Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen (itse) syömisen opettelusta?! Missä iässä lapset saivat alkaa harjoitella?

Vierailija
14.12.2010 |

Olen antanut lusikan vasta nyt 1v 3kk ikäiselle kouraan ja sillä kauhoo mitä saa ja minä syötän samalla toisella lusikalla.

Pari tuttavaa on kauhistellut, että miksen ole jo aiemmin alkanut harjoitella. Hekin kuulemma antoivat lusikan jo suunnilleen puoli vuotiaalle ja kas, 1v 3kk iässä ne jo osasivat syödä melko(!) hyvin itse (siis ruokaa kumminkin edelleen tippuu syliin, lattialle jne).

En käsitä, miksi minun olisi pitänyt kuukausi tolkulla katsoa ja siivota sotkua, kun lapsi on ollut ihan tyytyväinen syötettynä. Nyt vasta alkanut vaatia lusikkaa omaankin käteen. (Enkä olisi varmaan vieläkään antanut, jos tuo ei olisi tosiaan itse halunnut.)

Eiköhän tuo opi tälläkin tavalla syömään itse, varsinkin kun nyt aika on paljon kypsempi tuo taito oppia.

Olenko valtavirrasta poikkeava, kun ajattelen näin?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nopeammin menee tuo syöttäminen ja siistimmin sujuu kun myöhempään jättää opettelun. Nykyään on vaan niin kamalan muodikasta että lapset on ihan vauvoina jo itsenäisiä, pullostakin vauvat juo itse ettei äitin tartte pitää. 1v 3kk on oikein hyvässä iässä aloittamaan syömisen opettelua :-).

Jossain etelämmässä lapset syötetään kolmivuotiaiksi ja sitten annetaankin jo veitsi ja haarukka käteen. Toimii sekin.

Vierailija
2/4 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annetaan tämän tippua...

Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annetaan tämän tippua...

Ap.

Vierailija
4/4 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö itse. Harvoin tippuu päälle jos ei pelleile.

Alle vuotiaana söi aamupuuron itse.

Sotkua tulee ainoastaan murenevista leipä, pipari yms. Muut sotkut esim. keittoa syödessä tippuu ruokalappuun.