Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskauden lääkkeellinen keskeytys, ei herkille

Vierailija
14.12.2010 |

Toivon asiallisia vastauksia.

Olin päättänyt että haluan kaavinnan, mutta jotenkin siinä lääkäri onnistui taivuttamaan lääkkelliseen. Kaavintaan olisi päässyt vasta pitkän ajan kuluttua.

Ultran mukaan olin viikolla tasan 9 ja lääkärin mielestä sain siten lääkkeet laittaa kotona. Viikko yhdeksän on kuulemma takaraja.

Näin sikiön, kaksi senttiä pitkän, jolla kädet ja jalat ja selvästi kaikki sormet ja varpaat eroteltavissa, täydellinen ihminen jo. Se ei ollut ruskuaispussissa, ruskuaispussi tuli jälkeenpäin pois.

Vastasiko sikiö kehitykseltään viikkoja?

Olen tässä tuon tekemäni asian ja siitä aiheutuneen stressireaktion takia sairauslomalla joten miettikää kaksi kertaa jos lähdette vain haukkumaan

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oma valintahan tuo keskeytys on?!?

Vierailija
2/20 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei saa muuta kommentoida kuin lässyttää!!! Omapa oli ratkaisusi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä nyt sitten on vastasiko sikiön kehitys noita viikkoja jos kuitenkin päädyit aborttiin..

Vierailija
4/20 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehtyä ei saa tekemättömäksi, enkä koskaan enää tule enää samaa tekemään.

Vierailija
5/20 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en kovan vuoden vuoksi edes erottanut mitään sikiötä, joka siis on tullut pois, mutta suoraan pöntöönkö vai siteisiin, en tiedä, en kyllä niin tarkasti tutkinutkaan.

Mutta että olisi ollut täydellinen ihminen jo, niin ei sentään, kaksi senttinen...

Toivottavasti paranet pian!

Vierailija
6/20 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai tuliko jotain komplikaatioita, paljon vuotoa tms? Olisitko halunnut mielummin kaavinnan? Miksi? Kadutko sitä että teit abortin ylipäätään? En tuomitse, minäkin tekisin abortin jos nyt tulisin raskaaksi

Vierailija
7/20 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain keskenmenon 10+1, sikiö vastasi viikkoja 8+2, jonka kokoiselta ihmiset ovat kaiken maailman sormia nähneet.

Mutta minä en nähnyt mitään. Se oli iso möykky mikä tuli pihalle!

Vierailija
8/20 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon asiallisia vastauksia.

Olin päättänyt että haluan kaavinnan, mutta jotenkin siinä lääkäri onnistui taivuttamaan lääkkelliseen. Kaavintaan olisi päässyt vasta pitkän ajan kuluttua.

Ultran mukaan olin viikolla tasan 9 ja lääkärin mielestä sain siten lääkkeet laittaa kotona. Viikko yhdeksän on kuulemma takaraja.

Näin sikiön, kaksi senttiä pitkän, jolla kädet ja jalat ja selvästi kaikki sormet ja varpaat eroteltavissa, täydellinen ihminen jo. Se ei ollut ruskuaispussissa, ruskuaispussi tuli jälkeenpäin pois.

Vastasiko sikiö kehitykseltään viikkoja?

Olen tässä tuon tekemäni asian ja siitä aiheutuneen stressireaktion takia sairauslomalla joten miettikää kaksi kertaa jos lähdette vain haukkumaan

Käsittääkseni lääkkeellisessä abortissa jo juuri toi riski, että saattaapi se sikiö sitten osua silmään.

Vierailija
9/20 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän ap kyllä sun pointin. Jos alkio oli täysin ihmisen näköinen jo, voihan olla että raskaus olikin luultua pidemmällä. Asiallehan ei enää mitään voi, mutta tuntuis mustakin pahalle :/ Älä noista pään aukojista välitä, tsemppiä!

Vierailija
10/20 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä voisin tältä istumalta lähteä valistamaan kouluihin että huolehtisivat ehkäisystä. Kaavinnan olisin halunnut, olisin ollut tiedoton. Asia muutenkin niin vaikea. Kyllä mua kaduttaa tämä.

Vierailija
11/20 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille siis joka niin sanoi. Itse olen nähnyt oman kuopukseni ultrassa viikolla 9+1, ja kyllä se ihan pieni ihminen jo oli, aloitteli juuri liikkeitään siellä. Eli vähän liikutteli käsiään ja jalkojaan.

Mutta sitä mä en ymmärrä, mitä ap nyt haluaa meiltä? Ihan itse ap teit ratkaisusi, ja kyllähän sä tiesit, että se on pieni sikiö, joka sieltä ulso tulee. Se mun silloinen 2cm pitkä hengaa tässä vieressäni. Sä et selvästikään lasta halunnut, joten nyt sulla ei sitä ole.

Kannat tekosi seuraukset itse. Tai siis joo, se sun 2cm sikiö tietysti vähän rankemmin, mutta henkisesti sinä.

