Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Keltainen" lika kylppärissä

Vierailija
14.12.2010 |

Muutettiin uuteen asuntoon joulukuun alussa. Muutettaessa tein perussiivouksen joka paikassa, myös kylppärissä. Nyt kun pahin hässäkkä on ohi, on aika siivota kylppäri kunnolla.

Edelliset asukkaat eivät ilmeisesti ole olleet kovin ahkeria kylppärin siivoajia, sillä esim. suihkunurkkauksessa suihkukopin seinämiin sekä lattiaan ja seiniin on kertynyt keltasävyistä likaa. Tämä lienee ihosta tullutta rasvaa tms, vai? Millä tällaisen lian saisi mahdollisimman nopeasti, helposti ja tehokkaasti pois? Pitääkö pesuaineen olla emäksinen? Suosituksia? Hankaanko lian pois juuriharjalla vai millä?

Muualla asunnossa oli kyllä oikein siistiä, mutta tuo kylppäri tosiaan vaatii vähän järeämpiä toimenpiteitä. AV:n siivousgurut auttakaa!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juurharja. silikoniin ei kannata laittaa vimiä

Vierailija
2/9 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa asutaan eikä ole kalkkitöhnää. Sitä löytyy kyllä myös, mutta enemmän mua häiritsee tuo kellertävän värinen lika. Lika on siis kasautunut esim. suihkuseinämän ja lattiakehikon välisiin saumoihin sekä seinän huurteisen muovin ja valkoisten kehysten liittymäkohtiin. Lika on myös siis ihan selkeästi keltaisen väristä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pinta on huokoinen (muovi), niin itse muovi on saattanut kellastua. silloin siihen ei auta puhdistusaineet.

Vierailija
4/9 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostuessaan (kun ei koskaan siivota) alkaa näyttää keltaiselta hyhmältä. Lähtee kyllä kunnon aineilla ja voithan kokeilla myös höyrypingviiniä tms.

Vierailija
5/9 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostuessaan (kun ei koskaan siivota) alkaa näyttää keltaiselta hyhmältä. Lähtee kyllä kunnon aineilla ja voithan kokeilla myös höyrypingviiniä tms.

Mitä ne kunnon aineet on? Entä höyrypingviini?

Vierailija
6/9 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höyrypesuri

https://www.netrauta.fi/portal/keittio/siivous/hoyrypuhdistimet

Ja jotain pinttymiin tehoavia puhdistusaineita. Niitähän on marketit väärällään. Kloriteen en itse koskisi. Vähän turhan tiukkaa tavaraa.. hyvällä tuurilla vie väritkin.

Vierailija
7/9 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

likaisen kylppärin puhtaaksi Tolulla ja Sinin kylpyhuonepesimellä. Niille laattojen saumoille on oma harjakin olemassa, tosin sitä mulla ei ollut, ihan karhunkielellä käsin hankasin ne saumakohdat.

Tolu oli kyllä ennen desinfioiva ja todella tehokas (mulla on vielä puoli pulloa sitä vanhaa), mutta en tiedä siitä uudesta, joka ei desinfioi, onko muilla kokemusta?

Vierailija
8/9 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoraan aiheeseen, mutta "Universal Stone" on kyllä ihan paras puhdistu/kiillotus-aine teräspinnoille, lavuaareille ja keraamiselle liedelle. Muovia olen sen huomannut naarmuttaneen, mutta terästiskialtaalle se taas tekee ihmeitä, kiiltää kuin uusi.

Vierailija
9/9 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

parhaan tuloksen. Eli tavallisen suihkusienen karhealla puolella, kumihanskat käteen ja vettä avuksi, Cif toimii tässä mainiosti. Sienellä saat hyvän kontaktipinnan myös niihin kulmiin ja rakoihin, paremmin kuin pelkällä juuriharjalla.