eli työnsä kasaantui jo silloin.

Nyt sitten pomo odottaa vastausta menenkö vaiko en ja minähän en tuota lasta jätä yksin limaansa kakomaan..

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on siis yskästä kyse? Voitko tehdä puoli päivää, esimerkiksi että menet duuniin klo 10 ja lähdet klo 14? Sori, mun on lapsettomana hirveän vaikea sympatiseerata sinua, koska joudun tekemään työsi kun sinä olet kotona.

Vierailija
2/80 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kyseli että onko oikeus jäädä kotiin kun mies on jo ne kolme päivää pitänyt?

Kyllä sulla on oikeus huomenna jäädä kotiin, mutta jos tosiaan tuosta sairaudesta on jo ne kolme päivää pidetty (vaikka onkin mies pitänyt) niin palkkaa pomosi ei tarvitse sulle maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka yrittävät rangaista siitä että jonkun lapsi sairastaa.

Se sairastaminen jo itsessään on aika hemmetin syvältä eikä todellakaan mitään herkkua ja taatusti jokainen pitäisi itsensä ja vielä enemmän lapsensa mieluummin terveenä!!Kärjistettynä vois sanoa että

hanki lapsia jos haluat "vapaapäiviä" sairastelun merkeissä.

ap

Vierailija
4/80 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on siis yskästä kyse? Voitko tehdä puoli päivää, esimerkiksi että menet duuniin klo 10 ja lähdet klo 14? Sori, mun on lapsettomana hirveän vaikea sympatiseerata sinua, koska joudun tekemään työsi kun sinä olet kotona.

lapsen kanssa kotona. VOi taas kateuden aihetta!

Ja mitäs teet ne muiden työt, jätä tekmättä. Tai tee lapsia. :)

Vierailija
5/80 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärjistettynä vois sanoa että hanki lapsia jos haluat "vapaapäiviä" sairastelun merkeissä. ap

Turha sitten vikistä palkkakuopista yms. naisvaltaisilla aloilla. Suomessa on liian hyvät edut työntekijöillä, joita he raukat eivät edes eduiksi tajua.

Vierailija
6/80 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran olet noin voimakkaasti omien oikeuksien puolella ja jo päättänyt ettet mene.

Vierailija
7/80 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan oikeasti muuten ne muut työntekijät joutuvat tekemään poissaolevan työt? Kertokaas ihan konkreettisesti.

Vierailija
8/80 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan oikeasti muuten ne muut työntekijät joutuvat tekemään poissaolevan työt? Kertokaas ihan konkreettisesti.

Esimerkiksi omassa duunissani, jos vaikkapa tänään iltapäivällä on sovittu palaveri, jossa projektiryhmämme esittelee tietyn asian. Joku ryhmän jäsen ei tule paikalle aamulla, joten me muut sitten kyhäämme paniikissa hänen osuutensa valmiiksi. Tai sitten, tämä kotona oleva henkilö on sopinut jonkin sidosryhmän kanssa tapaamisen, esimerkiksi johonkin ministeriöön jne, ja on sairas. Jonkun on pakko mennä, sillä seuraava tilaisuus voi tulla monen kuukauden kuluttua.

Vierailija
9/80 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ryhmän jäsen ei tule paikalle aamulla, joten me muut sitten kyhäämme paniikissa hänen osuutensa valmiiksi. Tai sitten, tämä kotona oleva henkilö on sopinut jonkin sidosryhmän kanssa tapaamisen, esimerkiksi johonkin ministeriöön jne, ja on sairas.

Eläköön työn sankarit!

Vierailija
10/80 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on liian hyvät edut työntekijöillä, joita he raukat eivät edes eduiksi tajua.

Me pidämme kyllä nuo poissaolon miehen kanssa puoliksi

Vierailija
11/80 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä duunissa tehdään poissaolevien työt, koska ollaan asiakaspalvelutehtävissä ja asiakkaille ei voi jättää soittamatta/meilaamatta eikä ne lakkaa tulematta toimistolle vaan sen takia että joku on kipeä. Meillä on jokaisella omat asiakkaat, joten muiden on sitten hoidettava poissaolevan duunit..

Vierailija
12/80 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyjä, puhelinvaihde, hevostenhoitaja, eläinlääkäri, eläinten hoitaja, vastaanottoapulainen, sairaanhoitaja, lähihoitaja jne jne. Pakkohan ne työt on yleensä tehdä!

Vierailija
13/80 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos AP:ta ei työnteko kiinnosta, nykyään on aina jossain joku, jota kiinnostaa.

Vierailija
14/80 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin sinne saa ketään tuuraamaan lyhyellä varoitusajalla. Eli se tarkoittaa sitä, että jos vaikka tällä sairastuneella olisi iltavuoro, niin joku aamuvuorolainen tekee sitten pitkän päivän. Tai ravintolapäällikkö..