Vierailija
12/20 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.tervesuomi.fi/fi/julkaisu/11617

tässä linkissä kerrotaan raskausviikoista 5-8 seeuraavaa:

Alkion keskimääräinen pituus on 3 senttimetriä ja keskimääräinen paino 1 gramma 8:lla raskausviikolla. Ensimmäiset merkit tukirangan ja lihaksiston kehittymisestä ilmaantuvat. Kaikki elimet saavat alkeellisen muotonsa. Kasvojen ja pään muodot kehittyvät. Pää muodostaa tässä vaiheessa melkein kolmanneksen alkion koosta. Päässä nähdään suuret, kaukana toisistaan olevat silmänaiheet sekä litteä nenä, korvat ja suu. Varpaat ja sormet ovat muodostuneet. Myös aistielinten kehitys alkaa.

Mutta vaikka alkiolle on kehittynyt ruumiinosat, ei se kuitenkaan vielä ole sikiö eikä ihminen. En tuomitse aborttia.

Vierailija
13/20 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni raskauden keskeytys oma/pariskunnan ratkaisu. Jos lapsi ei ole toivottu ja ei sovi elämän tilanteeseen niin miksei.

Tsemppiä ja voimia sinulle sinne :)

Vierailija
14/20 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän ap kyllä sun pointin. Jos alkio oli täysin ihmisen näköinen jo, voihan olla että raskaus olikin luultua pidemmällä. Asiallehan ei enää mitään voi, mutta tuntuis mustakin pahalle :/ Älä noista pään aukojista välitä, tsemppiä!

Olisiko ap sitten päättänytkin pitää lapsen "aijoo, viikkoja onkin jo 12, no kyllä mä sitten sen voin pitää".

Vai siis mikä oli pointtisi?

Vierailija
15/20 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanteessa lähes kaikki raskausmateriaali tippui pönttöön. Tuntui kun tuli ja lompsahdus kuului. Vedin äkkiä vessan.

Vierailija
16/20 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä seisoo, että alkiota ruvetaan kutsumaan sikiöksi rv8 täyttyessä koska se on silloin ns tarpeeksi kehittynyt sille termille.

Rv11 loppuun mennessä sikiön pituus on n.8cm ja mittasuhteet muuttuvat nopeasti.

Rv9 pään koko on noin puolet vartalosta ja rv8-9rv lihakset alkavat kehittyä huimasti ja sikiö alkaa jo liikuttelmaan hieman käsiään ja jalkojaan.

Aivojen alkuaiheet alkavat kehittyä rv5.

Kirjassa on m,yös sieltä sisäpuolelta otettuja valokuvia kussakin kehitysvaiheessa ja rv10 sikiöllä todellakin on jo ulkonevat kädet ja jalat, tyngät mutta kuitenkin erottuvat ja mm varpaiden aiheet, 5kpl ulokkeita, näkyvillä.

Ihmeellistä, totean noin miljoonannen kerran elämässäni.

Ap, sinulle voimia, se oli vain ja ainoastaan sinun ratkaisusi ja meillä täällä kehittyneissä länsimaissa on siihen oikeus.

Hyvää joulunaikaa sinulle kaikesta huolimatta.

ps, fanaatikot jotka kritisoitte kohta kommenttejani, ei, en ole koskaan tehnyt aborttia enkä usko että voisin tehdäkään, mutta kannatan naisen vapautta päättää omasta kehostaan ja siitä onko valmis äidiksi, se on väh18v 24/7/365 vastuu ja siihen ON oltava täydsin ja totaalisen valmis, SE on oikein myös sitä lasta kohtaan.

-Äitix2-

Vierailija
17/20 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tosiaan oli yllätys että sikiö on noin kehittynyt jo viikolla 9, ja siksi kysyin vastasiko ultra viikkoja? Siksi sitä kaavintaa olisin toivonut ettei mitään tällaista vain pääse tapahtumaan ja tottakai pääsi.

Vierailija
18/20 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tehnyt lääkkeellisen keskeytyksen, ja viikkoja oli tuolloin 11+jotain, eli olin osastolla. Minäkin näin sikiön, soli noin viisi senttinen, kädet ojossa reppana, jalkoja en erottanut. Kyllä sen muistaa ihan selvästi näin kuuden vuoden jälkeenkin. Mutta kyllä siitä pahimmasta olosta yli pääsee..

Vierailija
19/20 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeellisen keskeytyksen sairaalassa yli 12vkon. Synnytin siis jo aika ison sikiön? Alkion? Jokatapauksessakaan en sinne portatiiviin katsonut. Hoitaja katsoi ja totesi että kaikki oli tullut ulos. Miksi siis kurkit pönttöön?

Vierailija
20/20 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ap sitten päättänytkin pitää lapsen "aijoo, viikkoja onkin jo 12, no kyllä mä sitten sen voin pitää".

Vai siis mikä oli pointtisi?

No ei nyt ihan noinkaan. Nimenomaan sitä meinasin, että kaavinta olis silloin ollu parempi kuten ap:n alkuperäinen toive oli. Mutta kuten sanottu, ei asialle mahda mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä