Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pahottaisiko muut mielensä tästä :

Vierailija
14.12.2010 |

Minulla on erittäin kiltti vauva. Hän ei turhia itkeskele ja on syntymästään asti nukkunut yönsä hyvin. Hänen kanssaa voi reissata eikä hän vierasta.

Monet ystäväni, joilla on lapsia, sanovat että pääsen liian helpolla tai että tämä on vain tyyntä myrskyn edellä.

Vaikka tämä olisikin vain tyyntä myrskun edellä, niin minua loukkaa tällaiset puheet. Jos jonkun ystäväni vauva käyttäytyy hyvin olen aina iloinen ystäväni puolesta, sillä ei se ole minulta pois.

Nille, joiden mielestä pääsen liian helpolla, vastaan aina että olen ansainnut sen.

Mitä mieltä te muut olette.? Mitä tekisitte samassa tilanteessa.?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä kukaan mitään tarkoita. Kaikki haluaisi sellaisen lapsen kuin sinulla, mutta kun meille nyt vaan ei kaikille sellaista ihmettä ole annettu, niin sitten juristaan sulle. Elä ota itseesi meidän puhinoita. Ihmisiä me vaan ollaan.

Vierailija
2/24 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä kukaan mitään tarkoita. Kaikki haluaisi sellaisen lapsen kuin sinulla, mutta kun meille nyt vaan ei kaikille sellaista ihmettä ole annettu, niin sitten juristaan sulle. Elä ota itseesi meidän puhinoita. Ihmisiä me vaan ollaan.

Itselläni on kaksi lasta, jotka ovat olleet todella "helppoja" vauvoja. Kyllähän sitä minullekin manattiin, että tyyntä myrskyn edellä mutta kappas vain, samanlaisia ovat vieläkin vaikka toki nykyään kiukutella osaavat =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että vauvasi on tyytyväinen, jotain siis ainakin olet tehnyt oikein. Ei tässä elämässä tule aina ansioiden mukaan, joten ole kiitollinen saamastasi lahjasta, ihanasta vauvasta. Tylsää että ystäväsi halusvat pelotella tuollaisella tyyntä myrskyn edellä puheella. Itse yritän iloita myös ystävieni iloista.

Vierailija
4/24 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kiukuttelen oikein kunnolla. Kilttejä tai tuhmia vauvoja ei olekkaan.

Vierailija
5/24 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu no noi mun sanavalinnat on ehkä vähän hulunkurisia.. eli siis minulla on erittäis helppo vauva :)

Ja siis jos jollain ystävälläni menee lapsensa kanssa hyvin niin olen iloinen siitä :)

Vierailija
6/24 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-v, 2-v ja 4kk. Kaikki hyviä syömään ja nukkumaan vauvasta asti. Ei ole uhmia näkynyt.

hurrikaania odotellessa..

Vierailija
7/24 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit vain iloinen ja kiitollinen, että vauvasi on tällainen helppo tapaus ja ymmärrä näitä rutisijoita, koska heillä on ollut vaikeampaa. Ehkä he todella vain haluavat varoitella, ettet sitten myöhemmin liikaa pety. Ja tottakai he ovat myös kateellisia sinulle. Pääset heistä todellakin aivan liian helpolla! :)

Oma esikoiseni ei ollut helppo eikä vaikeakaan vaan sellainen perusvauva. Söi usein yöllä, itki mahakipuja välillä mutta ei usein eika kauaa ja hurmasi kaikki vieraat jatkuvalla hymyllä ja jokeltelulla. Sano siinä sitten niille, jotka ihastelivat helppoa vauvaa, että viime yönä söi kolme kertaa ja hajoan siihen, vaikka tiedänkin, että jotkut vauvat syövät 10 kertaa yössä... On nimittäin aika subjektiivinen kokemus tuo vauvan helppous.

Kakkosemme onkin ollut sitten kaikin puolin helpompi. On nukkunut kokonaisia öitä eikä vieraiden kuullen itke koskaan. Mutta onpahan äitikin rennompi eikä pienestä itkusta säikähdä. Väittäisinpä meidän kakkosta jopa helpoksi vauvaksi, mutta ehkä se esikoinenkin oli, en vain osannut suhtautua niihin itkuihin/yösyöttöihin oikein.

Kaverillani on vauva, joka nukkuu max 30 min. kerrallaan - öisinkin. Siinä on sitten jo haastetta. Ei se vauva silti tuhma ole eikä huonokäytöksinen. Vauva viestittää heräämisillään jotain, jota ei vielä ole ehkä tulkittu oikein. Tälle kaverilleni suon sen, että hän välillä maalailee piruja seinille omasta vauvastani. Tottakai häntä lohduttaa ajatus, että pian tuo minunkin vauvani heräilee ja että tuo heräily on normaalia. Varmasti se antaa hänelle voimaa selviytyä päivästä toiseen - tieto, että muillakin on vaikeaa tai tulee olemaan ja ne muutkin selviytyvät siitä niin kuin hänkin.