Vierailija
15/80 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se lapsi saattaa tukehtua siihen limaansa.

Luuletko että ap pystyisi tekemään töitänsä millään tavalla vaikka työpaikalle menisikin jos koko ajan pelkäisi lapsensa hengen puolesta ö_ö

Vierailija
16/80 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon poissa töistä lapsen sairastamisen takia. Mies tosin on hoitanut osansa myös. Ja minun työssäni mun tilalle pitää hommata sijainen jos vain mahdollista. Eli mielellään ei olisi pois mutta minkäs teet.

Ja niille tosiaan, jotka luulee, että on ihana notkua kotona kipeän lapsen kanssa, joka valvoo kaikki yöt sairastellessaan. Siivoat hänen oksennuksiaan, niistät nenää. Kuuntelet itkua kun on kipeä, tai kuuntelet kitinää kun on jo sen verran virtaa, että jaksaisi tehdä jotain mutta kun tyhmä äiti ei päästä ulos pakkaseen 5:n päivän kuumeilun jälkeen. Olkaa hyvä, tulkaa hoitamaan sairasta lasta mun puolesta. Minä voin ihan mielelläni mennä sinne töihin. Kyllä siellä helpommalla pääsee. Nimim. viikko sairastuvalla ja loppua ei näy.

Vierailija
17/80 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoat hänen oksennuksiaan, niistät nenää. Kuuntelet itkua kun on kipeä, tai kuuntelet kitinää kun on jo sen verran virtaa, että jaksaisi tehdä jotain mutta .

kun pidät lasta olkapäätäsi vasten ja sen oksennus valuu selkääsi pitkin pervakoon! Ja samalla lapsi tekee ripulikakkaa housuunsa ja sitä tursuu lahkeesta matolle. Kyllä se aina työnteon voittaa!

Vierailija
18/80 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiakaspalvelussa ja vaativissa toimistohommissa, mutta siltikään kenenkään ei tarvitse tehdä tuplavuoroa tai tehdä toisten töitä. Aina joku tyyppi saadaan vuokrafirmasta tekemään ne hanttihommat kuten istumaan kassalle, ja osaavat siirretään sit sinne toimiston puolelle tms. eli tekee kyllä toisen työt, mutta sit ei tarvii tehdä omia, jos itsellä olis ollut vaikka se kassavuoro. Eli kenenkään ei yhden vuoron aikana tarvitse tehdä kahden ihmisen töitä, sehän olisi täysin mahdotontakin, koska työt on laskettu niin, että luppoaikaa ei ole, vaan ne tietyt työt ehtii sen vuoron aikana tekemään.

Vierailija
19/80 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon poissa töistä lapsen sairastamisen takia. Mies tosin on hoitanut osansa myös. Ja minun työssäni mun tilalle pitää hommata sijainen jos vain mahdollista. Eli mielellään ei olisi pois mutta minkäs teet. Ja niille tosiaan, jotka luulee, että on ihana notkua kotona kipeän lapsen kanssa, joka valvoo kaikki yöt sairastellessaan. Siivoat hänen oksennuksiaan, niistät nenää. Kuuntelet itkua kun on kipeä, tai kuuntelet kitinää kun on jo sen verran virtaa, että jaksaisi tehdä jotain mutta kun tyhmä äiti ei päästä ulos pakkaseen 5:n päivän kuumeilun jälkeen. Olkaa hyvä, tulkaa hoitamaan sairasta lasta mun puolesta. Minä voin ihan mielelläni mennä sinne töihin. Kyllä siellä helpommalla pääsee. Nimim. viikko sairastuvalla ja loppua ei näy.

hommata ilmaisen tai palkata hoitajan. Tähän hommaanhan se vanhemman kolmen päivän loma on tarkoitettukin.. Mutta kun sekään ei tunnu menevät jakeluun ihmisille. Noh, turha sitten itkeä, kun kaikki mahdolliset toiminnot (Nokia, Finnair, Stora Enso jne jne jne) siirretään ulkomaille, ehkä jossain vaiheessa työntekijäväestö herää, että olisin voinut ehkä sittenkin antaa vähän periksi näistä älyttömistä, ikiaikoja sitten liittojen sivuille kirjatuista eduista.

Vierailija
20/80 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoat hänen oksennuksiaan, niistät nenää. Kuuntelet itkua kun on kipeä, tai kuuntelet kitinää kun on jo sen verran virtaa, että jaksaisi tehdä jotain mutta .

kun pidät lasta olkapäätäsi vasten ja sen oksennus valuu selkääsi pitkin pervakoon! Ja samalla lapsi tekee ripulikakkaa housuunsa ja sitä tursuu lahkeesta matolle. Kyllä se aina työnteon voittaa!

sä sitä lasta olkapäällä roikotat jos tilanne on tuo?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi