Mä säälin oikeasti tahallisesti lapsettomia!
Ovat niin yksinäisiä sitten joskus ja vain omaa tyhmyyttään!
Kommentit (26)
kun kukaan ei käy katsomassa. Siellä toiset esittelevät lastenlastensa kuiva... ap
eli niitä räkäisiä ja huutavia pieniä ihmisiä elämäänsä. Mutta toivon, että heille sitten myöhemmin on muuta perhettä ja/tai ystäviä riittävästi lähellään.
kun kukaan ei käy katsomassa. Siellä toiset esittelevät lastenlastensa kuiva... ap
harvoja vanhuksia edes käydään katsomassa. Ei sunkaan lapset välttämättä vaivaudu paikalle kuin kerran vuodessa, mikä ei varmaan hirveästi piristä niinä muina 364:nä päivänä.
on paljon yksinäisiä vanhuksia, joilla on liuta lapsia ja kukaan ei käy!
Eli ei ne lapset sitä varmista pnko siellä yksin. Ja varmaan ei olisikaan niin surullista, kun tietää että ketään ei tulekkaan katsomaan. Saat ystäviä niistä muista vanhuksista
Ovat niin yksinäisiä sitten joskus ja vain omaa tyhmyyttään!
Onneksi tuo velipoika kälyineen pukkaa lasta toisensa perään maailmaan, kyllä ne rikasta yksinäistä lapsentonta tätiä tulee katsomaan perinnön toivossa ;)
kerään oikein mahtavan kokoelman vintage-asuja, kenkiä ja koruja sekä upean lukaalin kaupungin parhaalta paikalta.
ja ehkäpä tuo hoikka ja urheilullinen, itseäni nuorempi mieskin elää vielä pitkään, vuosikymmeniä rinnallani minua viihdyttäen :D
lapsettoman elämä on ihanaa.
terv. lapseton omasta tahdostaan.
Ei tarvitse, mulla on hyvä elämä.
Ja on niitä yksinäisiä vanhuksia sellaisiakin joilla on lapsia ja lapsenlapsia vaikka kuinka mutta eivät käy katsomassa joten ihan turha ylestää!
sit kun puolisosta aika jättää eikä ketään lähiomaista...
ihan hyvin meillä pyyhkii, saadaan elää ihan omilla ehdoillamme, käyttää aikamme miten halutaan.
Ennemmin minä olen lapseton kuin esimerkiksi jossain uusperheessä, jossa on pelkkää takkuamista.
Ap:n ilmeisesti täytyy pönkittää omaa onnellisuuttaan (?), käykö paskavaipat vai murrosikäinen hermoille?
ei se elämän vapaus paljon lämmitä kun ei ole läheisiä enää ympärillä. Kyllä se on elämän suola että saa huolehtia niistä lapsistaan. Elämä on tyhjää siitä näennäisestä vapaudesta huolimatta!
käyttää kaiken aikansa miten haluaa...ei se pidemmän päälle enää lämmitä.
ei se elämän vapaus paljon lämmitä kun ei ole läheisiä enää ympärillä. Kyllä se on elämän suola että saa huolehtia niistä lapsistaan. Elämä on tyhjää siitä näennäisestä vapaudesta huolimatta!
Kyllä he varmasti osaavat täyttää elämänsä muilla asioilla kuin lapsista huolehtimisella. Mutta mahtuuko SINUN elämääsi muuta kuin ne lapset, siinäpä kysymys..
Onnea vaan valitsemallasi tiellä ap.
Terkuin, äiti
en voisi kuvitellakaan miten tyhjää elämä olisi ilman noita lapsia...ei sitä edes tajua ennen kuin todella saa ne lapset elämäänsä. Ei älkää käsittäkö väärin mulla paljonkin muuta elämässä mutta perhe on perhe vasta kun on lapsia. Sitä ennen ollaan toki rakkaan miehen kanssa pari ei siinä mitään. Mieltä lämmittää ajatella vanhuutta näin äiti-ihmisenä.
yhden päivän viikosta lapseton (=saisin tehdä mitä haluan ja milloin haluan), mutta muut ajat jaan edelleen mielelläni perheeni ja lasten kanssa.
että tulevat sit vanhainkotiin katsoaan.
Tuskin nimittäin tulevat.
se luetun ymmärtäminen on aika tärkeä asia :D ap
Ehkäpä lapsettomuus on osittain siksi valittukin, kun viihdytään hyvin ihan omassa elämässä, ilman että pitää etsiä sisältöä lapsista.
Näistä avauksista kuultaa läpi se käsitys, että vanhuksen elämän koko merkitys tulisi lapsista ja lapsenlapsista. Rohkenen epäillä, myöskin sen perusteella, mitä olen lähipiirissä seurannut 70-100-vuotiaiden elämää. Eivät ne lapset järin innokkaasti käy vanhuksia katsomassa, mutta eipä se mitään, sillä eivät minun tuntemani vanhukset myöskään heitä juurikaan kaipaa. Ensin on omat kuviot päällimmäisenä ja sitten jo tuleekin armelias dementia.
on ihmisiä jotka eivät pidä lapsista, joten sallitaan heille se riemu viettää aikaansa itsekseen. Eiköhän jokaisella tahallisesti lapsettomalla ole siihen ne omat syynsä ja siten ovat onnellisempia niin.