Suo sinäkin kavereillesi tuo pirujen maalailu ja nauti helposta vauvastasi. Kaikella todennäköisyydellä vauvasi on helppo jatkossakin, joten turhaan asiaa vatvot. Ja samalla annat kavereillesi mahdollisuuden setviä omia traumojaan.

Vierailija
8/24 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi koen ansainneeni helpon vauvan, koska ensimmäinen vauvani syntyi kuolleena joten olen joutunut menemään vaikeimman kautta.

ap

Vierailija
9/24 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rauhallinen ja nukkui yönsä kunnolla. Nyt 11-vuotiaana hän on edelleen kiltti ja rauhallinen ja on koko ikänsä ollut. Ihmisiä on erilaisia.

En minä tiedä, mitä tuollaiseen sanoisi, jos joku minulle sanoisi samoin kuin sinulle. Todennäköisesti naurahtaisin vain tai hymähtäisin. Mitäs siihen enempää kommentoimaan. Jokaisella on oikeus näkemyseensä.

Vierailija
10/24 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos äiti on rauhallinen niin lapset ovat sitä myös. jos äiti on ressaantunut, väsynyt ja kireä niin kyllä se heijastuu jo vauvaikäisestä.

8

Vierailija
11/24 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samanlainen vauva ja vieläkin kohtuu helppo 6,5 -vuotias :) Uhmaikäkin meni lähes huomaamatta ohi.

Mulle on juurikin sanottu että pääsen liian helpolla, en tiedä kasvatuksesta mitään (!), ei tuollaista voi olla, huudanko lapseni hiljaiseksi ja kiltiksi (!) jne.

Osa noista puheista menee ohi korvien, mutta kyllä osa hiukan loukkaa. Yleensä vain sitten tyydyn ajattelemaan, että sanojalla itsellään on kova tarve lytätä ehkä oman pahanolonsa takia, hänellä ei ole käytöstapoja tms. Se, että sanomisia yritetään pehmittää huumorilla, ei poista niiden moukkamaisuutta.

Vierailija
12/24 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos äiti on rauhallinen niin lapset ovat sitä myös. jos äiti on ressaantunut, väsynyt ja kireä niin kyllä se heijastuu jo vauvaikäisestä. 8

vauvoilla on myös synnynnäinen yksilöllinen temperamentti. Toiset yksinkertaisesti vain ovat helpompia ja toiset ärtyisempiä. Sellainen on ihmisessä aika pysyvä piirre.

Vierailija
13/24 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut helppo vauva eikä minulla ole ollut uhmakausia. Joten eiköhän perinnöllisyydelläkin ole tekemistä asian kanssa.

8

Vierailija
14/24 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut helppo vauva eikä minulla ole ollut uhmakausia. Joten eiköhän perinnöllisyydelläkin ole tekemistä asian kanssa. 8

voi lottoarvonnassa valikoitua pari vauhdikastakin tapausta

Vierailija
15/24 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

8

Vierailija
16/24 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut rauhallinen vauva/lapsi, ja nyt siis poikani on samaa maata.

Siskoni on taas ollut pienestä pitäen hyvin temperamenttinen ja tulisieluinen tapaus. Ja hänen tyttärensä osoittaa nyt samoja merkkejä :D

Tuntuu hassulta siis leimata kasvattamista ym. lapsen rauhallisuuden vuoksi. En minäkään arvostele vilkkaiden lasten vanhempia huonoiksi kasvattajiksi (ellen ihan oikeasti tiedä asian laitaa).

Vierailija
17/24 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kuulemma ollut helppo vauva. Nukuin yöni kunnolla enkä hirveästi itkeskellyt. Sama miehelläni eli taitaa meiänkin pojalle periytynyt rauhallinen luonne.

Ja se on totta että jos äiti on hermostunut niin vauva aistii sen. Se on kanssa varmaan yksi syy miksi vauvani on niin rauhallinen kun minä itse en juurikaan hermoile mistään :=

Vierailija
18/24 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverini lapsuus-teini-ikä oli todella myrskyisä. Nyt hänellä on 2.5 vuotias tyttö joka on tulta ja tappuraa. Saa kyllä varmasti kokea saman kuin hänen äitinsä sai :D

8

Vierailija
19/24 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

;)

Vierailija
20/24 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos...mä lisäsin vettä myllyyn ja kehua retostelin miten helppoja mun lapset on kun nukkuvatkin öisin jne :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi